Sestrinske tvrtke Hyundai Motor Company i Kia Corporation predstavile su tri tehnologije osmišljene za blisku regulaciju unutarnje temperature vozila kako bi pružile poboljšanu udobnost putnika i energetsku učinkovitost na događaju ‘Heat Tech Day‘ u Seulu.
Događaj je prikazao Kijina dostignuća u istraživanju i razvoju u kontroli temperature, ključnom aspektu udobnosti putnika. Kako se vozila razvijaju dalje od jednostavnog transporta i postaju životni prostori, tvrtke razvijaju različite tehnologije kontrole temperature kako bi zadovoljile rastuće potrebe za udobnošću u mobilnosti.
Ove tehnologije ne samo da poboljšavaju udobnost već i štede energiju, omogućujući učinkovito upravljanje energijom vozila u eri elektrifikacije. Tri predstavljene tehnologije bile su:
• Nano rashladna folija – ovaj materijal značajno snižava unutarnju temperaturu po vrućem vremenu kada se nanese na staklo vozila.
• Sustav zračenja – brzo i učinkovito podiže temperaturu oko putnika po hladnom vremenu.
• Metalom obloženo grijano staklo – sustav od 48 V, kao prvi na svijetu, brzo prenosi toplinu s električno napajanog metalnog premaza na staklo, uklanjajući mraz i vlagu.
Sve tri tehnologije su na razini tehnološke zrelosti pogodne za masovnu proizvodnju.
Tri tehnologije koje su danas predstavljene bliže su kupcima od bilo koje druge tehnologije. Razvijamo tehnologije kako bismo pružili najugodnije okruženje, uzimajući u obzir svaki trenutak koji korisnici dožive u mobilnosti - rekao je Young Ho Jung, potpredsjednik i voditelj odjela za razvoj termalne energije.
Nano rashladna folija: smanjuje temperaturu za do 12°C
U srpnju 2023. Kia i Hyundai predstavili su razne napredne tehnologije nanomaterijala – posebno nano rashladnu foliju, koja može značajno sniziti unutarnju temperaturu vozila. Tijekom testiranja Kia je pripremila dva vozila, na jedno nanijela nano rashladnu foliju, a drugo ostavila u izvornom stanju. Vozila s uobičajenim staklima i bez nano rashladne folije zabilježila su unutarnju temperaturu od 48,5°C, u usporedbi s 36,0°C za vozila opremljena s rashladnom folijom, pokazujući maksimalno smanjenje temperature od 12,5°C s primijenjenom naprednom tehnologijom.
Nano folija ne samo da blokira infracrveno zračenje izvana vozila, poput tradicionalnih folija za zatamnjenje, već također dopušta toplini da pobjegne iz unutrašnjosti vozila. Sastoji se od tri sloja, uključujući dva koja reflektiraju sunčevu energiju i jedan koji emitira srednju infracrvenu valnu duljinu.
Može sniziti unutarnju temperaturu za više od 12°C i može se koristiti s postojećim folijama za nijansiranje bez daljnjeg utjecaja na prijenos svjetla.
Sustav podnog radijacijskog grijanja zagrijava putnike u roku od nekoliko minuta
Kia je također predstavila sustav radijacijskog grijanja, tehnologiju dizajniranu za brzo zagrijavanje putnika tijekom zime. Sustav radijacijskog grijanja koristi grijaći element koji emitira toplinu zračenja prema nogama putnika, brzo ih zagrijavajući tijekom hladnog vremena.
Uz postojeći sustav grijanja vozila, sustav radijacijskog grijanja mogao bi uštedjeti do 17 posto više energije za postizanje željene temperature, također štedeći vrijeme za postizanje tog stanja; sustav isporučuje toplinu donjem dijelu tijela unutar tri minute, uvelike povećavajući udobnost putnika.
Sustav zračećeg grijanja pruža brzu, energetski učinkovitu toplinu putnicima, povećavajući udobnost tijekom hladnog vremena dok produžuje domet vozila U kombinaciji, očekuje se da će sustav radijacijskog grijanja značajno produžiti domet električnih vozila zimi smanjenjem energije koja se koristi za kontrolu klime. Sustav se sastoji od visoko temperaturnog grijaćeg elementa u obliku filma i sustava za sprječavanje opeklina. Grijaći element, koji može doseći 110°C, omotan je tkaninom koja emitira infracrvene zrake i prilagođava toplinu na ugodnu razinu. Sustav za sprječavanje opeklina detektira kontakt s tijelom i odmah snižava temperaturu, poboljšavajući sigurnost eliminirajući rizike od opeklina.
Na Kijinom EV9 opremljenom sustavom grijanja ugrađeno je devet ploča za grijanje, uključujući bazu upravljača, vozačeva vrata i središnju konzolu, kao i suvozačeva vrata i bazu pretinca ispred suvozača.
Grijano staklo obloženo metalom: uklanja mraz i vlagu radi poboljšanja vidljivosti Pionirski sustav grijanog stakla obloženog metalom brzo uklanja mraz ili vlagu s vjetrobranskog stakla vozila tijekom zime, nudeći poboljšanu vidljivost i veću sigurnost u usporedbi s običnim grijaćim elementima od volframove žice. Metalno obloženo grijano staklo je nevidljivo, pružajući jasan, neiskrivljen pogled za putnike.
Sustav od 48 V može potpuno odlediti staklenu površinu unutar pet minuta na -18°C, do četiri puta brže i uz oko 10 posto manje potrošnje energije u usporedbi s konvencionalnim klimatizacijskim sustavima. Osim toga, tijekom vrućih dana metalni premaz može pasivno blokirati najmanje 60 posto sunčeve energije, smanjujući potrebu za hlađenjem kabine kako bi se značajno poboljšala energetska učinkovitost.
Kia planira ugraditi sustav radijacijskog grijanja u buduće modele.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....