StoryEditorOCM
Auto-motošetnja među modelima

Auto salon Slobodne Dalmacije; s Dalekog istoka nam stiže kvaliteta: ‘To je ono što kupujemo razumom‘

Piše Robert Radica
27. listopada 2024. - 07:50

Udarni je vikend na ovogodišnjem tradicionalnom 13. Auto salonu koji organizira naša novinska kuća u suradnji s City Center One i partnerima. I to su ona dva dana kada sve nekako “eksplodira”, ako su prvi dani bili zagrijavanje, onda će tijekom ova dva dana svi imati pune ruke posla. Doslovno. Zapravo smo se i uvjerili u to šetajući među štandovima gdje je od ranog jutra krenula gužva. Ili kako su nam kazali onako u prolazu “kako će tek biti kolegama popodne, ako je nama ovako”. Bit će – zanimljivo.

Od malih se nogu uči

Dat ćemo malo sebi oduška pa ćemo ovaj raport započeti scenama od petka navečer kada je upriličena predstava “Prometna priča”, zabavno-glazbena poslastica za najmlađe. Kroz zabavu i pjesmu, dosta se toga moglo naučiti o važnosti poznavanja prometnih znakova i pravila, a nama je nekako srce bilo puno kada smo vidjeli popriličan broj djece i roditelja koji su navratili do Cityja i obiteljski proveli ovo vrijeme.

image





 

Nikola Vilić/Cropix

Nije to “samo” zabava, ovakvi autosaloni su zapravo i mjesta edukacije, priča o prometnoj kulturi i ponašanju na ulici. Djeca su danas pješaci, sutra će biti za upravljačima bicikla i romobila, a onda snažnijih motora i automobila, a sve to podliježe standardnim pravilima ponašanja i propisanim zakonitosti. Od malih se nogu treba učiti i educirati na sve lijepe stvari koje se događaju u prometu, ali i upozoriti koliko je nepažnja skupa.

Iznenađenje kod Kije

Uz to, budimo pošteni, djeca su najzahvalnija publika, nije njima bilo samo do slušanja, uvjerili smo se i koliko su bili željni sudjelovanja u samoj predstavi svojim pitanjima i sugestijama. Veliki je ovo ulog za budućnost.

A naš smo reporterski đir salonom nastavili posvećeni modelima vozila koji nam dolaze s Dalekog istoka. Toyotu smo već upoznali, a prvi koji smo odabrali bila je Kia, odnosno kuća Auto Dalmacija koja je nekako u centru prve razine izložila svoje modele. Nekako i očekivano Sportage je bio u prvom planu, potpuno redizajniran prostor s unaprijeđenom motorizacijom i komforom privlačio je pozornost okupljenih, koji su rado otvarali i stražnja vrata kako bi se uvjerili da tu zaista ima prilično prostora. Obiteljski SUV, dobro poznat našim sugrađanima je svakako bio hit na ovom štandu.

– Definitivno je hit među našim vozilima, dolaze nam ljudi koji je već imaju ili su je već vozili ranije, tako da su dobro upoznati s njenim kvalitetama. Zadovoljstvo je tako i vidjeti da ima ljudi koji znaju prepoznati nešto, žele isprobati. Imamo i upita za probne vožnje, otvorili smo “našu knjigu” – ispričala nam je na štandu Auto Dalmacije ljubazna Antonia.

image






 

Nikola Vilić/Cropix

A imala je i puno upita za ostala dva izložena modela, XCeed i ProCeed, obiteljska vozila za one koji imaju potrebu za prostranošću, a opet nije im primarna “visina”. Dapače XCeed se na prestižnim usporednim testovima u Njemačkoj pokazao kao odličan izbor za kupnju, bio je bolji od domaćih predstavnika što je definitivno potvrda kvalitete. A ProCeed svojim osvježenim, nagrađivanim dizajnom, s hrpom noviteta u asistencijama vozaču i najsuvremenijom tehnologijom opet izaziva pozornost. I sve to uz dugoročno jamstvo i razne mogućnosti plaćanja koje mnogima koji se odluče na kupnju otvara širom vrata.

