E-trgovina je pokrenula eksponencijalni rast teretnog prijevoza, prometna ograničenja u gradskim središtima su stroža, a stručnjaci za dostavu, trgovci i trgovci shvaćaju da će njihove potrebe uskoro prerasti konvencionalna kombi vozila.
Estafette Concept je dizajniran za gradove. To je kompaktan, ali prostran potpuno električni kombi koji kombinira duljinu Kangooa L2, agilnost Clija i nosivost Trafica L1H2. Dizajniran je oko profesionalnih vozača, osmišljen na temelju njihovih povratnih informacija i prilagođen njihovim potrebama. Pojednostavlja rad i povećava sigurnost.
Estafette Concept u potpunosti je povezan te se oslanja na arhitekturu vozila definiranog softverom, inače važnu sastavnicu platforme FlexEVan koju je razvila tvrtka Ampere. Elektroničke arhitekture vozila definiranih softverom imaju ključnu ulogu u povećanju učinkovitosti i troškovne isplativosti vozila nove generacije. Jednako tako uključuju napredne značajke kao što su ažuriranja u stvarnom vremenu i prediktivno održavanje. Sve u svemu, pomažu smanjiti uporabne troškove.
Dimenzije vozila Estafette Concept (4,87 x 1,92 m) vrlo su slične onima Kangooa L2 (4,91 x 1,86 m). Oba modela stanu na parkirno mjesto standardnih dimenzija (kraći su od 5 m), a ujedno su i okretniji (krug okretanja između rubnika sličan je onomu Renaulta Clio te iznosi nešto više od 10 m). Međutim, Estafette Concept značajno je viši (2,59 m u usporedbi s 1,85 m) zbog čega djeluje uspravnije. Slijedom toga, vozač se može lakše kretati između kokpita i teretnog prostora.
Klizna bočna vrata koja se uvlače u karoseriju otvaraju se jednim brzim potezom, što znači da ih vozač ne treba stalno povlačiti prema van i unazad. Takav dizajn uvelike štedi vrijeme i smanjuje opterećenje vozača koji ih svako malo mora otvarati.
Stražnja se vrata vrte pri podizanju i otvaraju sve do vrha kombija. Koncept nema klasičan poklopac prtljažnika ili stražnja vrata koja se otvaraju prema van i koja zauzimaju dodatan prostor pri istovaru (dodatan prostor ne zahtijeva ni velika stepenica koja se automatski rasklapa pri podizanju stražnjih vrata). Za jednostavniji utovar, kombi se može kretati unatrag sve do rampe za utovar, a ukupni teretni kapacitet sličan je onomu Trafica L1H2 (7,1 m3). Kako bi se zajamčila sigurnost vozača, stražnja vrata namijenjena su isključivo za utovar, dok se bočna klizna vrata upotrebljavaju za istovar na pločnik.
Uglađene linije koncepta razbija izbočina koja, uokvirujući prednju rešetku, asocira na mekoću i tehnološko savršenstvo, kao kad biste spojili Smeg hladnjak i plišanu igračku!
Gradovi bi toliko više blistali iz zraka kada bi svaki dostavni kombi imao živopisan krov! Estafette Concept nudi zabavan krov žute boje Tropical u kombinaciji s kabinom sive boje Helium. No, dvobojna karoserija ima još jedan adut: pomaže ublažiti visinu samog kombija.
Nježne obrise prednjeg dijela vozila Estafette Concept razbija upečatljiva rešetka koja, ugniježđena podno vjetrobranskog stakla, skreće pozornost na marku vozila. Logotip Renault Nouvel’R s pozadinskim osvjetljenjem suptilno se odražava u prepoznatljivom novom LED uzorku, karakterističnom po velikim okomitim fragmentima logotipa na krajevima rešetke.
Osnovni element prednjeg dijela vozila svakako su dva velika prednja svjetla čiji 3D učinak naglašava tehnološki aspekt koncepta. Ta su svjetla povezana crnom trakom koja, osim što služi kao pozadina za Renaultov monogram, krije ugrađenu kameru. Kako bi pečat marke bio izraženiji, isti monogram krasi i na pragove vrata.
Kako bi se omogućio panoramski pogled na gradsko okruženje, golemo i zakrivljeno vjetrobransko staklo povezano je s velikim bočnim staklima u trodijelnu formaciju. Taj neupadljivi okvir pomaže stvoriti učinak tehnološki napredne „kacige s vizirom” koja upućuje na napredne sigurnosne značajke koncepta.
Kokpit je jarko žut i nudi jedno sjedalo za vozača (sklopivo sjedalo pored vozačeva služi isključivo za obuku). Sjedalo je ugrađeno na platformu, što za vozača znači udobniji i sigurniji položaj. Žele li stajati uspravno, a da pritom dodatno ne opterete noge ili trup, vozači samo trebaju okrenuti sjedalo. Štoviše, osobe koje su visoke do 1,90 m u njemu mogu stajati savršeno uspravno! Platforma ispod sjedala krije 7 pretinaca (3 na strani vrata, 4 na suprotnoj strani).
