Naročito kada iz Mitsubishija, za čiji glavni električni adut, mali četverovratni model i-MiEV pokretan elektromotorom snage 67 KS, najavljuju u idućoj godini još niže cijene. Mali i-MiEV sada košta 220.000 kuna, ali uz subvenciju države od 70.000 kuna taj iznos pada na 150.000 kuna, što je u odnosu na cijenu od prije dvije godine upola jeftinije.
I ako doista dođe do dodatnog spuštanja cijene od strane proizvođača, mali Mitsubishi bi bio idealno rješenje za gradsku vožnju.
Jer ne samo da mu se baterija može puniti preko utičnice obične električne mreže od 220 volti za šest do osam sati, te preko superpunjača za pola sata (doduše 80 posto kapaciteta baterije), nego je ovdje vrlo bitno da mali „električar“ od zanata, ali još više i čuvar okoliša, može prevaliti 100 kilometara uz trošak od samo jednog eura.
Također, ugrađena je i opcija regenerativnog kočenja, te prilikom usporavanja električni motor radi kao generator i nadopunjava bateriju električnom energijom. I sada zamislite kolika je to ušteda tijekom mjesec dana u odnosu na pogon klasičnim gorivom. Da svaku večer punite bateriju i-MiEV-a, potrošit ćete tek 30 eura ili oko 250 kuna.
Mitsubishi i-MiEV za pogon koristi električni motor snage 49 kW/67 KS uz okretni moment od 180 Nm koji je vozaču na raspolaganju između 0 i 2000 „điri“, a snaga i moment se šalju na stražnje kotače preko jednobrzinskog mjenjača.
Električni motor se napaja preko litij-ionske baterije kapaciteta 16 kWh smještene u sredinu ispod poda vozila, koja mu omogućuje autonomiju do najviše 160 kilometara.
Postoje tri načina rada motora ovisno o želji i potrebi za očuvanjem energije, a kako se električna energija ne bi rasipala, maksimalna brzina je elektronički limitirana na 130 km/h.
Kako bismo se uvjerili u bešuman rad elektromotora i sve njegove prednosti, za testnu rutu izabrali smo ceste u park šumi Marjan. I doista mali Mitsubishi je bešumno klizio padinama Marjana pri čemu niti gram CO2 nije dospio u šumu zahvaljujući elektromotoru s nultom emisijom ispušnih plinova.
Jedino smo morali voziti puno opreznije nego inače, jer i-MiEV ne ispušta nikakve zvukove, tako da smo za mnogobrojne šetače bili potpuno nečujni.
Japanski „električar“ kompaktnih dimenzija dugačak je 3475 mm, širok 1475 mm i visok 1600 mm. Međuosovinski razmak s obzirom na klasu vozila iznosi velikih 2550 mm, a njegova ukupna masa 1100 kg.
U unutrašnjost, koja je dizajnirana kako bi prije svega bila funkcionalna, udobno se mogu smjestiti četiri odrasle osobe. Instrument-ploča smještena je ispred vozača i pokazuje trenutni kapacitet baterije, potrošnju energije i predviđeni doseg s preostalom energijom, uz ostale standardne informacije.
Mitsubishi i-MiEV nudi solidan prtljažni prostor od 227 litara koji se proširi do 860 litara, a da je vrlo okretan i spretan za gradsku vožnju vidljivo je iz radijusa okretanja koji iznosi samo 4,5 metara. i-MiEV-a ima tvorničko jamstvo od tri godine ili 100.000 km, dok jamstvo na baterije iznosi pet godina.
Tehničke karakteristike Motor: elektromotor; Snaga: 49 kW/67 KS; Okretni moment: 180 Nm 0-2000 o/min; Mjenjač: jednobrzinski; Dimenzije: 3475 x 1475 x 1600 mm; Međuosovinski razmak: 2550 mm; Ubrzanje: 15,9 s; Najveća brzina: 130 km/h; Potrošnja: 7,28 kn/100 km; Prtljažnik: 227/860 l; Cijena: 150.000 kuna |
Sigurnost Aktivna sigurnost putnika je poboljšanja sustavom kontrole stabilnosti ASC (Active Stability Control) te zračnim zavjesama i bočnim zračnim jastucima, što znači da je europski i-MiEV već serijski opremljen s ukupno šest zračnih jastuka. Pasivnu sigurnost osigurava poznata Mitsubishijeva RISE koncepcija izrade karoserije kako bi putnici imali što bolju zaštitu prilikom sudara. Od ostale opreme dostupni su automatski klima uređaj, audio sustav, LED dnevna svjetla te opcijski navigacijski sustav. |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....