Modeli su odlični, ali smo se potpuno iznenadili brojnim upitima za model Stonic koji ovdje na salonu nije izložen, no očito je jako dobro poznat našim sugrađanima. Uputili smo ih u naš salon, tamo će imati prilike dogovoriti i probne vožnje, izbliza ga upoznati – otkrila nam je Antonia.

Mazda za svaki džep

Nedaleko od Kije, a opet i na samom ulazu u centar se smjestila i Mazda autokuće Automobilia. Ove su godine strateški odlučili ponuditi svim zainteresiranima tri segmenta svoje ponude, od klasičnog SUV-a Mazde CX-5, preko primamljivog crossovera CX-30, do malog kompakta Mazde 2. I tu je prava navala bila upravo kod crossovera CX-30 koji je i svojom bojom izdaleka privlačio zainteresirane. No upravo su ova dva modela s povišenim “klirensom” i nabolje prodavani u splitskoj autokući. No osim najprodavanijih modela vidjeli smo da je mnoge privuklo zaviriti u unutrašnjost, jer tu se nudi dosta toga, od sigurnosnih sustava, do infotainment sustava. To intrigira mnoge jer žele vidjeti kako izgleda iz “prve ruke”. Naposljetku, automobil izvana privlači samo na prvi pogled, ali ono pravo se krije u kabini i pod haubom.

image





 

Nikola Vilić/Cropix

– Išli smo ciljano baš na to jer kod nas u salonu se najviše i traže ti modeli. Pouzdani smo, dobro poznati, a nekako mi se čini da su oni koji dolaze i na ove salone i odlučuju se na kupnju vozila upoznati sa svim prednostima. Uz to smo dodali i ovu novu “dvojku”, gradskog mališana koji se sviđa i ženskoj populaciji, okretan je i dobar za gradske ulice.

Suzukijevi motori su hit

Inače osobno mislim da je uspjeh salona u činjenici da smo ovdje imali priliku pokazati svoje modele, ne u prodanim primjercima jer se na ovakvim mjestima može jasno odabrati i ciljanu publiku – ispričao nam je prodajni savjetnik Jozo, kojeg smo “ukrali” na par minuta od zainteresiranih građana koji su poželjeli zaviriti u unutrašnjost vozila.

Na svom starom mjestu, na gornjoj etaži smjestio se štand ATT Suzukija (Auto za treće tisućljeće), najdugovječnijeg partnera Auto salona koji svake godine ima na svom štandu kvalitetne modele. Ove godine su se odlučili za hrvatske premijere Swifta i Vitare, dva rado viđena modela na hrvatskim cestama. A u ovim novim, redizajniranim izdanjima s hibridnim motorima su mnogima postali još i zanimljiviji.

– Pa nekako nismo iznenađeni, gotovo pa se kladimo kome će biti veća gužva u smjeni, ali ukupno gledajući jako smo zadovoljni. Dobro utrošeno vrijeme je ovdje na sajmu, prilika da budemo vidljivi, a ujedno i vidimo koji profili kupaca su zainteresirani za naše modele. Dobro je što se Suzuki već etablirao na ovim prostorima, dosta toga je poznato, iako s ovim novim dizajnom izgleda još privlačnije – kazao nam je Imad Kapić.

image
Ante Čizmić/Cropix

No ono što je na ovom štandu bilo posebno iznenađenje su motocikli. Suzuki je jedini ove godine doveo svoju gamu na sajam i – pogodio. Uz Suzukijev V-Storm i GSX-S 1000 GX, a tu su i Malaguti skuteri 125. Moćni GSX-S 1000 GX i njegov pogonski stroj sa 4 cilindra i 1000 kubika nudi snagu od 152 “konja”, ali i V-Storm 800 koji je mnoge iznenadio. A oko tih ljepotana se na sajmu okupio priličan broj, ne samo mlađih muškaraca nego i žena.

