Godinama je Ford bio marka koja je svoje kupce privlačila nepretencioznim automobilima za razumnu cijenu koji su bili uvelike poznati po svojim odličnim voznim osobinama.
No Ford je zadnjih godina ukinuo Fiestu i Mondeo, a iduće će nestati i Focus te se proizvođač tako odriče glavnog dijela ponude koje je desetljećima bila pokretač njihove prodaje. Generalni direktor Forda tvrdi da je to zbog toga što Ford u budućnosti vidi nešto drugačiju ulogu s "ikonama" i legendarnim modelima te hrabrijem imidžem marke.
Ford se želi više usredotočiti na automobile kod kojih se može postići veća marža, odnosno na kojima se može više zaraditi uz manju prodaju. Šef Forda Jim Farley stoga nije tužan zbog otkazivanja etabliranih modela.
Govoreći za britanski Car Magazine, rekao je: "Uvijek smo se natjecali u središtu tržišta osobnih automobila, što nije dobro funkcioniralo za Mondeo, Focus i Fiestu.
Voljeli su ih mnogi kupci, ali nikada nisu mogli opravdati veća ulaganja u njih." Ukratko, Ford je smatrao da se više ne isplati nastaviti s ovim modelima. Farley je i slikovito opisao tranziciju Forda: "Izlazimo iz posla s dosadnim automobilima i prelazimo na legendarne automobile."
Proširenje obitelji Mustang
Konkretno to znači da Ford, primjerice, radi na proširenju obitelji Mustang, ali i vraćanju Bronca, piše Auto klub.
"Raptor je sjajan primjer kamo trebamo ići s našim osobnim automobilima.
Potekao je iz pustinjskih utrka u Meksiku i proširili smo ga diljem svijeta.", naglasio je Farley koji vjerojatno još nije primijetio koliko zapravo malo Raptora, Mustanga i Bronca se može vidjeti na europskim cestama i koliko su ti automobili zapravo nebitni europskim kupcima.
Unatoč optimizmu direktora i vjeri u "novi smjer" za Ford, teško je ne primijetiti koliko je Ford pao na europskom tržištu kada je u pitanju prodaja. Samo u prvoj polovici ove godine prodaja je pala za 17 posto, a udio nekada izuzetno važnog igrača u Europi se srozao na samo 3,3 posto. U samo nekoliko godina prodaja se više nego prepolovila. Teško je vjerovati da sa sadašnjom ponudom Ford može napraviti neki iskorak na starom kontinentu.
Nakon odlaska Focusa, ostat će još samo Puma i Kuga, nekoliko "američkih Fordova" (Ranger, Bronco i Mustang) te derivati VW-ovih električnih SUV-ova Explorer i Capri. Uskoro bi trebala doći i električna Puma, no uz sadašnje zanimanje za električne automobile teško je očekivati neki veliki skok prodaje zahvaljujući njoj.
Ford će se zasigurno u Europi i dalje suočiti s padom prodaje, a vrijeme će pokazati hoće li velike profitne marže, odnosno prodaja manjeg broja skupljih vozila moći nadoknaditi gubitak zarade od automobila koji su koštali mnogo manje, ali su se zato prodavali u višestruko većim količinama.