StoryEditorOCM
Auto-motozaokružena priča

Peugeot predstavio novi E-408 koji kombinira neočekivanu privlačnost brze siluete s učinkovitošću nulte emisije

Piše Robert Radica
6. listopada 2024. - 09:00

Peugeot je predstavio nakon lansiranja plug-in hibridne verzije 2022. sada i potpuno električnu verziju modela 408. Novi E-408 kombinira neočekivanu privlačnost brze siluete s učinkovitošću nulte emisije, uzbuđenje snažnog motora od 157 kW (210 KS) i zadovoljstvo Peugeot električnog iskustva vožnje, s dometom do 453 km. Kada je riječ o punjenju, proces je pojednostavljen s integriranim planerom putovanja.

Dva elektrificirana pogonska sklopa, Plug-in Hybrid 180 e-EAT8 i Plug-in Hybrid 225 e-EAT8, označili su prvi korak u elektrifikaciji za 408. Ranije ove godine, 48V Hybrid 136 e-DCS6 pridružio se liniji 408. Novi E-408 podiže ovu električnu strategiju na višu razinu s pogonskim sklopom bez emisija uparenim s NMC baterijom od 58,2 kWh (iskoristiva).

image
CÉdric Viollet/Peugeot

S ukupnom duljinom od 4,69 m i širinom od 1,85 m (sa sklopljenim retrovizorima), E-408 koristi višeenergetsku E-EMP2 (Efficient Modular Platform), poznatu po međuosovinskom razmaku od 2,79 m. Ova velikodušna dimenzija omogućuje ugradnju baterije u podvozje automobila, ispod poda između kotača, čime se čuva prostor u kabini i spušta težište vozila za dinamično ponašanje na cesti za veći užitak.

Sa svojim širokim tragovima - 1,59 m sprijeda i 1,60 m straga - E-408 čvrsto je pričvršćen za cestu. Unatoč tome što je povišen, ovaj model nudi elegantan i sportski profil zahvaljujući ograničenoj visini od 1,49 m, što poboljšava aerodinamiku. Bočne zaštite karoserije i lukova kotača protežu se u robusni crni stražnji branik, koji dijagonalnim rezanjem boje karoserije naglašava dinamičnost stražnjeg dijela. Veliki grafitni kotači od 19 cola inovativnog dizajna opremljeni su gumama 225/50R19 s vrlo niskim otporom kotrljanja (A+ klasa).

image
CÉdric Viollet/Peugeot

Peugeot i-Cockpit® nudi iznimnu ergonomiju. Kompaktni upravljač povećava užitak u vožnji dopuštajući jedinstvenu agilnost i preciznost pokreta. Postavljen u razini očiju točno iznad upravljača, digitalni klaster uključuje potpuno prilagodljiv i konfigurabilan 10-inčni 3D digitalni panel. Novi E-408 ima sinkroni električni motor s trajnim magnetima koji razvija 157 kW (210 KS) i izdašan okretni moment od 345 Nm. Ovaj motor se proizvodi u Francuskoj, u Trémeryju, u zajedničkom ulaganju Stellantis-Nidec.

Središnji zaslon visoke razlučivosti od 10 inča omogućuje vam upravljanje sustavom Peugeot i-Connect® Advanced, koji dolazi standardno na E-408 i nudi učinkovitu i djelotvornu TomTom povezanu navigaciju. Za optimalnu čitljivost, prikaz karte pokriva cijeli 10-inčni zaslon osjetljiv na dodir. Što se tiče ažuriranja sustava, ona se provode ‘over the air‘, odnosno izravno prijenosom podataka putem telekom mreže.

Novi E-408 dizajniran je kao high-end fastback u C-segmentu. Nudi brojne značajke namijenjene potpunom uživanju u užitku putovanja i mobilnosti.

image
Chris Noltekuhlmann/cÉdric Vi/Peugeot

Unutar novog E-408, LED ambijentalno osvjetljenje (8 boja po izboru) iza središnjeg zaslona, ​​raspršuje meku svjetlost i doprinosi sofisticiranoj atmosferi u kabini. Toplinska i akustična udobnost novog E-408 optimizirana je tehnologijama implementiranim za dizajn i proizvodnju njegovih prozora.

Zapremina prtljažnika novog E-408 posebno je izdašna i nudi 471 dm³ utovarnog kapaciteta. S preklopljenim stražnjim sjedalima raspoloživi prostor se dodatno povećava na 1545 dm³. Nakon što je naslon klupe preklopljen, moguće je utovariti predmet duljine do 1,89 m. Za svakodnevnu praktičnost, prtljažnik je opremljen utičnicom od 12 V koja se nalazi na desnoj oblogi prtljažnika, LED osvjetljenjem, mrežom i elastikom za pohranjivanje te kukicama za torbe.

Aerodinamika novog E-408 (SCx: 0,66) dobila je posebnu pozornost. Branici, prednji usisnik zraka, zaslon ispod karoserije i donji stražnji štitnici za prednje kotače. Novi E-408 također dobiva specifično podvozje koje tvori aerodinamični ravni pod, rezultat je niska potrošnja električne energije od 15,2 kWh/100 km i do 453 km WLTP kombiniranog dosega prema WLTP ciklusu.

image
CÉdric Viollet/Peugeot

Novi E-408 opremljen je visokonaponskom baterijom od 58,2 kWh iskoristivih. S tehnologijom NMC 811 – 80 posto nikla, 10 posto mangana, 10 posto kobalta – ima koristi od povećane gustoće energije s 18 ugrađenih modula. Novi E-408 nudi domet od 453 km u WLTP mješovitom ciklusu, zadovoljavajući potrebe većine kupaca C-segmenta, čija je tipična dnevna kilometraža ispod 45 km (podaci industrije).

Ovaj sustav Peugeot Hybrid 48V, koji se sastoji od benzinskog motora nove generacije od 136 KS u kombinaciji s 6-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom koji uključuje električni motor. Zahvaljujući bateriji koja se puni tijekom vožnje, ova tehnologija nudi dodatni okretni moment pri niskim okretajima i smanjenje potrošnje goriva do 15 posto (5,2 l/100 km u WLTP mješovitom ciklusu). U gradskoj vožnji, novi 408 Hybrid 136 e-DCS6 može raditi do 50 posto vremena u 100 posto električnom načinu rada bez emisija.

image
CÉdric Viollet/Peugeot
image
CÉdric Viollet/Peugeot
image
CÉdric Viollet/Peugeot
image
CÉdric Viollet/Peugeot
image
Chris Noltekuhlmann/cÉdric Vi/Peugeot
image
CÉdric Viollet/Peugeot
image
CÉdric Viollet/Peugeot
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. studeni 2024 10:25