Početkom listopada, redovni on-line sastanak menadžera kompanije Nissan Motor s generalnim direktorom Makotom Uchidom nije prošao dobro – poslovanje je bilo gore nego što se očekivalo i japanski proizvođač automobila morat će smanjiti broj zaposlenih i proizvodnju. Uchida je pogoršanu financijsku situaciju uglavnom pripisao slaboj prodaji i profitabilnosti u Sjevernoj Americi i Kini, prenosi Reuters saznanja koja je prikupio od nekoliko pouzdanih izvora.
Nekoliko stotina menadžera zasipalo je Uchidu pitanjima o odgovornosti za propadanje kompanije koja je prije pet godina imala najveći svjetski model električnih vozila. Zašto Nissan nije ponudio benzinsko-električne hibride u SAD, gdje su ih kupci sada tražili za kupovinu? Tko je odgovoran za posljednju krizu?
Ta pitanja postaju sve teža dok Uchida pokušava vratiti proizvođača automobila na dobar put– i usput zadržati svoje radno mjesto. Objavljujući sumorne rezultate prošlog mjeseca, bivši šef prodaje u Kini obećao je da će smanjiti broj zaposlenika za čak 9.000, odnosno oko dvadeset posto globalnog proizvodnog kapaciteta, što bi trebalo uštedjeti kompaniji oko 2,6 milijardi dolara na dulje razdoblje. Također je obećao da će sebi prepoloviti plaće.
Uchida je pod velikim pritiskom i mora napraviti veliki preokret. Nekoliko mjeseci bit će kritični za njega i za Nissanovu budućnost. Dioničari su tiho izgradili udio u ovom proizvođaču automobile, pa će i oni imati utjecaja u donošenju konačnih odluka, podsjeća Reuters.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....