Prodaja osobnih vozila u Kini pala je i u kolovozu, peti mjesec zaredom, a svijetla točka bila je snažna potražnja za električnim i ‘plug-in‘ hibridnim modelima, pokazali su u ponedjeljak podaci autoindustrije.
Prodaja je u kolovozu smanjena za 1,1 posto u odnosu na isti prošlogodišnji mjesec, na 1,92 milijuna vozila, pokazali su podaci Kineskog udruženja osobnih automobila (CPCA). U srpnju bila je pala za 3,1 posto.
Prodaja vozila s pogonom na nove izvore energije (NEV) skočila je pak za čak 43,2 posto i činila je rekordnih 53,5 posto ukupne prodaje, potpomognuta subvencijama.
Građani imaju pravo na subvenciju od čak 20.000 juana (2.823 dolara) ako automobil na benzinski pogon odluče zamijeniti energetski učinkovitijim vozilima. Oni koji ‘benzince‘ zamjenjuju alternativnim modelima s manjim motorima imaju pravo na subvenciju do 15.000 juana.
- Više od 80 posto podnositelja zahtjeva za subvencije odlučuje se za kupnju vozila s pogonom na nove izvore energije - rekao je glavni tajnik CPCA Cui Dongshu.
Kineski izvoz automobila poskočio je pak u kolovozu za 24 posto, nakon srpanjskog rasta od 20 posto.
Unatoč slabijoj potražnji u proteklim mjesecima, prodaja je u prvih osam ovogodišnjih mjeseci ipak porasla, za 1,6 posto, pokazali su podaci CPCA.
Kineski automobilski div BYD postavio je rekord u prodaji električnih vozila, a američkom rivalu Tesli kolovoz je bio najbolji mjesec u ovoj godini.
Reagirajući na smanjenu potrošnju građana, kineski proizvođači električnih vozila Nio i Xpeng lansirali su ove godine jeftinije brendove, podsjeća Reuters.
Predviđajući da će vlada i dalje građanima isplaćivati poticaje, posebno za kupnju vozila s pogonom na nove izvore energije, Cui očekuje da će prodaja za cijelu godinu ostati u plusu.
Ekološki prihvatljivija vozila trebala bi ove godine činiti tek nešto manje od polovine prodaje, a u 2025. trebala bi premašiti tu referentnu granicu, dodao je tajnik udruge CPCA.
Pojačana potražnja za ekološki prihvatljivijim vozilima nije puno pomogla ovlaštenim trgovcima koji se bore s padom cijena. U razdoblju od siječnja do lipnja više od polovine njih poslovalo je s gubitkom, za 7,3 postotna boda više nego lani, pokazali su podaci Kineskog udruženja trgovaca automobilima.
China Grand Automotive Services, drugo najveće zastupništvo za prodaju vozila u Kini, isključen je u kolovozu iz kotacije šangajske burze budući da je cijena njegovih dionica više od 20 dana zaredom bila niža od nominalne vrijednosti, podsjeća Reuters.