– Ja sam osobno iznenađen ovom godinom. Recimo lani na istom salonu smo imali izvrsnu ponudu motora, ali je dolazilo možda dvoje, troje ljudi pogledati modele. Ove godine je prava ludnica, nije to samo u nekom brojčanom smislu nego su većina zainteresiranih dobri poznavatelji motocikala, točno znaju što ih zanima, baš se zanimaju za detalje. Nije mi ovo prvi salon, ali je definitivno po pitanju motocikala najbolji do sada – ustvrdio je Luka Pavković, kojem je u ATT Suzukiju ovo sektor.

A usput nam je otkrio i caku kako je V-Storm 800 izazvao pažnju jer je do sada bio poznat kao Enduro model, a sada je dobio i svoju cestovnu verziju, prekrasan dizajn što je uz povoljnu cijenu mnogima jako zanimljivo.

Bez ‘suplemenata’ ne ide

Nemojte misliti da je na Salonu samo sve vezano oko pitanja vozila. Jedan od sponzora je i INA maziva, svakom je vozaču poznato koliko su tekućine u vozilima jako važne za održavanja kvalitete rada motora. Možda je malo “pobjegao” nekom iz oka, ali pravi ljubitelji automobila su se zadržavali ispred štanda INA-e kako bi se upoznali s izloženom iznimno bogatom ponudom, od raznih ulja za benzinske i dizel motore, AdBlue tekućine, pa rekli bismo “suplemenata” za sve što je jednom automobilu nužno potrebno. I nije to samo puko pitanje na koliko se kilometara treba zamijeniti ulje i filteri, danas je tehnologija izrade motora napredovala, a jednako tako i krupnim koracima tehnologija proizvodnje raznih maziva prati cijelu industriju. Zapravo sve je ovo nužno potrebno kako bi automobil funkcionirao.

image





 

Nikola Vilić/Cropix

Inini stručnjaci sustavno prate trendove razvoja vozila, opreme za vozila i industrijskih strojeva koji su definirani u specifikacijama maziva. Formulacije maziva razvijene u laboratorijima dokazane su brojnim praktičnim i laboratorijskim ispitivanjima i rezultat su tradicije, stručnih saznanja i iskustava u razvoju i primjeni maziva. Ta tradicija je duga više od 130 godina. Osim toga, INA već godinama održava kontakte s poznatim proizvođačima vozila, s ciljem dobivanja uporabnih dozvola za primjenu INA maziva u vozilima ili opremi za vozila.

– Ne govore bez veze da je najbolje koristiti ona ulja koja preporučuje proizvođač, možda vam se na prvu učini skuplje, ali je korist puno veća. Kasno je kad se dogodi kvar, posebno kod novih motora, popravci stoje puno više i pitanje je kakve će posljedice ostaviti. Neće to više biti onaj isti motor – napomenuo je Siniša Radman dok je razgledavao štand Ina maziva.

Vikend je pred nama, prema broju posjetitelja City Centera rekli bismo da mnogima na prodajnim štandovima slijede nova uzbuđenja, ali i naporan posao. I nije to samo banalno razgledavanje, današnji kupci, pa čak i oni potencijalni, jako dobro su upućeni u problematiku, prate najnovija zbivanja u svijetu autoindustrije, a ovdje su kako bi doznali koju informaciju više. Spremni su na to svi prodajni savjetnici na štandovima kojima želimo “što više posla, ali i zadovoljstva u tome”.

image
Duje Klarić/Cropix
image





 

Nikola Vilić/Cropix
image





 

Nikola Vilić/Cropix
image





 

Nikola Vilić/Cropix
image





 

Nikola Vilić/Cropix
image





 

Nikola Vilić/Cropix
image






 

Nikola Vilić/Cropix
image





 

Nikola Vilić/Cropix
image





 

Nikola Vilić/Cropix
image






 

Nikola Vilić/Cropix
image
Ante Čizmić/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 23:00