StoryEditorOCM
Auto-motoe-vitara

Suzuki je zahvatio val elektrifikacije: u Milanu su predstavili svoj prvi model, SUV s dometom od 400 kilometara

Piše Robert Radica
9. studenog 2024. - 17:19

Suzuki je u Milanu predstavio svoj prvi masovni model električnog vozila na baterije (BEV), e Vitara. Proizvodnja će započeti u Suzuki Motor Gujaratu u Indiji u proljeće 2025., a početak prodaje u raznim zemljama, uključujući Europu, Indiju i Japan, očekuje se oko ljeta 2025.

e-Vitara se temelji na konceptnom modelu eVX, koji je predstavljen na Auto Expo održanom u Indiji u siječnju 2023., te na Japan Mobility Show-u u listopadu iste godine. Ovaj model označava Suzukijev prvi globalni strateški BEV model.

image
Suzuki

S konceptom Emotional Versatile Cruiser, e Vitara ima dizajn koji kombinira osjećaj napredne tehnologije i snage, BEV pogonski sklop koji pruža okretno i oštro iskustvo vožnje, električni 4WD sustav Allgrip-e koji pruža ne samo off-road sposobnost, ali i moćne performanse, te novorazvijena platforma Heartect-e posebno za BEV.

Tema dizajna je High-Tech & Adventure, utjelovljujući napredni osjećaj BEV-a i robusnu prirodu SUV-a, nadahnjujući osjećaj avanture. Vanjski izgled ima upečatljiv dizajn karakteriziran gumama velikog promjera i dugim međuosovinskim razmakom, dok unutrašnjost uključuje integrirani zaslon s naprednom opremom i pločama čvrstog izgleda i središnjom konzolom, odražavajući temu High-Tech & Adventure.

image
Suzuki

Njegove vanjske dimenzije su sljedeće: duljina 5274 mm, širina 1800 mm visina 1635 mm, međuosovinski razmak 2700 mm. Minimalna visina od podloge je 180 mm, a krug okretanja 10,4 m. Težina vozila u ovisnosti o 2WD ili 4WD pogonu, motoru, opremi i veličini baterije je između 1702 i 1899 kg. Dimenzije guma su 225/55R18 ili 225/50R19.

BEV pogonski sklop sastoji se od visokoučinkovite eAxle koja integrira motor i inverter, zajedno s litij željezo-fosfatnim baterijama dizajniranim za sigurnost i pouzdanost. Postiže karakteristično okretno ubrzanje iz mjesta i oštro ubrzanje tijekom pretjecanja od malih do velikih brzina.

U ovisnosti o modelu i pogonu na kotače, u ponudi su tri snage e-motora: 106 kW (144 KS) sprijeda za 2WD, 128 kW (174 KS) sprijeda za 2WD, 135 kW (184 KS) za 4WD pogon ((128 kW sprijeda + 48 kW (65 KS) straga)). Najveći okretni momemnt je za 2WD pogon 189 Nm i 300 Nm za 4WD pogon.

image
Suzuki

Što se baterija tiče na izbor su dvije baterije: kapaciteta 49 kWh za 2WD i 61 kWh za jači 2WD i 4WD. Domet s jačom baterijom i 2WD pogonom bi trebao biti do 400 km.

Allgrip -e je električni 4WD sustav pogona na sva četiri kotača koji koristi Suzukijevu stručnost u tehnologiji ovakvog tipa pogona, s dvije neovisne e-osovine sprijeda i straga. Ovaj sustav ne samo da pruža moćne performanse, već također omogućuje preciznu kontrolu s izvrsnim odzivom.

Dodatno, uključuje način rada Trail koji omogućuje nesmetan bijeg s neravnog terena primjenom kočnica na gume koje se vrte i raspodjelom pogonskog momenta na suprotnu gumu (LSD funkcija).

image
Suzuki

Platforma koristi novorazvijeni Heartect-e posebno za BEV. Odlikuje ga lagana konstrukcija, zaštita od visokog napona i prostrana unutrašnjost zahvaljujući kratkom prepustu. Glavni pod eliminira podne elemente kako bi se povećao kapacitet baterije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
09. studeni 2024 17:19