Svjetska premijera automobila koji spaja prošlost i budućnost automobilske industrije kakvu zamišlja prosječni Europljanin. Da, ovo je potpuno novi Renault 5 E-Tech electric, i potpuno je električan! Ako ste možda pomislili da novi Renault 5 neće biti toliko avangardan kao prototip predstavljen još 2021. možemo samo kazati Renault 5 E-Tech electric izgleda još spektakularnije!
Renault 5 bio je jedinstven automobil poznat po svom avangardnom dizajnu, svestranosti i štedljivosti goriva. Bavio se izazovima svog vremena za milijune obitelji, odgovarajući na naftni šok, promjenu načina života i potrebu za drugim automobilom. Nastavljajući ovo iznimno moderno naslijeđe, Renault 5 E-Tech electric hrabar je odgovor na društvene i ekološke izazove našeg vremena – energetska trijeznost, održivost i mali ugljični otisak. Svojim dizajnom koji osvaja srca, električnim i digitalnim značajkama napravljenim za funkciju i zabavu, te kružnim proizvodnim sustavom koji je ujedno i lokalni i odgovoran, ima sve što je potrebno za postavljanje novih standarda u gradskim automobilima za energetsku tranziciju.
Renault 5 E-Tech electric automobil je drugačiji od svih ostalih. Za Grupu Renault predstavlja strategiju oporavka Renaulution, kao i industrijsku obnovu i električni pomak svoje legendarne marke. Razvijen kroz inovativne metode rada, proizvodni model ima svu čaroliju i šarm izložbenog automobila. Razvijen je u samo tri godine, u usporedbi s uobičajenih četiri. Prepun električne i digitalne tehnologije i proizveden u Francuskoj, također ima konkurentnu cijenu, počevši od oko 25.000 eura.
Renault 5 E-Tech electric prvo je vozilo koje je u potpunosti dizajnirano na AmpR Small, novoj Ampere platformi posvećenoj električnim vozilima B-segmenta. To ga čini jedinstvenim vozilom sa stvarnim konkurentskim prednostima uključujući ravan pod, dugačak međuosovinski razmak (2,54 m), optimiziran unutarnji prostor i kapacitet prtljažnika (326 litara), niže težište i smanjenu težinu (manje od 1500 kg). Imati će sljedeće vanjske dimenzije: duljina 3,92 m, širina 1,77 m, visina 1,50m, međuosovinski razmak 2,54 m. Prednji prevjes 749 mm, stražnji prevjes 633 mm, razmak od tla 145 mm. Težina vozila je 1450 kg (52 kWh verzija) i do 1350 kg (40 kWh verzija). Renault 5 E-Tech electric posjeduje retro-futurističke značajke dizajna uz posebne detalje koji potiču prave emocije, tvoreći svijetlu, modernu cjelinu.
Unutar Renault 5 E-Tech electric, nadzorna ploča stilski kombinira najistaknutije značajke nekoliko generacija Renaulta 5: na primjer, dvoslojnu strukturu okrenutu prema putniku, podstavljeni poprečni raspored i pravokutnu ploču s instrumentima sa zaobljenim rubovima. Dvostruki horizontalni zaslon daje suvremen, high-tech, izgled unutrašnjosti Renault 5 E-Tech. Prvi zaslon okrenut prema vozaču je digitalna ploča s instrumentima od 10 inča (ugrađena 7 inča na početnom modelu) koja prikazuje sve informacije o vožnji, s izborom između pet različitih prikaza. Središnji multimedijski zaslon ima 10" na svim verzijama. Pokreće ga sustav OpenR Link s ugrađenim Googleom za razine opreme Techno i Iconic Cinq.
Ispod poklopca motora, motor Renault 5 E-Tech electric je kompaktniji od motora na Megane E-Tech electric i Scenic E-Tech electric, na kojima se temelji. Ostaje vjeran Renaultovoj preferiranoj tehnologiji sinkronog rotora. Budući da nema trajne magnete, ne koristi rijetke zemljine minerale, čime se smanjuje njegov utjecaj na okoliš. Magneti su zamijenjeni bakrenim zavojnicama, a žice su raspoređene i usmjerene na način da izdrže centrifugalnu silu rotora. Renault 5 E-Tech electric bit će dostupan s dvije litij-ionske baterije. Najveći, koji će biti jedini dostupan pri lansiranju na tržište, ima kapacitet od 52 kWh i domet do 400 km WLTP. Drugi ima kapacitet od 40 kWh za domet do 300 km WLTP. Oba koriste tehnologiju NMC (Nikal Mangan Kobalt) za najbolju gustoću energije na današnjem tržištu.
Temeljen izravno na motoru Megane E-Tech Electric i Scenic E-Tech Electric, Renault 5 E-Tech Electric također ima koristi od iskustva stečenog s drugim električnim motorima, kao što je ZOE, u smislu izdržljivosti. Također dobiva niz novih značajki, uključujući novu generaciju energetske elektronike (inverter) i prerađeni reduktor. Razlika se vidi u veličini i težini. Motor je 15 kg lakši s rotorom koji je kraći 3 cm kako bi mogao stati ispod poklopca motora Renault 5 E-Tech electric. Motor je dostupan s tri stupnja snage: 110 kW (150 KS/245 Nm), 90 kW (120 KS/225 Nm) ili 70 kW (95 KS/215 Nm). Motor od 110 kW uparen je s baterijom od 52 kWh, dok su motori od 90 kW i 70 kW upareni s baterijom od 40 kWh. Samo će prvi motor biti dostupan pri lansiranju, a ostali će uslijediti kasnije.
Kompleks ElectriCity koji okuplja tri proizvodna pogona Douai, Maubeuge i Ruitz u sjevernoj Francuskoj bit će središte industrijskog sustava koji proizvodi Renault 5 E-Tech electric. Vozilo će se sastavljati u Douaiju, a baterija u Ruitzu (prije pune proizvodnje baterija u gigatvornici Douai u partnerstvu s AESC-Envisionom od ljeta 2025.). Motor će se proizvoditi u tvornici Cléon u Normandiji, odražavajući odluku da se proizvodnja zadrži u Francuskoj.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....