Kia je nedavno u svojoj tvornici Hwaseong u korejski provinciji Gyeonggi svečano položila kamen temeljac za svoju novu halu u kojoj će proizvoditi namjenska baterijska vozila (PBV, engl. purpose built vehicle).
Tvornica za električna namjenska vozila (PBV) kapaciteta 150.000 vozila godišnje
Kia će uložiti oko 1 bilijun wona (cca. 758 milijuna američkih dolara) za kupovinu 99.000 hektara zemljišta, a masovnu proizvodnju namjerava pokrenuti u drugoj polovici 2025. godine. U prvoj punoj godini namjerava proizvesti 150.000 vozila, pri čemu se proizvodnja može povećati u skladu sa situacijom na tržištu.
Nova tvornica PBV bit će ekološki prihvatljiva i koristit će inovativne proizvodne tehnologije i ujedno smanjiti emisije ugljika. U tvornici će ulagati ogroman napor i u učinkovite i inteligentne procese, kao što su tehnologije "E-FOREST" koje se već koriste u pametnim tvornicama Kia i Hyundai Motor, kao i digitalni proizvodni sustavi.
Prilagodljiva proizvodnja s upotrebom pametnih inovacija, kao što je učinkovita "ćelijska metoda " proizvodnje
Jedan od inovativnih proizvodnih postupaka koji će se obavljati u tvornici PBV poznat je kao "ćelijska metoda" i omogućava proizvodnju vozila na osnovu različitih zahtjeva klijenata.
Metoda ćelije je strategija postavljanja procesa, koja združuje strojeve ili radne stanice, koje se koriste za proizvodnju sličnih proizvoda ili dijelova. Cilj ćelijske metode je stvoriti učinkovitiji i fleksibilniji proizvodni proces skraćivanjem razdaljine koju moraju prijeći materijali i proizvodi tijekom proizvodnje. Kod ćelijske metode strojevi su raspoređeni tako da se optimizira protok materijala i proizvoda između radnih stanica kako bi se smanjili zastoji i troškovi i povećala produktivnost.
Najsuvremeniji proizvodni sustav tvornice PBV združuje novu ćelijsku metodu s prvobitnim transportnim sustavom za masovnu proizvodnju, što omogućava prilagodljivu proizvodnju s većom fleksibilnošću različitih vrsta proizvoda.
Čovjeku prilagođena tvornica s niskim ugljičnim otiskom i inovativnim tehnologijama
Nova tvornica će pored toga biti i niskougljična, jer će tijekom postupka lakiranja vozila koristiti suhu kabinu, ekološki prihvatljiviju metodu lakiranja, dok će se upotrebom prirodne svjetlosti i racionalizacijom proizvodnog procesa emisije ugljika smanjiti za oko 20 posto u usporedbi s postojećim tvornicama.
Kia će koristiti i inovativne tehnologije, kao što su automatizacija uređaja upotrebom strojnog učenja i umjetne inteligencije, automatizacija pregleda kvalitete lakiranja ispod vozila, automatizacija ugradnje dijelova (npr. staklo, ime vozila i logotip tvrtke), te automatska analiza podataka o kvaliteti mjerenja u stvarnom vremenu za autonomno popravljanje i postavljanje karoserije u stvarnom vremenu.
Nova tvornica bit će prilagođena čovjeku, jer će težiti automatizaciji prilikom teških radnji i zadaća kod kojih treba gledati prema gore, dok će ujedno povećati osjećaj "otvorenosti" i smanjiti buku.
Masovna proizvodnja električnih vozila u drugoj polovici 2025.
Kia planira da SW (kodno ime modela), kao prvi model iz ove tvornice, predstavi 2025. godine. Model će biti srednje velik PBV i bit će napravljen na platformi "eS", skateboard platformi za električna namjenska vozila koja omogućava prilagodljivo kombiniranje različitih vrsta karoserija.
SW razvijen je za ispunjavanje različitih poslovnih zahtjeva, kao što su dostava, prijevoz na poziv i usluge među poduzećima (B2B), jer ima odličnu nosivost i prostranu unutrašnjost.
Nakon lansiranja srednje velikog vozila SW svoju ponudu Kia namjerava raširiti na velika namjenska vozila koja će se moći koristiti za logistiku, dostavu svježe hrane, autobuse te mobilne urede i trgovine, kao i za mala namjenska vozila i srednje velike robotaksije s tehnologijom autonomne vožnje.
Grupacija Hyundai Motor Group do 2030. među tri najveća proizvođača električnih vozila na svijetu
Na svečanosti otvaranja je grupacija Hyundai Motor Group, koju čine tri sestrinske marke Hyundai Motor, Kia i Genesis, predstavila i svoj cilj da s ukupnom prodajom električnih vozila do 2030. godine postane jedan od tri najveća proizvođača električnih vozila na svijetu.
Grupacija do 2030. namjerava znatno povećati godišnju proizvodnju električnih vozila u Koreji na 1,51 milijun primjeraka, a globalno na 3,64 milijuna primjeraka. Za ostvarenje tih ciljeva Hyundai Motor i Kia zajedno s tvrtkom Hyundai MOBIS namjeravaju u Koreji u sektor električnih vozila uložiti oko 18 milijardi USD.
Godine 2030. grupacija će imati ukupno 31 model električnih vozila, a krajem ove godine na europsko tržište stiže Kia EV9, luksuzni električni SUV sa sedam sjedala.
Namjena obimne investicije grupacije je unaprijediti korejski ekosustav električnih vozila i ojačati ulogu Koreje kao središta inovacija u svjetskoj automobilskoj industriji budućnosti. Za očekivati je i da će potaknuti uspješan krug domaće proizvodnje električnih vozila, istraživanja i razvoja, infrastrukture i s tim povezanih industrija.