U prvih devet mjeseci ove godine na hrvatskom tržištu je prodano 1713 novih primjeraka malih SUV-ova i crossovera, čija popularnost iz godine u godinu raste, tako da je u trećem kvartalu taj segment dohvatio šest posto tržišnog udjela.
Naravno, to je daleko ispod brojke koju čini prodaja "običnih“ modela kompaktne i niže klase, ali s obzirom na to da se radi o segmentu stvorenom prije nekoliko godina, rezultat nipošto nije zanemariv.
Najveće iznenađenje i prema svem sudeći zvijezda među malim SUV-ovima i crossoverima je Suzuki Vitara, koja je ovog ljeta preuzela primat od Renault Captura koji je 2013. i 2014. godine bio najprodavaniji u klasi.
Promijenila filozofiju, zadržala ime
Dvije godine uzastopno prije Captura ovom klasom je vladao Nissan Juke. Međutim, s 340 prodanih primjeraka u prvih devet mjeseci ove godine nova Vitara, koja je potpuno promijenila izgled i filozofiju zadržavši pritom samo staro ime, izbila je na prvo mjesto.
Još je puno važnija činjenica da su sve prodane Vitare otišle u ruke privatnih kupaca, što znači da ovaj Suzukijev model za razliku od većine drugih, nije imao ni najmanji udio u flotnoj prodaji.
Ako je suditi prema neslužbenim rezultatima prodaje u listopadu, ali i narudžbama do kraja godine, Vitara će gotovo pa sigurno biti najprodavaniji kompaktni crosover.
Međutim, ne treba smetnuti s uma da uskoro na scenu stupaju novi igrači poput Honde HR-V, potom Ford EcoSporta i da su u najavi još neki aduti iz Audija i Volkswagena...
1. Suzuki Vitara – zahvaljujući popularnosti starog modela i novoj filozofiji, te izuzetno povoljnoj cijeni koja kreće od 111.000 kuna ovaj crossover prodaje se izuzetno dobro. Dolazi u kombinaciji s prednjim ili pogonom 4x4. |
2. Renault Captur – dosadašnji lider koji je dvije godine bio na vrhu segmenta pomalo zaostaje, a minus mu je što ima samo prednji pogon. Startna cijena modela s osnovnim benzincem vrlo je slična Suzukijevoj. |
3. Peugeot 2008 – još jedan vrlo popularan crossover napravljen na platformi obične 208-ice, samo što je „napuhan“ pa djeluje puno snažnije i čvršće. Također ima samo prednji pogon, a početna cijena verzije s benzincem blizu je lideru. |
4. Opel Mokka – izrađena na platformi Corse izuzetno je čvrsta i robusna, te za razliku od Francuza ima i pogon na sve kotače. Na tržištu je već dovoljno dugo da je spremna za lagani redizajn koji bi joj mogao poboljšati prodaju. |
5. Citroen C4 Cactus – vrlo atraktivan automobil kojem je glavni adut pomalo neobičan izgled s primjesama retro stila. Ni ovaj Francuz nema pogon na sve kotače, ali s obzirom da vlasnici rijetko silaze s asfalta nije ni bitno. |
6. Suzuki SX4 S-Cross – još jedan Suzukijev model među top deset što može zahvaliti prethodniku, starom SX4 koji je udario izvrsne temelje. Može imati prednji pogon ili pogon na sve kotače, a startnom cijenom je blizu Vitare. |
7. Nissan Juke – nekad perjanica segmenta, avangarda ove klase lagano gubi korak za konkurencijom. Pogon mu je prednji, a i cijenom od početnih 119.000 kuna nije loš izbor za potencijalne kupce. |
8. Mazda CX-3 – radi se o novom modelu u klasi koji je izgledom vjerojatno najljepši. Napravljen je na platformi Mazde 2, a uz prednji ima i pogon 4x4. Njega početna cijena je nešto veća nego kod konkurencije. |
9. Škoda Yeti – vrlo kvalitetan i robustan SUV koji se nudi u urbanoj i of-road verziji, te naravno i s pogonom 4x4. Šteta što je prilikom redizajna „izgubio“ karakteristična dva para svjetala po kojima je bio prepoznatljiv. |
10. Mini Countryman – šminker od glave do pete, ali zato papreno skup. Doduše uvijek ima svoje vjerne kupce, a početna cijena mu je gotovo 190.000 kuna. Također dolazi s pogonom 4x4 što nije neobično s obzirom na cijenu. |