25004541
TRGOVINA

Širi se poslovanje STOP SHOP-a na našem tržištu, kupci su prihvatili koncept jednostavne i pristupačne kupnje

Piše PR
15. lipnja 2023. - 15:51

S promjenama navika potrošača mijenja se i ponuda koju velike kompanije, posebice one čija je primarna djelatnost trgovina, donose na nacionalna i međunarodna tržišta. Malo što Hrvati cijene kao što cijene dobar shopping. Brend STOP SHOP na hrvatsko je tržište ušao potkraj 2018. godine, a u posljednje dvije godine malo tko nije imao priliku barem jednom čuti za ovaj maloprodajni lanac, koji danas svoje parkove broji diljem Lijepe naše. Ovaj međunarodni brend čije je poslovanje fokusirano na tržišta srednje i istočne Europe, iako je u Hrvatsku došao relativno nedavno, upravo ovo podneblje gleda kao jedno od ključnih. Hrvatski kupci prihvatili su ovaj koncept jednostavne i pristupačne kupnje proizvoda široke namjene, a STOP SHOP ni nakon devet otvorenih maloprodajnih parkova ne vidi kraj potencijalu za dodatnim ulaganjima u hrvatsko tržište. Jedan od odgovornih za širenje na hrvatsko tržište je i Joško Piteša, Country Manager Operations za Hrvatsku, koji nam je otkrio što to veže STOP SHOP i hrvatske građane.

image

Joško Piteša

Prošle ste godine otvorili STOP SHOP u Kaštelima, to je bio vaš 101. STOP SHOP retail park, ujedno i prvi na obali mora. Kako ste kao prvu lokaciju na obali odabrali baš Kaštela?

- Sretni smo i zadovoljni što smo upravo taj simbolični 101. STOP SHOP na međunarodnom tržištu otvorili baš u Hrvatskoj, i to u srcu Dalmacije. Prvi je to STOP SHOP koji se nalazi na našoj obali, a zadovoljstvo je bilo još i veće jer smo ga uspjeli otvoriti tik pred početak turističke sezone. STOP SHOP potražuje upravo manje i srednje velike gradove, koji su idealno tržište za ponudu koju naši zakupci donose, a istraživanja tržišta koja smo provodili pokazala su kako su upravo Kaštela najbolja moguća opcija u ovom trenutku za Splitsko-dalmatinsku županiju. Osim značaja za lokalno stanovništvo, ova mikrolokacija nam je važna i jer računamo na velik broj stranih gostiju i turista tijekom ljetnih mjeseci. S obzirom na planove za širenje našeg portfelja, vjerujem kako ćemo u idućem razdoblju svoje poslovanje proširiti i na ostatak Jadrana.

Gdje ste sve nakon Kaštela otvorili retail parkove? Koji STOP SHOP je trenutno najveći u Hrvatskoj?

- Iako smo u fokus javnosti došli tek otvorenjem STOP SHOP Kaštela, to zapravo nije prvi STOP SHOP otvoren u Hrvatskoj. Prije smo imali priliku otvoriti naše maloprodajne parkove u Osijeku, Našicama i Valpovu te STOP SHOP u Ludbregu, koji je prošle godine proširen na 14 lokala. Osim spomenutog Ludbrega, nakon našeg velikog otvaranja u srcu Dalmacije, otvorili smo još i STOP SHOP u Velikoj Gorici, Gospiću, Daruvaru i Vinkovcima. Upravo ovaj posljednji, STOP SHOP Vinkovci, koji smo otvorili u travnju, predstavlja i najveći maloprodajni park našeg brenda u Hrvatskoj, a prostire se na više od 10.000 kvadrata te ima 17 lokala i našim kupcima nudi 400 parkirnih mjesta. Danas se službeno možemo pohvaliti s devet maloprodajnih parkova diljem Republike Hrvatske i čak 135 diljem Europe.

Razlikuju li se navike kupaca u Hrvatskoj i na vašim drugim tržištima?

- Ne bih rekao da se hrvatski kupci znatno razlikuju od kupaca u bilo kojoj drugoj europskoj zemlji. Najveća prednost Hrvatske kao maloprodajnog tržišta jest upravo činjenica da su hrvatski kupci orijentirani na pristupačnu kupnju robe široke potrošnje, odnosno teže tome da na istome mjestu mogu pronaći sve što im je potrebno – od odjeće, preko kućanskih potrepština, opreme za djecu ili kućne ljubimce, i sve to u blizini svoga doma. Ovakav koncept maloprodajnih parkova privlači praktične i jednostavne kupce, koji u ponudi naših zakupaca pronalaze najbolji omjer cijene i kvalitete na jednom mjestu. S obzirom na povratne informacije koje dobivamo od zakupaca te od lokalnih zajednica naših dosadašnjih lokacija, mogli bismo reći da je hrvatsko tržište idealno za naš koncept STOP SHOP maloprodajnih parkova.

Vaše retail parkove karakterizira odličan omjer cijene i kvalitete. Koliko je cijena presudna kupcima kad biraju trgovine u kojima će obaviti kupovinu?

- S obzirom na to da smo fokusirani na male i srednje velike gradove čije područje obuhvaća od 30 do 150 tisuća stanovnika, vjerujemo kako građanima takvih sredina upravo odličan omjer cijene i kvalitete predstavlja presudnu stavku prilikom odlaska u kupovinu. Naša je želja kupcima lokalnih sredina osim pristupačne kupovine omogućiti i obavljanje kupnje na jednom mjestu bez odlaska u velike gradove, kao što im je to ranije bio slučaj. Upravo iz tog razloga ne gledamo prema velikim gradovima, jer želimo stanovnicima manjih sredina omogućiti tretman kakav imaju Hrvati u većim gradovima, točnije, da sve što im je potrebno mogu pronaći na jednome mjestu, i to u blizini vlastitog doma.

Kakvi su zakupci na hrvatskom tržištu? Razlikuju li se zakupci na našem tržištu i na drugim tržištima?

- Od samih početaka našeg poslovanja kao kompanije krenuli smo graditi kvalitetne obostrane odnose s pojedinim trgovačkim lancima koji se danas najčešće pojavljuju u većini STOP SHOP maloprodajnih parkova. Unatoč tome što se pojedine trgovine, odnosno zakupci pojavljuju na većini naših tržišta, ponuda zakupaca uvijek je usredotočena na lokalnu sredinu te upotpunjena domaćim brendovima. Vjerujemo kako ovakvim principom popunjavanja naših prostora kombinacijom nacionalnih i globalnih brendova kupcima donosimo njima najprivlačniju ponudu.

Kakvi su vam planovi za budućnost? Što nas očekuje u idućem razdoblju kada je STOP SHOP u pitanju?

- Hrvatsko tržište smatramo jednim od ključnih i tu vidimo veliki potencijal za daljnje širenje našeg portfelja. Prema studijama koje smo kao kompanija ranije proveli, došli smo do zaključka da u Hrvatskoj postoji potreba za više od 20 maloprodajnih parkova. Sljedeća STOP SHOP lokacija koju planiramo otvoriti jest ona u Labinu, koju otvaramo 29. lipnja. Nakon toga nas do kraja godine očekuju još tri otvorenja – ono u Pazinu, Čakovcu i Đakovu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. prosinac 2024 04:15