StoryEditorOCM
Auto-motoTrgovinski rat

SAD uveo ogromne carine na kineska električna vozila kako bi zaustavili uvoz umjetno stvorenih jeftinih proizvoda

Piše R.R.
19. svibnja 2024. - 17:07

Amerikanci su prvi otvoreno krenuli u trgovinski rat s kineskim proizvođačima električnih vozila, Bijela kuća je predstavila program s kojim povećava carine s 25 na 100 posto čime se nastoji ograničiti uvoz kineskih „električara“.

Nove carine su na električna vozila su samo dio paketa koji obuhvaća povećanje carina i na baterije, solarne panele, poluvodiče, lučke dizalice i neke medicinske proizvode. SAD je ovaj potez opravdao predanosti predsjednika Joea Bidena u brizi za američke radnike i njihova radna mjesta zbog sve većeg suočavanja s nepoštivanjem pravila konkurentnosti i nepoštenim praksama iz inozemstva. Bijela kuća tvrdi da su te mjere potrebne jer Kina preplavljuje svjetska tržišta umjetno stvorenim jeftinim izvozom.

image

XPeng P7 predstavljen je na Beijing Auto Show početkom svibnja 

Greg Baker/AFP

Elon Musk, izvršni direktor tvrtke za proizvodnju električnih automobila Tesla, je također neprestano upozoravao da kineski proizvođači imaju nepoštenu prednost.

Prema podacima američke vlade, ove mjere utjecat će na izvoz iz Kine koji iznosi 18 milijardi dolara. Za očekivati je da će Peking uzvratiti mjerama odmazde. Donesene odluke su rezultat četverogodišnje revizije postojećih carina koje je bivši predsjednik Donald Trump uveo u svom trgovinskom ratu protiv Kine.

Prvi koji su odgovorili na ovaj potez s američke administracije je proizvođač Xpeng koji je objavio da nove američke carine na uvoz kineskih električnih vozila dovode u pitanje postizanje ugljične neutralnosti i tranzicije na zelenu energiju, te se nada da će američko tržište postati otvorenije.

Trenutno se u SAD uvozi relativno malo vozila kineske proizvodnje. Dopredsjednik Xpenga Brian Gu je na predstavljanju dva električna sportska terenska vozila osmišljena u suradnji s malezijskim Sime Darby Motorsom izrazio nadu da će američko tržište biti otvorenje za globalne proizvode.

image

Xpeng G6 privlačio poglede na sajmu u Hong Kongu

Peter Parks/AFP

Oštar cjenovni rat i usporavanje potražnje u Kini štete kineskim proizvođačima automobila, koji žele ublažiti udarac rastom izvoza. Njihovo inozemno širenje zasjenjeno je europskom istragom kineskih subvencija za uvoz električnih vozila iz Kine, najvećeg svjetskog tržišta automobila, kao i ovotjednim povećanjem američkih carina.

Xpeng već prodaje električna vozila u Nizozemskoj, Norveškoj i Njemačkoj te je priopćio da planira ući na druga europska tržišta, uključujući Italiju i Veliku Britaniju. Kompanija je ovaj tjedan priopćila da unatoč prijetećim carinama ulazi na francusko tržište.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. studeni 2024 15:12