Pogled na top listu najprodavanijih automobila na hrvatskom tr žištu pokazuje da je od prvih 20 modela njih čak 15 povišene koncepcije. Postupni nestanak klasičnih formi i dizelskih motora doveli su do svekolikog trenda prihvaćanja ove vrste automobila, sve češće pokretanih benzinskim motorima, sa ili bez udjela hibridizacije. Neki negoduju zbog novih tržišnih prilika, ali prodajne brojke pokazuju da se velikoj većini, i to ne samo u Hrvatskoj, novi koncepti u kojima se sjedi povišeno, s osjećajem većeg komfora, prostranosti i sigurnosti, itekako sviđaju, piše Autoklub.
U vrijeme sve brojnijih radara, većih novčanih kazni za prebrzu vožnju i loših cesta osjećaj fun-to-drive ionako kod većine potencijalnih kupaca pada u drugi plan, posebno kad je u pitanju kompaktni SUV obiteljske orijentacije. Deset trenutno najpristupačnijih modela ove klase predvodi osnovni Duster (u prijevodu - prašinar), po cijeni od 18.200 eura.
Duster je najjeftiniji bez obzira na motor, ali oprema mu je slabija, a materijali skromniji od rivala. Ali, robustan je, prostran i dobro izgleda i to je, uz cijenu, hrvatskim kupcima dovoljno.
1. Dacia Duster 1.0 TCe
18.200 eura
Niži standardi opreme, materijala i izrade i nešto slabiji početni motor rezultiraju najnižom cijenom i mjestom na čelu ove liste. Međutim, robustan je, jako dobar izvan asfalta i prostran
Motor: 3 cilindra, turbo • Snaga: 91 KS • Moment: 160 Nm • Oprema: Essential • Dužina: 434 cm • Osovinski razmak: 267 cm • Prtljažnik: 478 l • Brzina: 166 km/h • Jamstvo: 3 godine
2. Seat Ateca 1.0 TSI
23.945 eura
Tehnologija koju dijeli s ostalim markama koncerna Volkswagen mnogima ulijeva povjerenje i uz dopadljiv izgled i dobru cijenu španjolski SUV već sedmu godinu uspješno plovi tržišnim vodama
Motor: 3 cilindra, turbo • Snaga: 110 KS • Moment: 200 Nm • Oprema: Reference • Dužina: 438 cm • Osovinski razmak: 264 cm • Prtljažnik: 510 l • Brzina: 183 km/h • Jamstvo: 6 godina
3. VW T-Roc 1.0 TSI
25.490 eura
Najprodavaniji je automobil ove klase njemačkog koncerna, iako je najkraći pa se doima međuklasom između niže i prave kompaktne. Međutim, vozi na modulaciji platforme MQB A1, kakvu imaju Ateca i Karoq.
Motor: 3 cilindra, turbo • Snaga: 110 KS • Moment: 200 Nm • Oprema: Life • Dužina: 424 cm • Osovinski razmak: 259 cm • Prtljažnik: 445 l • Brzina: 185 km/h • Jamstvo: 6 godina
4. Mazda CX-30 2.0 SkyActiv-G
26.095 eura
Prva na listi s 4-cilindarskim motorom. I to atmosferskim, mnogima još uvijek dražim od novih turbomotora, bez obzira na nešto manju energičnost. I pomalo sportski dizajn se mnogima sviđa.
Motor: 4 cilindra, atmosferski • Snaga: 122 KS • Moment: 213 Nm • Oprema: Basic • Dužina: 440 cm • Osovinski razmak: 266 cm • Prtljažnik: 430 l • Brzina: 186 km/h • Jamstvo: 6 godina
5. Hyundai Tucson 1.6 T-GDI
26.190 eura
Atraktivan dizajn, prostranost i oprema te potentan turbomotor, a sve začinjeno dobrom cijenom i jamstvom bez ograničenja kilometara, drže Tucson visoko na listi najprodavanijih u klasi
Motor: 4 cilindra, turbo • Snaga: 150 KS • Moment: 250 Nm • Oprema: Comfort • Dužina: 450 cm • Osovinski razmak: 268 cm • Prtljažnik: 620 l • Brzina: 189 km/h • Jamstvo: 5 godina
6. MG HS 1.5 T-GDI
28.200 eura
Lagano blijede predrasude prema autima iz Kine, naročito nakon što se isprobaju. Na cestama ih je sve više, a HS je jedan od najprostranijih u klasi. Turbomotor je Opelov, poznat iz Insignije.
Motor: 4 cilindra, turbo • Snaga: 162 KS • Moment: 250 Nm • Oprema: Comfort • Dužina: 457 cm • Osovinski razmak: 272 cm • Prtljažnik: 448 l • Brzina: 190 km/h • Jamstvo: 7 godina
7. Ford Kuga 1.5 EcoBoost
28.300 eura
Da nema ime koje u hrvatskom jeziku nema najljepše konotacije, povišeni i prostrani Ford s dobrim turbomotorom i jednako takvom opremom sigurno bismo puno češće viđali na našim cestama.
Motor: 4 cilindra, turbo • Snaga: 150 KS • Moment: 240 Nm • Oprema: Titanium • Dužina: 461 cm • Osovinski razmak: 271 cm • Prtljažnik: 435 l • Brzina: 195 km/h • Jamstvo: 5 godina
8. Škoda Karoq 1.5 TSI
28.310 eura
Škodini automobili danas se doživljavaju Volkswagenima po nižoj cijeni, pa ni Karoq nije iznimka. Početnoj verziji vrlina je i izvrstan turbomotor s isključivanjem dvaju cilindara u mirnoj vožnji.
Motor: 4 cilindra, turbo • Snaga: 150 KS • Moment: 250 Nm • Oprema: Ambition • Dužina: 438 cm • Osovinski razmak: 263 cm • Prtljažnik: 520 l • Brzina: 211 km/h • Jamstvo: 6 godina
9. Kia Sportage 1.6 T-GDI
29.100 eura
Hrabar dizajn uvijek je mač s dvije oštrice. Komforni Sportage, međutim, s dobrim turbomotorom istim kao u Tucsonu, britko pogađa žicu kupaca i nakon manjeg Stonica je najprodavanija Kia.
Motor: 4 cilindra, turbo • Snaga: 150 KS • Moment: 250 Nm • Oprema: LX Start • Dužina: 452 cm • Osovinski razmak: 268 cm • Prtljažnik: 590 l • Brzina: 189 km/h • Jamstvo: 7 godina
10. Renault Austral 1.3 TCe
29.990 eura
Nasljednik Kadjara je najnoviji model u ovoj klasi. Atraktivnog izgleda, propisno digitaliziran i opremljen, s turbomotorom koji u svoje automobile ugrađuju i Mercedes i Nissan, zanimljiv je izbor.
Motor: 4 cilindra, turbo • Snaga: 140 KS • Moment: 260 Nm • Oprema: Equilibre • Dužina: 451 cm • Osovinski razmak: 267 cm • Prtljažnik: 500 l • Brzina: 175 km/h • Jamstvo: 3 godine,, piše Autoklub.