Potrebno je samo na trenutak odvratiti pozornost tijekom vožnje i završiti u prometnoj nesreći. Oštećeni automobil ne samo da gubi vrijednost, već može ugroziti i sigurnost vozača. Međutim, neka su vozila sklonija prometnim nesrećama od drugih. Godišnje istraživanje tvrtke za podatke o automobilima carVertical otkrilo je koje marke najčešće sudjeluju u prometnim nesrećama u Hrvatskoj.
Moćni i luksuzni modeli su među najčešće oštećenima
Svake godine hrvatski vozači provjeravaju povijest tisuća automobila, pružajući detaljan uvid u tržište rabljenih automobila u zemlji. Među svim vozilima koja su provjerena tijekom 2024. godine, najveći broj oštećenja zabilježen je na modelima BMW-a, 82,3% njih imalo je povijest oštećenja.
Iza BMW-a su Hyundai (74,9%), Volkswagen (60,3%), Audi (59,5%) i Honda (59%). Vozači zainteresirani za ove marke trebaju biti posebno oprezni i kod prodavača se raspitati o prošlim oštećenjima i popravcima. Bez temeljitih provjera, ovi bi modeli mogli postati skupa glavobolja novim vlasnicima.
Povijesni podaci o oštećenjima mogu smanjiti prodajnu vrijednost automobila, otežavajući njegovu kasniju preprodaju. Jeftini ili neodgovarajući popravci s vremenom mogu dovesti do većih troškova održavanja. Osim toga, ako je vozilo pretrpjelo strukturalno oštećenje ili su se aktivirali zračni jastuci, njegova bi sigurnost mogla biti ugrožena.
- Automobil se često ošteti i jeftino popravi u jednoj zemlji, a zatim proda u drugoj. Mnoga vozila koja su sudjelovala u velikim prometnim nesrećama uvoze se u Europu iz SAD-a. Čak i u zemlji, vozila obično sudjeluju u prometnim nesrećama svakih 5-10 godina. Uz prosječnu starost provjerenih automobila u Hrvatskoj od 8,1 godina, vrlo je vjerojatno da su ta vozila barem jednom sudjelovala u prometnoj nesreći - kaže Matas Buzelis, stručnjak za tržište automobila i voditelj komunikacija u tvrtki carVertical.
Mali gradski automobili najmanje sudjeluju u prometnim nesrećama u Hrvatskoj, a marke kao što su Peugeot (39,3%), Nissan (38,1%) i Alfa Romeo (41,6%) pokazuju najnižu stopu oštećenja.
Šteta na luksuznom automobilu može koštati više od 4.065 eura
Cijena popravka oštećenog vozila uvelike ovisi o marki. Automobili ekonomske klase jeftiniji su za popravak, pa su troškovi oštećenja prirodno niži. Međutim, čak i manja nesreća u kojoj je sudjelovao luksuzni automobil može rezultirati troškovima popravka u tisućama eura.
U Hrvatskoj je prosječna šteta za Mercedes-Benz vozila iznosila 4.065 eura, što je najviše od svih marki koje su provjerene na carVerticalu. Mercedes-Benz slijede BMW (3.959 eura) i Land Rover (3.652 eura).
Prema istraživanju, Mercedes-Benz modeli u prosjeku su imali 1,7 zapisa o oštećenjima, BMW – 2,2, a Land Rover – 1,8, Kia (2.249 eura), Citroen (2.278 eura) i Fiat (2.411 eura) u istraživanju su imali najniže prosječne troškove štete.
Trendovi oštećenih vozila u Hrvatskoj slični su onima u drugim zemljama
Kada se uzmu u obzir kombinirani podaci za sve zemlje koje su sudjelovale u istraživanju, BMW je imao najviše zapisa o oštećenjima (66,7%), a slijede ga Hyundai (62,1%) i Subaru (59,5%).BMW je također bio na vrhu popisa najoštećenijih automobila u prošloj godini (67,4%), zajedno uz Dodge (67,2%) i Teslu (65,2%).
I u Hrvatskoj i u drugim zemljama u kojima je provedeno istraživanje, automobili velike snage češće se oštećuju, što sugerira da neki vozači mogu precijeniti svoje vještine i skloni su suviše snažno pritisnuti papučicu gasa.
- Kupci automobila često maštaju o određenom modelu i pokušavaju uštedjeti novac birajući prethodno oštećeno vozilo. Ne znači svaki zapis o oštećenju da automobil treba izbjegavati, ali uvijek je pametno posavjetovati se s mehaničarom ako se zapisi o oštećenju pojave u izvješću o povijesti - kaže Buzelis.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....