Kompanija Tesla razvija Model Q pod kodnim imenom Redwood, a ovaj električni automobil se očekuje 2025. godine i trebao bi biti najpristupačnije električno vozilo američkog giganta. Model Q će navodno stajati manje od 30.000 dolara, bit će manji i lakši od Modela 3, a njegov domet će iznositi 500 kilometara.
Tesla dugo dominira tržištem električnih automobila zahvaljujući svojim premium modelima kao što su Model S i Model X, kao i nešto pristupačnijim opcijama koje predstavljaju Model 3 i Model Y. Međutim, pristupačnost je i dalje jedan od ključnih izazova za šire prihvaćanje električnih vozila, posebno na konkurentnim tržištima poput Kine i SAD-a.
Kako bi se ozbiljnije pozabavila ovim problemom, kompanija Tesla se priprema za predstavljanje svog, do sada, najpristupačnijeg automobila, a to je Model Q. O ovom automobilu se počelo pričati početkom ove godine, te je navedeno da bi mogao imati HW5 FSD kompjuter za autonomnu vožnju.
Model Q navodno na tržište stiže u prvoj polovini 2025. godine, te će moći kupiti cijeni nižoj od 30.000 dolara, a ona bi mogla "pasti" i do 25.000 dolara. Ovo bi pozicioniralo Model Q kao prvi Teslin automobil u segmentu pristupačnih električnih automobila, a dolazak ovog modela je najavljen tijekom sastanka investitora s Deutsche Bankom.
Interno poznat pod kodnim imenom Redwood, Model Q će biti za 15 posto manji i 30 posto lakši od Modela 3. Smanjenjem veličine i težine, Tesla će sigurno smanjiti troškove proizvodnje, a to će kompaniji omogućiti da se izravniji postavi nasuprot konkurenciji koji u svojim garažama imaju povoljnije modele privlačnije tržištu. Model Q će napajati litij-željezne-fosforne (LFP) baterije kapaciteta 53 i 75 kWh, koje će omogućiti domet do 500 kilometara. Osim baterija, kupci će moći birati i između pogona na zadnje i na sva četiri kotača.
Teslina strategija za Model Q ide dalje od pristupačnosti. U Kini će ovaj automobil stajati oko 19.280 dolara, što bi moglo biti prednost na vrlo konkurentnom tržištu. Analitičari vjeruju da Model Q može voditi Teslin globalni rast, a projekcije za 2025. godinu govore o povećanju prodaje od i do trideset posto u odnosu na godinu ranije. Proizvodnja će početi u postrojenju Gigafactory u Teksasu, ali moguće je da će se proširiti i na druge lokacije uključujući i tvornicu u Šangaju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....