Svjetsku slavu i popularnost japanski dvosjed stekao je u proteklih 25 godina zahvaljujući neopisivom užitku u vožnji koji je postignut malom masom, kompaktnim gabaritima i stražnjim pogonom. Uz to, omjer mase 50:50 najzaslužniji je za izvrsnu upravljivost.
U veljači 2011. Mazda MX-5 zapisana je zlatnim slovima u povijesti automobilske industrije. Naime, od 1989. godine u tri generacije prodano je 900.000 primjeraka Mazde MX5, čime je postala najprodavaniji sportski dvosjed kabriolet.
U odnosu na sadašnji model, nova Mazda MX-5 kraća je za čak 10,5 centimetara, s 402 na 391,5 centimetara, dok su širina i visina neznatno izmijenjeni, tako da je šira centimetar (173 cm) i niža također jedan centimetar (123,5 cm). Međuosovinski razmak također je skraćen za 15 milimetara i sada iznosi 2315 mm.
Primjenom proslavljene SkyActiv tehnologije težina japanskog sportskog dvosjeda smanjena je za čitavih 100 kilograma te sada teži točno jednu tonu. Skidanje kilograma obavljeno je korištenjem aluminija, tako da su poklopac motora i prtljažnika izrađeni od tog materijala, kao i blatobrani i pojačanja na branicima.
Osim toga, za sada nova Mazda MX-5 predviđena je kao cabrio s platnenim, odnosno mekim krovom, što je također utjecalo na smanjenje ukupne težine.
Pri dizajniranju četvrte generacije japanski stručnjaci igrali su na sigurnu kartu, te nisu previše eksperimentirali zadržavši prepoznatljivost sportskog roadstera uz povećanje atraktivnosti i agresivnosti. Uz to, težište automobila spušteno je za dodatna 4,5 centimetra, a i sjedala su spuštena, tako da se gotovo sjedi na tlu.
Zahvaljujući tome, ali pravilno raspoređenoj masi (50:50) s motorom smještenim sprijeda, više prema sredini, stvoren je izvrstan ugođaj za uživanje u sportskoj vožnji.
Za sada nisu otkriveni detalji o tome koji će benzinski motori pokretati novu Mazdu MX-5, ali u svakom će slučaju to biti agregati sa SkyActiv tehnologijom bez turbopunjača i izravnim ubrizgavanjem goriva. Navodno su u igri 2.0-litreni SkyActiv-G 2.0-litreni benzinci snage 120, odnosno 165 KS, koji se ugrađuju u novu Mazdu3.
Motori će biti upareni s novim 6-stupanjskim ručnim i automatskim mjenjačima. Dolazak nove generacije Mazde MX-5 očekuje se u trećem tromjesečju 2015. godine, dok cijena još nije precizirana. Svjetsku premijeru japanski dvosjed imat će 2. listopada na salonu automobila u Parizu.
Proizvedeno 940.000 primjeraka Prva generacija Mazde MX-5 stigla je na tržište 1989. godine, kad je predstavljena na salonu u Chicagu. Potom je nakon premijere u Tokiju 1998. stigla i druga generacija, da bi sadašnji model bio predstavljen u Ženevi 2005. godine. Od 1989. pa do kraja srpnja 2014. godine prodano je više od 940.000 primjeraka Mazde MX-5, a očekuje se da tijekom 2016. s proizvodnih traka siđe i milijunti primjerak sportskog dvosjeda. |