Armaturna ploča vozila Estafette Concept obiluje tehnologijom te je izvedena bez vizira u području upravljača. Čine je 7-inčni zaslon instrumentne ploče i 12-inčni zaslon koji je pomaknut prema sredini, ali svejedno okrenut prema vozaču. U podnožju zaslona, na površini iza središnjeg dijela upravljača i u području bliže vratima nalazi se čitav niz widgeta koji vozaču omogućuju da jednim dodirom aktivira omiljene značajke. Multimedijski sustav, temeljen na otvorenoj tehnologiji, podržava razne softverske aplikacije, posebno razvijene za obrtnike koji se služe vozilom.
Dva 10-inčna okomita zaslona na bočnim stranama armaturne ploče povezana su s vanjskim kamerama te pružaju pogled na zbivanja iza vozila.
Promatrajući središnji dio armaturne ploče, pozornost svakako privlači valjkasti oblik čiji plastični dizajn kontrira tehnološkoj lakoći bočnih zaslona. Utor na cilindru i ispod armaturne ploče omogućuje ugradnju otvorenih ili zatvorenih pretinaca za odlaganje, a tu je i dopunski cilindar koji nudi dodatan prostor ispod vjetrobranskog stakla, čime nadomješta stropni pretinac.
Armaturnu ploču krase još i mali kvadratići koji tvore poseban 3D učinak na ravnoj površini i pozadini zaslona. Kokpit je od teretnog prostora odvojen kliznim vratima koja se zatvaraju automatski kada se vozač vrati u kokpit ili napusti vozilo, što znači da je roba u teretnom prostoru uvijek zaštićena! Radi preglednog i organiziranog slaganja robe, u teretni su prostor ugrađene četiri sklopive police.
Svaki element unutrašnjeg i vanjskog dizajna podređen je jednostavnijem i potpuno sigurnom radu. Na primjer, vozač nikada neće morati otvarati stražnja vrata ili izlaziti na cestu dok razvozi robu, čime se jamči njegova sigurnost i sigurnost dobara koje prevozi (teret nije vidljiv izvana, a pristupiti mu se može samo iznutra).
Estafette Concept prvo je vozilo Grupe koje se temelji na elektroničkoj arhitekturi vozila definiranog softverom. Ono nas uvodi u novu generaciju električnih gospodarskih vozila koja će biti inteligentna, nadogradiva i modularna. Arhitektura vozila definiranog softverom, koju je razvio Ampere, stručnjak Renault Grupe za inteligentna električna vozila, izravno je povezana s oblakom te igra važnu ulogu u povećanju operativne i troškovne učinkovitosti vozila. Štoviše, povezuje kupce s novim uslugama, ažurira vozilo tijekom čitavog životnog ciklusa, uči o navikama korisnika te pomaže smanjiti uporabne troškove
Tehnologija vozila definiranog softverom posebno je korisna u gospodarskim vozilima budući da nudi razne nove mogućnosti za personalizaciju koje današnji profesionalci itekako zahtijevaju. Jednako tako omogućuje ugradnju visokoučinkovitih utičnica, posebno važnih kada je riječ o različitim preradama (primjerice, radi ugradnje hladnjaka ili posebne rasvjete u radni prostor). Pritom nisu potrebni dodatni osigurači: ugrađeni panel sadržava tri utičnice s visokim kapacitetom opterećenja te služi kao jedinstveno sučelje preko kojeg se, nakon prerade, mogu sigurno napajati svi novi električni uređaji.
Tehnologija vozila definiranog softverom jednako se tako prilagođava ekosustavu svih aktualnih infrastruktura za upravljanje flotama. Ovisno o vrsti prerade, na zaslonu armaturne ploče mogu se prikazivati sve povezane informacije (npr. temperatura hladnjaka)
Arhitektura vozila definiranog softverom pretvara električno i elektroničko ožičenje u pametan sustav u kojem visokoučinkovita računala, novi povezani uređaji i drugi sastavni dijelovi posreduju goleme količine podataka računalima kombija.
Prelazak na vozilo definirano softverom može se usporediti s prelaskom s modemske veze na ADSL i zatim na optička vlakna: količina podataka koju vozilo može preuzeti značajno raste. Takvo vozilo u svakoj fazi životnog ciklusa može preuzeti i primijeniti važna ažuriranja, nadogradnje i novi sadržaj. Za potrebe nadogradnje, softver mora biti odvojen od hardvera i mora trajati što je dulje moguće. Sustav je, kao što smo već spomenuli, veoma sličan kućnoj internetskoj vezi i upravo je zato važno povećati memoriju i učinkovitost platforme.
Programska oprema otvorenog koda također pomaže pri upravljanju električnom energijom, stoga ne čudi da su električna vozila učinkovitija i pametnija. Ne treba zaboraviti ni ažuriranja: uz njih se vozilo definirano softverom spremno prilagođava željama kupaca i s vremenom napreduje. Za kraj, dodatnu sigurnost ulijeva činjenica da automobilska industrija neprestano radi na povećanju sigurnosti vozača, putnika i drugih sudionika u prometu, ali i na zaštiti ugrađenih sustava od zlonamjernog softvera.