Kineski proizvođač automobila Chery Auto spreman je uložiti milijarde eura u marketing i razvoj marki Omoda i Jaecoo u Europi u iduće tri godine, a razmatra i gradnju još jednog pogona na istoku Starog kontinenta, prema navodima neimenovanog izvora.
Chery Auto lansira ove godine Omodu i Jaecoo u Europi, s početnim fokusom na vozila s benzinskim motorom. Nakon što je prodaja započela u Španjolskoj, Italiji, Poljskoj i Velikoj Britaniji, u idućim mjesecima uključit će se još zemalja, kao i hibridni i potpuno električni modeli.
U intervjuu Reutersu izvršni direktor Omode i Jaecooa za Italiju Kevin Cheng rekao je da su tim brendovima mjerila Kia, Hyundai, Nissan i Volkswagen.
‘Europski porez je izazov‘
Južnokorejskoj Kiji trebalo je gotovo 20 godina da postane pouzdan brend u Europi, a naš je cilj izgraditi taj status u roku od tri godine, rekao je Cheng.
Planovi ulaganja u marketing i razvoj brenda u Europi povjerljivi su, "ali posrijedi je golemi iznos novca, milijarde eura", dodao je.
Cheryjevi izvozni brendovi Omoda i Jaecoo nisu dostavili kumulativne podatke o prodaji u Europi, ali su rekli da su u prvih osam ovogodišnjih mjeseci prodali gotovo 150.000 vozila.
Europska unija predlaže dodatnu carinu od 20,7 posto na Cheryjeve automobile, u sklopu planiranih carina na električna vozila proizvedena u Kini.
"To je izazov", rekao je Cheng, napominjući ipak da EU za Chery predlaže niže carine nego za proizvođače poput SAIC Motora.
Pregovori s Talijanima
"Želimo uspostaviti dobre odnose s EU-om. Proizvodnja automobila u Europi pomoći će nam da izbjegnemo carine", rekao je.
Najveći kineski proizvođač automobila po obujmu izvoza trebao bi do kraja godine u suradnji sa španjolskim partnerom EV Motorsom pokrenuti proizvodnju u nedavno kupljenoj tvornici u Barceloni, prvoj proizvodnoj lokaciji u Europi.
Grupa također razmatra opcije i za drugu lokaciju u Europi.
Talijanska vlada već pregovara sa Cheryjem i drugim kineskim proizvođačima automobila, uključujući Dongfeng Motor, kako bi potaknula domaću proizvodnju automobila.
Chery također razmatra istočnu Europu kao opciju za drugu proizvodnu lokaciju, rekao je izvor za Reuters.