Škoda je održala svjetsku premijeru potpuno novog modela – Elroq. Ovo je prvi Škodin automobil koji u potpunosti uključuje dizajnerski jezik Modern Solid. Kupci će po prvi put vidjeti novu Tech-Deck Face masku hladnjaka, na primjer, koja je minimalistička evolucija tradicionalne Škodine rešetke, ili natpis ‘ŠKODA‘, koji zamjenjuje izvorni okrugli logo na poklopcu motora ili upravljaču.
‘Škoda Elroq je naš prvi BEV model u klasi kompaktnih SUV vozila, najbrže rastućem i najpopularnijem podsegmentu u Europi. Širok izbor veličina baterija i izvrstan koeficijent otpora omogućuju domet veći od 560 kilometara. Paket standardne opreme je opsežan, uključujući višestruke najsuvremenije sustave pomoći,‘ kaže Klaus Zellmer, direktor Škode.
Druga važna značajka električnog kompaktnog SUV-a je njegova praktičnost. Elroq tako nudi najdulji domet od bilo kojeg Škodinog električnog vozila do sada, no ipak će biti dostupan po pristupačnoj cijeni što znači da na mnogim tržištima neće koštati više od svog brata s motorom s unutarnjim izgaranjem, Karoqa. Na odabranim europskim tržištima cijena kreće s oko 33.000 eura.
Poput većeg Enyaqa, Elroq se temelji na MEB platformi i stoga koristi dokazanu tehnologiju. U ponudi će biti tri kapaciteta baterije (55, 63 i 82 kWh) i ukupno četiri verzije modela: Elroq 50 s najmanjom baterijom od 55 kWh i elektromotorom od 125 kW (170 KS), Elroq 60 s baterijom srednjeg kapaciteta od 63 kWh i elektromotorom od 150 kW (204 KS) i dvije verzije s najvećom baterijom.
Elroq 85 s baterijom od 82 kWh će imati pogon na stražnje kotače, kao i modeli s baterijama od 55 i 63 kWh, ali će isporučivati izlaznu snagu od 210 kW (286 KS), a varijanta Elroq 85x s baterijom od 82 kWh s pogonom na sva četiri kotača stiže 2025. godine.
Ove dvije najsnažnije verzije također se mogu pohvaliti najvećim dometom od preko 560 km s jednim punjenjem i najvećom brzinom od 180 km/h. Druge verzije ići će maksimalno do 160 km/h i imati domet od preko 400 km (Elroq 60) ili preko 370 km (Elroq 50) s jednim punjenjem. Sve u WLTP ciklusu, naravno.
Izvrstan je i kapacitet punjenja, maksimalnih 175 kW, pa se verzija s najvećom baterijom može napuniti s 10 na 80 posto kapaciteta u samo 28 minuta. Modeli Elroq 60 i Elroq 50 imaju maksimalne kapacitete punjenja od 165 odnosno 145 kW, te se pune od 10 do 80 posto za manje od 24 minute (Elroq 50) i manje od 25 minuta (Elroq 60).
Jedan faktor koji pomaže novom Škodinom kompaktnom električnom SUV-u da postigne svoj dugi domet je njegova profinjena aerodinamika, s cd koeficijentom otpora od samo 0,26. Osim nove Tech-Deck prednje maske, Elroq donosi i redizajn grafike prednjih svjetala s ‘četiri oka‘. Ovaj put imaju horizontalni raspored, uvijek koriste LED tehnologiju (opcionalno napredni LED Matrix) i imaju moderan ravan, gotovo dvodimenzionalan izgled.
Škoda Elroq dug je 4488 mm, širok 1884 mm i visok 1625 mm. Veliki međuosovinski razmak iznosi 2765 mm, a masa praznog vozila 1949 kg. Postoji devet boja vanjske boje na izbor, od kojih su tri jednobojne. Jedan od njih, privlačna Timiano zelena, debitira s Elroqom i rezervirana je isključivo za ovu obitelj modela.
Uz ekskluzivno uvodno izdanje First Edition, LED Matrix prednja svjetla dolazit će kao standard, a njegova će posebnost biti Light Band svjetlosna traka koji povezuje dva skupa prednjih svjetala iznad poklopca motora. Kasnije će ova značajka biti dostupna kao opcija na ostalim opremama.
Iznutra Škodu Elroq krasi minimalistički izgled u kombinaciji s održivim materijalima. Bit će dostupna široka paleta završnih obrada interijera.
Osnovna razina opreme Studio nudi dizajn s naglaskom na crnu boju i presvlakama od tkanine, dok su u verziji Loft antracit sive presvlake naglašene Moss Green šavovima, a sjedala su završena u kombinaciji umjetne kože i tamnoplave RecyTitan tkanine. RecyTitan sadrži 78 posto recikliranog PET-a i 6 posto vlakana iz reciklirane odjeće.
Lodge koristi TechnoFil materijal u kombinaciji sa sivom umjetnom kožom. Ima upečatljivih narančastih šavova i drugih narančastih detalja, uključujući sigurnosne pojaseve. TechnoFil je kombinacija 75 posto recikliranog ECONYL vlakna i 25 posto poliestera.
Elroq će također biti dostupan u izvedbi Sportline, koja dodaje prepoznatljiv dizajn interijera s detaljima u karbonskom izgledu spuštenoj šasiji (15 mm sprijeda i 10 mm straga) i tipičnim crnim vanjskim detaljima. Sprijeda su sportska sjedala s integriranim naslonima za glavu, presvlakama od Suedia materijala i sivim šavovima.
Prtljažni prostor može primiti 470 l tereta (najviše u Elroqovoj klasi), a kada su sjedala preklopljena, stane do 1580 l. Elroq se također može pohvaliti hrpom prostora za putnike, i uzdužno i bočno, pa čak i iznad glave. Unutrašnjost je puna praktičnih detalja i nekoliko pretinaca za pohranu ukupnog kapaciteta 48 l. Jedna od inovacija Simply Clevera je praktičan držač kabela za punjenje ispod poklopca prtljažnika.
Elroq nudi vrhunsku on-board elektroniku, kojom dominira 13-inčni infotainment zaslon s novim korisničkim sučeljem.
Nepotrebno je reći da postoji širok raspon sustava pomoći i značajki povezivanja, ali tu su i izvanredne nove značajke, kao što je glasovni asistent Laura s vezom na ChatGPT i opcija daljinskog parkiranja putem aplikacije MyŠkoda.
Dostupne su i opcije za daljinsko upravljanje punjenjem vozila. Novi Škoda wallbox, koji se može naručiti uz Elroq, uključuje poseban način rada za domove s vlastitim solarnim pločama.