StoryEditorOCM
Auto-motonije za svakoga

Samo kupci ‘dubljih džepova‘ koji žele kupiti premium ili luksuznu klasu bi mogli pomoći tržištu električnih automobila

Piše hina
5. rujna 2024. - 22:58

Europsko tržište baterijskih električnih vozila (BEV) moglo bi se oporaviti i to ponajprije zahvaljujući kupcima dubljeg džepa, koji razmatraju kupovinu high-end, premium plus i luksuznih vozila skupljih od 80 tisuća eura, ali će prije kupovine morati riješiti neke nedoumice, pokazuje istraživanje Boston Consulting Group (BCG).

Istraživanje provedeno među pet tisuća ispitanika u Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Italiji i Španjolskoj pokazalo je kako 38 posto kupaca spremnih potrošiti više od 80 tisuća eura na automobil, razmatra kupovinu automobila na baterijski električni pogon. Gotovo dvije trećine (64 posto) od njih kupilo bi vozilo na električni pogon prije nego vozilo s unutarnjim izgaranjem u slučaju da nudi iste specifikacije.

image
John Thys/AFP

No, kako stoji u BCG-ovom istraživanju Europe’s High-End Buyers Rethink EV Ownership, proizvođači električnih vozila višeg cjenovnog razreda moraju bolje odgovoriti na neke nedoumice koje muče kupce veće kupovne moći.

Među glavnim nedoumicama koje muče potencijalne nove kupce luksuznih električnih vozila (46 posto) su vrijeme punjenja i dostupnost brzih punjača, dugo vrijeme čekanja i trošak postavljanja kućnih punjača. Za 44 posto ispitanika bitno je pitanje dosega automobila, zatim predvidivosti kapaciteta baterija, posebno u hladnim uvjetima. Ipak, iznimno je važno naglasiti da je riječ o strahovima vozača koji ranije nisu vozili baterijska električna vozila. Oni koji imaju prethodno iskustvo korištenja baterijskih električnih vozila su puno manje zabrinuti i za pitanje vremena punjenja i za doseg.

image
Yasuyoshi Chiba/AFP

- Proizvođači električnih automobila imaju jedinstvenu priliku privući novu generaciju bogatih potrošača - kaže suautorica izvješća Kathrin Pannier, partnerica i direktorica u BCG-u i dodaje kako će proizvođačima za uspjeh biti potrebno ponuditi vozila s dobrim specifikacijama i performansama, po kompetitivnim cijenama. 

- Riječ je o potrošačima koji su spremni istražiti tržište električnih vozila, ali su i digitalno pismeni i traže vrijednost za novac - rekla je Pannier.

Prema BCG-ovoj anketi, 70 posto potencijalnih kupaca električnih vozila pripada generacijama milenijalaca i Z generaciji, a jednak je omjer žena i muškaraca: 50-50. Tri četvrtine njih su tech entuzijasti i vole isprobavati nove stvari, a za 75 posto prioritet je sigurnost.

image
Yasuyoshi Chiba/AFP

Dinamičnu vožnju voli 65 posto anketiranih, a 64 posto bi odabralo baterijsko električno vozilo prije nego automobil s unutarnjim izgaranjem. Bez čekanja na nove tehnološke napretke, 60 posto njih odmah bi kupilo baterijsko električno vozilo, a isti postotak otvoren je prema kupovini električnih automobila kineskih proizvođača.

image
Pedro Pardo/AFP
image
Denis Charlet/AFP
image
Yasuyoshi Chiba/AFP
image
Yasuyoshi Chiba/AFP
image
Yasuyoshi Chiba/AFP
image
John Thys/AFP
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. studeni 2024 11:00