StoryEditorOCM
Auto-motodani ponosa i slave

Ovaj automobil bio je najuspješniji proizvod bivše države, bio je brži od Porchea, u Ekvadoru se mijenjao za banane

Piše MOZAIK/SD
22. veljače 2023. - 17:50
Jovana Stojiljković, menadžerica agencije Yugotour, s popularnim modelom ispred Muzeja Jugoslavije 25. svibnja 2018.Vladimir Živojinović/AFP

Mnogi nešto stariji čitatelji sjećaju se automobila Zastava 101, legendarnoga "stojadina" čiji se neki primjerci još mogu susresti na cestama. I on je, kao i legendarni "fićo" nastao u suradnji kragujevačke Zastave s Fiatom.

Priča o Zastavi 101 počinje kada je poznati talijanski konstruktor automobila Dante Giacosa ponudio generalnome direktoru Fiata Gaudenziju Bonu pondio Fiat 128 s pet vrata koji je on odbio, a tako i mogućnost da preduhitri VW Golf.

Priliku je međutim prepoznao direktor kragujevačke Zastave Prvoslav Raković koji je od Kragujevca želio stvoriti balkanski Detroit. Raković je pozorno pratio razvoj projekta Fiat X 1/1 iza kojeg se skrivao budući Fiat 128, a Bonovo odbijanje peterovratne limunzine došlo mu je kao naručeno. Htio ga je iskoristiti upravo za svoj...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. studeni 2024 06:36