Te 2007. prijavio se na natjecanje za mlade dizajnere u sklopu Fashion Incubatora i nakon toga je njegova modna priča počela poprimati prve ozbiljne obrise. Izlagao je od tada na Cro-A-Porteru, Fashion.hr-u, splitskoj Monturi, International Fashion Weeku u Sloveniji…
Osim svoje redovne ‘ready to wear’ linije, u sklopu koje je baš nedavno izbacio najnoviju hit kolekciju “Matchmaker”, Alduk, inače rođeni Šibenčanin podrijetlom iz Drniša, sve je poznatiji i kao “bridal” dizajner i njegove kolekcije vjenčanica čest su izbor hrvatskih mladenki.
Radite li retrospektivu odrađenog ili vam je draže gledati u sutra?
- Držim da je posao dizajnera da gleda u budućnost, a ne u ono što je iza njega. Nekada se, doduše, lijepo osvrnuti i biti koju sekundu ponosan na sebe i svoj rad, ali onda se uhvatiti stvaranja novih lijepih projekata koji će jednom postati dio te retrospektive.
Kakve je reakcije i ‘spojeve’ izazvala vaša posljednja kolekcija Matchmaker?
- Naziv kolekcije je došao spontano jer se radi doista o dobrom spoju, s obzirom na to da većina klijentica iz mog showrooma iziđe s vrećicom u ruci. Dobra haljina upakirana s adekvatnom cijenom te osoban, prijateljski pristup osnova su mog poslovanja. Ne želim se hvaliti javno brojkama i listama čekanja, jer mi to zna zazvučati neadekvatno s obzirom na cjelokupno stanje u društvu, ali svakako mogu reći da sam i više no sretan prijamom novih modela. Neki iz zadnje kolekcije već su postali pravi mali hit.
Koji su vaši najdraži komadi iz nje?
- Nekoliko dnevnih haljina u sivoj i petrolej boji, ručno vezene košulje te haljine od 3D tkanina koje su doista posebne.
Je li vam smirenost u kolekcijama došla s godinama?
- Jasno i iskreno – da. Alduk cura danas je sofisticirana urbana žena koja se ne boji istaknuti, ali u komadima koji su zapravo svevremenski. Od mlade buntovnice koja brije na rock i glam, postala je uspješna žena koja cijeni kvalitetu i unikatnost pa nam takve klijentice i pristupaju.
Koji vam se trend trenutno jako sviđa, što ste od pomodnog i sami usvojili u posljednjoj kolekciji?
- Stvaranje ukorak s modnim promjenama je krucijalna karakteristika uspješnog bavljena dizajnom. Bitno je pritom znati neki modni trend reinterpretirati na vlastiti način i ne ‘zabrazditi’ u sferu kopiranja. Bordo boja je, recimo, trenutno totalni hit, a prvi put sam se i ja ‘zakačio’ za nju, tako da je u novoj ready-to-wear kolekciji ima mnogo.
Koliko vam je važno da to što radite bude i komercijalno, s obzirom na to da se isključivo od haute couturea kod nas teško može živjeti?
- Mislim da je potrebno reći do pojam visoke mode izvan Pariza i pojedinih modnih kuća – ne postoji. Malo je neozbiljno, stoga, ono što radiš nazivati visokom modom kad je vrlo često riječ samo o inspiraciji. Visoka moda i vani služi isključivo za imidž, a ne profit. Smatram da je komercijalnost nekog dizajna krucijalna za njegov život i od toga ne treba bježati.
Iako vaše redovne kolekcije imaju mnoštvo poklonica, one za mladenke postale su još veći hit?
- Iznimno me veseli što se naša redovna linija svake sezone rasproda, a i Bridal linija je doživjela doista super prijam. Unikatne haljine lišene kiča, a opet ženstvene i bezvremenske, okosnica su linije u kojoj se prepoznaje sve više mladenki.
Je li danas vjenčana moda postala zasebna grana modnog biznisa u koju se ulaže sve više?
- Svakako. Vjenčana moda je u Hrvatskoj nagli uspon doživjela u vrijeme financijske recesije. Držim da je za tržište jako dobro da postoji široka paleta proizvoda te da klijentice imaju mogućnost izbora. U takvim uvjetima se najbolje prepoznaje omjer dizajna, kvalitete i cijene, a mislim da je to i kod nas dobitna kombinacija.
Kakve su mladenke sklone vašim vjenčanicama?
- Djevojka koja se odluči za vjenčanicu s mojim potpisom nije osoba koja treba ići u klasične salone i isprobavati takve haljine, jer je riječ o dva estetski različta svijeta. Alduk vjenčanice biraju moderne žene, neopterećene i željne odmaka od klasike, koje se žele osjećati udobno na vlastitom.
Jeste li praznovjerni i je li vas bilo strah ove sedme godine u poslovanju, pa ste zato odlučili napraviti nekoliko kolekcija koje su sasvim sigurno vaše najljepše i najzrelije do sada?
- S godinama i iskustvom čovjek nauči što klijent želi, a i pronađe vlastiti stil u kojemu najbolje ‘pliva’. Nastojim da svaka kolekcija bude bolja i ljepša od prošle, a da opet nudi estetski nastavak na brend. Ne razmišljam o godinama, pa tako ni o ovoj sedmoj već o tome što nam je od sljedećih projekata u planu, a trenutno radimo dva paralelno i još tri su u pripremi. Za jednog Dalmatinca, netipičan sam radoholičar.
Što vam se nalazi na listi stvari koje želite napraviti prije mirovine?
- Ne želim ni razmišljati o mirovini jer me činjenica da si sada ‘odradio svoje i da su došli mlađi i sposobniji’ – malo plaši.Uspješno stvaranje i podizanje još veće tvrtke u harmoniji sa sretnim privatnim životom, želja su i cilj kojemu težim.