Velike vrućine okupirale su sve već gradove, vrlo je neugodno voziti automobil, dodatno i težak zrak i sparina pojačavaju dojam. Teško se može zamisliti vožnja bez korištenja klima uređaja. Kabina vozila se vrlo brzi zagrije na suncu tako da je upotreba rashladnog sustava apsolutno obavezna. To, međutim, ima i drugu stranu medalje. Klima će vas dobro rashladiti, ali će uvećati i potrošnju goriva, i to ne za mali postotak.
Uvijek postoji opcija vožnje sa spuštenim staklima na vratima kako biste se rashladili prirodnim putem, ali je to moguće samo u određenim uvjetima. Naime, glavni faktor u tom slučaju je brzina. Umjesto klime jest bolja opcija spustiti prozore, ali samo ako vozite malom brzinom (manje od 50 ili 60 km/h), jer u tom slučaju aerodinamika nije toliko bitna.
Ipak, pri većim brzinama na otvorenom putu stvari se drastično mijenjaju. U tim okolnostima aerodinamika vozila postaje vrlo važna i preporučljivije je podići prozore, da automobil "siječe" zrak na način na koji je zamišljen, pa je u tom slučaju upotreba klima uređaja neizostavna.
Važno je napomenuti da temperatura u automobilu izravno utječe na sposobnost vozača prilikom reakcija za upravljačem. Preporuka je da bude između 21 i 23 stupnja, jer je iznad toga moguće da se onaj tko je za volanom osjeća loše, ima usporene reflekse, pomalo i zamućen vid...
Zbog svega toga je tijekom ljetnih mjeseci potrebno koristiti klimu koja šteti potrošnji automobila, među ostaje pitanje i koliko? To svakako ovisi od nekoliko faktora. Jedan od njih je mesto gdje se vozite. U gradu je obično veća potrošnja goriva nego na auto-cestama, što je svakako nešto što većina vozača zna i što ima smisla budući da se u gradu automobil više motor "muči" i traži više snage. Drugi aspekt koji uzrokuje velike razlike u potrošnji je postojeća toplinska razlika. Ako je postavljena temperatura vrlo niska u usporedbi s temperaturom okoline, klima uređaj će morati više raditi i to će više utjecati na potrošnju goriva.
Imajući sve ovo na umu, dodatni trošak goriva prilično varira i može ići od samo pola litre na 100 kilometara do povećanja od 1,5 l/100 km. Možda se ne čini puno, ali kada se dodatni trošak za sve prijeđene kilometre tijekom svih vrućih ljetnih mjeseci na kraju zbroje svi troškovi, osjetit će se na novčaniku.
Njemački ADAC proveo je zanimljivo istraživanje o potrošnji automobila prilikom korištenja klime, a iako se smanjuje u odnosu na automobile od prije 10 ili 20 godina, još nije zanemariva. Analiza je pokazala da rad klime povećava potrošnju u prosjeku od 10 do 15 posto, a utjecaj imaju i uvjeti u kojima vozite. U gradu se tako povećava za oko 20 posto, na auto-cestama pri brzinama od oko 100 km/h raste za oko šest posto. Pritom najviše opterećuje potrošnju motora kad auto radi u leru, i to do čak 70 posto, navodi ADAC.