Njemački proizvođač sportskih automobila Porsche izvijestio je u utorak o smanjenim isporukama u prvoj polovini godine u uvjetima zaoštrenih trgovinskih napetosti između Europske unije i Kine. Kompanija je u razdoblju od siječnja do lipnja kupcima širom svijeta isporučio 155.945 vozila, za sedam posto manje nego u istom prošlogodišnjem razdoblju. Isporuke u Kinu potonule su za čak 33 posto, pokazuje izvješće.
Oštar pad isporuka poklopio se s eskalacijom trgovinskih napetosti između EU-a i Kine. Bruxelles je otvorio niz istraga o kineskom uvozu zbog moguće državne pomoći koja kineskim tvrtkama jamči prednost pred europskom konkurencijom. Prošle jeseni odlučili su provjeriti i moguće subvencije proizvođačima električnih automobila.
Najava dodatnih carina na uvoz pokrenula je val kritika među njemačkim proizvođačima automobila. Šef BMW-a Oliver Zipse upozorio je da bi "protekcionizam mogao pokrenuti spiralu novih uvoznih nameta i izolacije, zaključivši da "Europska komisija škodi europskim tvrtkama i europskim interesima".
EK je početkom mjeseca ipak uvela preliminarne dodatne carine, u rasponu od 17 do 38 posto, zbog "nepoštenih subvencija", a Peking je naznačio da bi mogao odgovoriti podizanjem carina na uvoz benzinaca iz EU-a s motorom zapremnine veće od 2,5 litara.
Odgovor Pekinga najviše bi naškodio proizvođačima automobila u Njemačkoj a najteži udarac pretrpio bi Porsche, upozorili su analitičari, budući da automobile uglavnom proizvodi u Njemačkoj i izvozi ih u Kinu koja čini četvrtinu njegove globalne prodaje.
Porsche je lani kupcima u Kini isporučio 79.283 automobila, za 15 posto manje nego u 2022. U prvom kvartalu ove godine prodaja mu je pala za 24 posto, dijelom i zbog posustale potrošnje u azijskom divu.
Kompanija je u prvoj polovini ove godine isporučila manje vozila i na sjevernoameričko tržište, otpremivši ih ukupno 39.558, za šest posto manje nego lani.
Pad u Kini i u Sjevernoj Americi prevagnuo je nad boljim rezultatima u Europi, koji pokazuju otpremljenih 38.611 vozila, za šest posto više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju. Na matičnom njemačkom tržištu isporuke su poskočile za 22 posto.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....