StoryEditorOCM
Auto-motoserijska proizvodnja

Britanski super automobil spaja naučeno u Formuli s cestovnom tehnologijom, hibridnog pogona i snage od tisuću ‘konja‘

Piše Robert Radica
19. prosinca 2024. - 20:34

Aston Martin je Valhallu prikazao još 2019. godine s hibridnim pogonom i V6 motorom, da bi dvije godine kasnije dobio V8 agregat. Sada je konačno sve spremno i ovo je definitivni, serijski model čije isporuke startaju u drugoj polovini sljedeće godine.

U službenoj objavi se ističe da se Aston Martin tijekom razvoja udružio s Aston Martin F1 timom da bi ovaj pomogao u razvoju materijala, aerodinamike i dinamike vožnje.

image
Aston Martin

Pogonski sustav se sastoji se od tri e-motora i 4,0 litarskog twin-turbo V8 agregata, uz kombiniranu snagu od 1079 KS.

Tu su i mjenjač s osam stupnjeva i dvostrukim kvačilom, pogon na sva četiri kotača, zatim kotači od 20 i 21 inča, gume Michelin Pilot Sport S 5, adaptivni Bilstein amortizeri, karbon-keramičke kočnice s diskovima 410 mm naprijed i 390 mm otraga, dva digitalna displaya u unutrašnjosti (10.25-inčni za vozača i 12.3-inčni osjetljiv na dodir), kao i modovi vožnje EV, Sport, Sport+ i Race.

image
Aston Martin

Moguća je dakle i vožnja u elektro režimu, iako samo 14 kilometara i samo do 140 km/h. Tvrdi se i da položaj za vožnju daje vozaču osjećaj Formule 1, budući da je modificiran uz pomoć AMF1.

Ubrzanje do 100 km/h traje 2,5 sekunde, a najveća brzina je ograničena na 350 km/h. Automobil je težak 1655 kilograma, što je 120 kilograma manje od Lamborghinija Revuelto.

image
Aston Martin

Aston Martin kaže da će Valhalla koristiti aktivne tehnologije kako bi smanjio jaz između "džentlmena vozača“ i profesionalca. U planu je serija od 999 automobila, pri čemu će osnovna verzija stajati oko 850.000 funti (s porezom).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. prosinac 2024 20:34