BMW pritišće Berlin da glasa protiv nametanja znatno viših carina Europske unije na električna vozila proizvedena u Kini, pridružujući se drugim njemačkim proizvođačima automobila koji ne žele riskirati trgovinski rat sa svojim najvećim tržištem, piše Bloomberg, donosi Revija HAK.
Ukratko, Renault, na primjer, nema ambicije na kineskom tržištu i rado bi se zaštitio na domaćem te će sigurno podržati uvođenje dodatnih carina. Volkswagen, Mercedes i BMW, da se slikovito izrazimo, još cijede sve skromniju kinesku zlatnu žilu i ne isplati im se ulaziti u spor s državom. Smanjuje im se prodaja u Kini, ali još ne odustaju. Mnogo njihovih luksuznih vozila putuje iza Kinu iz europskih tvornica i nekakve uzvratne mjere ozbiljno bi ih pogodile.
– Dodatne carine štete globalno aktivnim tvrtkama u ovoj zemlji i mogle bi izazvati trgovinski spor od kojeg nitko nema koristi – rekao je izvršni direktor BMW-a Oliver Zipse u izjavi 2. listopada.
Zemlje članice EU-a pripremaju se glasovati 4. listopada o nametanju carina do čak 45 posto na uvezena električna vozila proizvedena u Kini.
Za blokiranje carina bila bi potrebna kvalificirana većina – 15 država članica koje predstavljaju 65 posto stanovništva bloka.
Očekuje se da će njemački kancelar Olaf Scholz i francuski predsjednik Emmanuel Macron razgovarati o carinama u Berlinu 2. listopada. Europska komisija, izvršno tijelo EU, predložila je namete nakon što je istraga otkrila da Kina nepošteno subvencionira svoju industriju električnih vozila.