Japanska Mazda je objavila godišnje rezultate prodaje, na globalnom tržištu su ostvarili 1,2 milijuna prodanih jedinica. Porast u odnosu na godinu ranije je velikih 12 posto, a ono što je iznenađujuće je činjenica da Mazda u svom portfelju ima samo jedan električni automobil s malim dometom u odnosu na konkurenciju MX-30.
Mazda je krenula nekim drugim smjerom u odnosu na konkurenciju, njihov najjači adut na tržištu su štedljivi SUV modeli s novim 3,3 dizelskim agregatom. Zahvaljujući njima Mazda je okončala godinu sa 1,59 milijardi eura neto dobiti. Sve ovo pokazuje da električna vozila još uvijek nisu niti blizu dominacije na tržištu.
Uostalom i prema podacima iz 2024. godine taj trend se nastavlja, električna vozila se ne kupuju tako masovno kako se predviđalo. No automobili na tradicionalni pogon, posebno dizelski, još su uvijek u igri Mazda još od 2023. razvija svoj 3,3-litreni dizelaš koji je hit u CX-60 u dvije varijante od 200 i 254 „konja“. Nedavno je u ponudu, istim agregatom ušao i veliki SUV CX-80, dostupan sa sedam sjedala.
Inače Mazda je najviše automobila prodala u Sjevernoj Americi i to 514.000 jedinica gdje su u ponudi modeli CX-50, CX-70 i CX-90 koji uopće nema u ponudi u Europi. Na Starom kontinentu je Mazda prodala 180.000 jedinica što je veliko povećanje, a zanimljivo je da su Nijemci vodeći u tom segmentu. Domaće japansko tržište je na trećem mjestu, dok je Kina na četvrtom mjestu po prodajnim rezultatima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....