StoryEditorOCM
Arhivasportska izvedba

Lav nad lavovima: predstavljamo Peugeot 308 GTi

Piše PSD.
28. srpnja 2015. - 19:11
Sportska izvedba Peugeota 308 GTi postala je najradikalniji model u ponudi francuskog proizvođača, a u ponudi su dvije inačice sa 1.6-litrenim THP benzincima snage 250, odnosno 270 KS.

Peugeot 308 GTi sa 270 konjskih snaga ima najbolji omjer snage i mase u svojoj klasi, sa samo 4,46 kg na 1 KS pri čemu od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 6,0 sekundi dok kilometar prelazi za 25,3 sekunde.

Ovisno o tržištu dostupna je i izvedba sa 250 KS koja zahvaljujući omjeru snage i mase od 4,82 kg/KS sprinta do “stotke” za 6,2 sekunde, dok kilometar prelazi za 25,6 sekundi.



Snažnija verzija opremljena je blokirajućim diferencijalom Torsen, dok obje inačice imaju Stop&Start sustav zahvaljujući kojem ispunjavaju ekološku normu Euro 6. Potrošnja od 6,0 l/100 km je iznad svih očekivanja, a ekvivalent je emisiji CO2 od 139 g/km.

Uz blokirajući diferencijal Torsen 308 GTi je opremljen 19-colnim naplatcima i gumama Michelin Super Sport. Sprijeda su diskovi promjera 380 mm s crvenim četveroklipnim kočnim kliještima, dok su straga diskovi promjera 268 mm.

Peugeot 308 GTi krasi snažan, ekskluzivan izgled pri čemu je podvozje spušteno sa 11 milimetara, a odlikuje se potpuno novim izgledom prednjeg i stražnjeg kraja.



Izvedbu modela 308 GTi snage 270 KS krasi ekskluzivna kombinacija oštrih linija crvene boje Ultima i crne boje Perla Nera. U paleti modela 308 GTi je šest boja: crvena Ultimate, plava Magnetic, crna Perla Nera, siva Artense, biserna bijela i siva Hurricane.

Unutrašnjost izrađena u stilu Peugeotovog i-Cocpita također ostavlja sportski dojam. Armaturnu ploču, presvlake, obloge vrata, ručicu mjenjača i vrhunske podne prostirke krase crveni šavovi. Pragovi vrata nose natpis Peugeot Sport i GTi, te su napravljeni od aluminija baš kao i papučice, oslonac za nogu i ručica mjenjača.

U izvedbi GTi 270 školjkasta sjedala Peugeot Sport presvučena kožom i alkantarom nude iznimnu bočnu potporu. Kompaktni upravljač malih dimenzija jamči prirodno držanje i potpunu preciznost, a krase ga koža, logotip GTi na dnu te crvena oznaka središnjeg položaja na vrhu.



Također oslobađa prostor za laku čitljivost head-up zaslona, te očitavanje podataka s instrument ploče. Snažniji 4-cilindarski motor sa 270 KS ima omjer od 169 KS po litri obujma što je najveća specifična snaga u segmentu.
Međutim, ovaj model je zahvaljujući tehnologiji Start&Stop i vještini konstruktora rekorder u klasi po potrošnji (6,0 l/100 km ili 139 g/km CO2).

Motor, koji reagira na svaku komandu i nudi gotovo neprekidan rast snage sve do najvećeg broja okretaja od 6500 “điri”, krasi i visok okretni moment od 330 Nm. Najveći okretni moment na raspolaganju je između 1900 i 5000 “điri”. Ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa ojačan je kako bi mogao podnijeti okretni moment od 330 Nm.

Novog sportaša s logom lava krasi sportsko podvozje, motor koji pršti od snage, rika iz ispušnih cijevi, Peugeotov i-Cocpit, paket Driver Sport, školjkasta sjedala...

GTi koristi platformu EMP2, dok su vrata prtljažnika od kompozitnih materijala, a dijelovi karoserije od čelika visoke vlačne čvrstoće što je rezultiralo smanjenjem težine.

Zdravko Juričko
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. studeni 2024 14:44