StoryEditorOCM
ArhivaMALI suv

Omča za Mokku i društvo: predstavljamo Mazdu CX-3

Piše PSD.
25. studenog 2014. - 12:16
Najmanji Mazdin SUV zove se CX-3 i upravo je predstavljen na salonu automobila u Los Angelesu (19.-30.11.2014.). Mali CX-3, koji je dugačak 427,5 centimetara, peti je model ovog japanskog proizvođača kojeg karakteriziraju sportski Kodo dizajn i napredna SkyActiv tehnologija.

Napravljen je na platformi modela Mazda2 s kojim dijeli dosta zajedničkih elemenata, ali s obzirom da je riječ o malom SUV-u kompaktnih dimenzija, najveće konkurente imat će u Peugeotu 2008, Opel Mokki, Renault Capturu i tek predstavljenom Fiatu 500X.

Početak prodaje u Japanu očekuje se u proljeće 2015. godine, dok će u Europu stići nekoliko mjeseci kasnije.

Na platformi Mazde2

Osim što je dugačka 4275 mm, široka je 1765 mm i visoka 1550 mm uz međuosovinski razmak od 2570 milimetara koji je isti kao i kod Mazde2.



Svojim dimenzijama istovjetan je gabaritima Opel Mokke, pa nam se čini kako su Japanci ciljali upravo na njemački SUV iz B-segmenta.

U unutrašnjosti je puno elemenata koji su također preuzeti s Mazde2, dok je interijer ipak prostraniji od najmanjeg Mazdinog hatchbacka, posebno na stražnjoj klupi. Raspolaže prtljažnikom od 350 litara osnovnog obujma što je vrlo dobar rezultat.

Potpuno nova Mazda CX-3 sadržava najnovije Mazdine i-ACTIVSENSE sustave za povećanje aktivne sigurnosti, kao i vrhunsku pasivnu zaštitu zahvaljujući svojoj laganoj, ali čvrstoj SKYACTIV karoseriji.

Prilagođena potrebama modernog tržišta, ona također nudi velikodušan paket dodatka za informiranje i zabavu, uključujući sustav MZD Connect za povezivanje u automobilu.



Tri motora za Europu

U ponudi motora koja će se razlikovati od tržišta do tržišta, za europsko su predviđena tri agregata. Dva su 2.0-litrena SkyActiv-G benzinca, te premda nisu objavljene točne specifikacije očekuje se da će to biti agregati snage 120, odnosno 150 konjskih snaga.

Jedini dizelaš trebao bi biti 1.5-litreni SkyActiv-D motor, najvjerojatnije sa 105 KS. Kupci će moći birati dva mjenjača, između ručnog sa šest stupnjeva prijenosa i automatskog s istim brojem brzina.

Pogon će u serijskoj opremi biti na prednje kotače, dok će uz doplatu u ponudi biti i pogon na sve kotače potpuno nove generacije, uz ručni ili automatski mjenjač.

Naravno, o cijeni je preuranjeno govoriti, ali prema nekim iskustvima mali japanski SUV s prednjim pogonom i slabijim benzincem, te ručnim mjenjačem mogao bi koštati oko 140.000 kuna.

Zdravko Juričko
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. studeni 2024 23:26