Ekološka je tranzicija timski sport, upozorio je predsjednik udruge proizvođača ACEA i izvršni direktor Renaulta, pozivajući europske političare da više surađuju i upozoravajući da su kompanije često prisiljene žrtvovati dugoročna ulaganja na račun kratkoročne dobiti.
“Vjerujem da možemo postići svoje ciljeve zajedničkim naporima i partnerstvom javnog i privatnog sektora”, napisao je Luca de Meo u pismu sastavljenom na nekoliko jezika uoči europskih parlamentarnih izbora u lipnju.
“Airbus nam je već pokazao što Europa može”, dodao je čelnik Renaulta, govoreći o europskom zrakoplovnom divu.
“Ekološka je tranzicija timski sport,” naglasio je De Meo. “Pod pritiskom financijskih tržišta, europski proizvođači često su prisiljeni usredotočiti se na kratkoročnu dobit umjesto na dugoročna ulaganja”.
“Kina je riješila problem konsolidacijom svih snaga, uključujući i financijske institucije, na postizanju istog cilja”, rekao je predsjednik ACEA-e.
Europska automobilska industrija priprema se za val jeftinijih kineskih modela s vrhunskom tehnologijom baterija za električna vozila.
De Meo preporučuje da Europa odgovori pokretanjem deset velikih zajedničkih projekata na strateškim područjima, poput malih automobila, pametnog punjenja i opskrbe ključnim materijalima.
Zalaže se i za osnivanje ‘zelenih’ gospodarskih zona, inspiriranih kineskim posebnim gospodarskim zonama, uz kombinaciju subvencija i ulaganja kroz razdoblje od deset godina.
EU je otvorio istragu o mogućim kineskim subvencijama, ali de Meo ističe da bi Europa istodobno trebala učiti od kineskih proizvođača, koji su, kako kaže, po performansama i troškovima električnih vozila generaciju ispred Starog kontinenta.
Morat ćemo upravljati odnosima s Kinom, smatra predsjednik ACEA-e. “Najgori mogući odgovor bio bi da im potpuno zatvorimo vrata.”