Još prije nego što je Zastavin Yugo u kolovozu 1985. godine došao na američko tržište, zavladala je pomama. Mali, ekonomičan, jeftin i dobro reklamiran postao je najprodavaniji novi europski auto u povijesti - 1050 komada u jednom danu. Šest mjeseci kasnije već je bio simbol najlošijeg vozila koje je ikada prošlo autocestama SAD-a. To je, kao svojevrsna kulturna ikona i negativna usporedba, ostao i do danas. Iako se ne prodaje ovdje već dva desetljeća, kada je nešto loše i jeftino, najniže klase, još uvijek se i danas u Americi kaže da je - Yugo.
Nekad jedan od najjeftinijih i najomraženijih automobila koji su ikad vozili Amerikom, Yugo s vremenom počinje postajati kolekcionarski automobil. Vlasnici najpoznatijeg Jugoslavenskog izvoznog automobila razgovarali su s The New York Timesom, a iskustva su začuđujuće pozitivna!
‘Pronaći ćete ljude kojima se Yugo sviđa zbog njegove opskurnosti, samo zbog posjedovanja nevoljenog‘, izjavila je Valerie Hansen, koja obnavlja model iz 1984. godine uvezen u SAD prije nego što je prodaja započela. Neki od razloga zašto su ga neki vlasnici zavoljeli je što se može popraviti ‘nožem za maslac i gumicom‘, a to je dobro, jer Yugo treba ‘redovitu mehaničku pažnju‘, pisao je Jutarnji list.
Sada je na Facebooku puštena objava koja je opet uzburkala duhove.
- Ferrari mora platiti za dizajn - jedan je od komentara, a radi se o paralelnim fotografijama Yuga i Ferrarija na kojima kontrolne table sliče ‘kao jaje jajetu‘. Uz ‘nešto‘ luksuzniji dizajn potonjega, dalo bi se raspravljati o sličnosti.
- Klasika nikad ne zastarijeva - jedan je od komentara.