Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga 28. lipnja 2024. donijela je Pravilnik o postupku rješavanja odštetnih zahtjeva oštećenih osoba u prometu! Službeno će stupiti na snagu nakon osam dana od objave u Narodnim novinama.
Zašto bi to trebalo biti pravo olakšanje za vozače? U tom svjetlu treba promatrati i donošenje i sadržaj ovog Pravilnika, koji donosi jasne smjernice za društva za osiguranje, s ciljem učinkovitog postupanja prema građanima prilikom isplate šteta po osnovi osiguranja od automobilske odgovornosti. Pravilnik propisuje dužnost osiguratelja da jasno i razumljivo informiraju oštećene osobe o postupku rješavanja odštetnih zahtjeva, uključujući uputu što učiniti točno u slučaju prometne nesreće, kako postaviti odštetni zahtjev, te koje dokumente i podatke trebaju priložiti. Uredno ispunjena Europska izvješća o nesreći, ako su dostupna, mogu se koristiti kao odštetni zahtjev, odnosno kao izjava o okolnostima nastanka štetnog događaja, piše HAK revija.
Što je svakom tko podnosi odštetni zahtjev bitno? Bitno je da bude brzo, bez komplikacija i u konačnici da bude zadovoljan rješavanjem tog odštetnog zahtjeva! U to ime valja uzeti u obzir kako je sada doista i propisano da je odgovorni osiguratelj dužan u svakom slučaju aktivno i bez odugovlačenja poduzimati potrebne radnje radi utvrđivanja osnovanosti i visine odštetnog zahtjeva kako bi isplatio naknadu štete odnosno nesporni iznos naknade štete odnosno kako bi najkasnije u roku od 60 dana dostavio oštećenoj osobi pisanu odluku o odštetnom zahtjevu i to ili/ ili!
Što se može sve dogoditi? Možda vam odštetni zahtjev bude u cijelosti usvojen, tu onda dakako, problema nema. No, moguće je i nadalje da osiguratelj utvrdi da nije odgovoran za naknadu štete, moguće je da utvrdi da je odgovoran samo za dio naknade štete ili pak da jednostavno nije u mogućnosti u potpunosti utvrditi visinu štete. Ni u te tri situacije Pravilnik ne prepušta ništa slučaju, ni improvizaciji, točno i precizno je navedeno što odgovor odgovornog osiguratelja u tim slučajevima treba sadržavati.
Pravilnik i krajnje decidirano utvrđuje ključne rokove! Vezano uz rok za zaprimanje odštetnog zahtjeva propisano je kako je osiguratelj dužan evidentirati svaki zaprimljeni odštetni zahtjev najkasnije u roku od 3 radna dana od dana njegova zaprimanja. Što se tiče roka za isplatu štete Pravilnik kaže kako je osiguratelj je dužan isplatiti naknadu štete ili nesporni iznos naknade štete unutar 15 dana od slanja utemeljenog odgovora, ali najkasnije u roku od 60 dana od dana zaprimanja odštetnog zahtjeva.