StoryEditorOCM
Auto-motonova strategija

‘Električar‘ s kineskim srcem: japanski brend igra na više terena tražeći korist i osiguravajući svoju budućnost

Piše Robert Radica
15. kolovoza 2024. - 17:02

Mazda se fokusira na prilično specifičnu strategiju. S jedne strane nudi električni automobil, ali skromnog dometa – model MX-30. S druge strane, tu je i izvrstan CX-60 SUV s rednim "šestakom" ispod haube ili s plug-in hibridom, kako kome na izbor.

Ponuda će uskoro biti nadopunjena većom verzijom CX-80, a potom i modelima 3 i CX-5. Tu su i MX-5 i mala “dvojka” napravljena u Toyoti. Portfelj je zato prilično raznolik i velik. Uskoro će ga proširiti još jedan "električar" i to vrlo neobičan. To će biti Mazda EZ-6.

image
Mazda

Ovo ime može zvučati poznato. EZ-6 se pojavio prije nekoliko mjeseci u Kini i nije de facto Mazdin projekt. Ovo je Changan Deepal. Ispod simpatične karoserije nalazi se kineski električni automobil. Kako javlja PR Newswire, takav automobil trebao bi biti isporučen u Europu.

Mazda EZ-6 bit će električna i neobična, top verzija koristi bateriju kapaciteta 80 kWh

Prema PR Newswireu, Mazda i Changan potpisali su ugovor prema kojem će kineska marka biti Mazdin razvojni centar i proizvođač globalnog proizvoda. Japanci su osigurali vlastiti dizajn karoserije i interijera, a također su drugačije prilagodili ovjes i šasiju. Kinezi su osigurali sve ostalo – od dizajna automobila, preko softvera, do tvornice.

image
Mazda

Ovo je prilično iznenađujući razvoj događaja, jer Mazda još uvijek planira prilično raznolik portofolio, koji će uključivati i nove plug-in hibride. No, ne može se isključiti da je riječ i o dizajnu kompanije Changan – iako ona u svom ekvivalentu, modelu EZ-6, koristi nešto poput range extendera.

Prije desetak tjedana Mazda je patentirala naziv 6e. Ovo bi mogao biti novi model

Tako bi japanski proizvođač popunio prazninu koju je ostavila Mazda 6 i zaštitio se u budućnosti od mogućnosti penala za veće emisije CO2 i drugih štetnih tvari. EZ-6 bi mogao biti most koji vam omogućuje da razvijete vlastite strukture u pozadini. To je jednostavno jeftinije i razumnije rješenje u teškim vremenima za proizvođače.

image
Mazda

Vrijedno je zapamtiti da Mazda uvijek radi s Toyotom i Subaruom. Njihova nova kreacija su zajednički razvijeni motori. Također je poznato da će suradnja ovih brendova u budućnosti još jačati. Stoga je jasno da brend iz Hiroshime igra na mnogim frontama, tražeći potencijalne koristi i osiguravajući svoju budućnost.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. studeni 2024 05:26