Lexus je predstavio potpuno novi hibridni električni LBX. Ovo je dosad najmanji model Lexusa, ali u potpunosti zaslužuje svoj status modela koji ruši tradicionalnu luksuznu hijerarhiju i koji će promijeniti pravila igre za ovu marku u Europi.
LBX je kratica za Lexus Breakthrough Crossover, kompaktni SUV koji će, prema proizvođaču, proširiti privlačnost marke Lexus na novi tržišni teritorij. Prihvaća suvremene ideje u dizajnu i tehnologiji zadržavajući prepoznatljive Lexusove kvalitete luksuzne izrade i Omotenashi gostoprimstva.
Slijedeći načela Lexus Next Chapter Designa, identitet i proporcije automobila ukorijenjeni su u iskustvu vožnje koje pruža. Prednji stupovi povučeni su prema natrag, čineći kabinu kompaktnom, a poklopac motora dužim za sportski profil. Raširena krila izražavaju snagu i naglašavaju velike (18-colne) kotače i gume, dok kratki prevjesi i odvažno zatezanje područja oko stražnjih vrata dočaravaju okretne, dinamične performanse. Stražnji dio automobila također daje snažan stav.
LBX je prvi Lexusov model koji je konstruiran na varijaciji GA-B platforme globalne arhitekture malih automobila. Temeljito je prilagođen kako bi zadovoljio zahtjeve Lexusa, dajući mu ključne prednosti niskog težišta, širokih tragova, kratkih prevjesa i vrlo krute karoserije. To je također temelj karaktera automobila zabavnog za vožnju, pomažući osigurati Lexus Driving Signature u dosad najmanjem paketu. To pomaže u stvaranju prirodnog dijaloga između vozača i automobila koji osigurava povjerenje, kontrolu i udobnost u svakom trenutku.
Sustavi prednjeg i stražnjeg ovjesa dizajnirani su za visoku krutost i malu težinu, dajući LBX-u agilan, stabilan odziv u zavojima i upravljanje uz glatku udobnost vožnje. Sve verzije imaju MacPherson dizajn sprijeda; modeli s pogonom na prednjim kotačima koriste stražnju torzijsku gredu, dok LBX s pogonom na sve kotače ima dvostruku osovinu. Elektronički kontrolirani kočioni sustav uključuje kontrolu položaja vozila pri kočenju. Ovo automatski uravnotežuje prednju i stražnju raspodjelu sile kočenja kako bi se suzbilo trzanje i održala linearna, uvjerljiva izvedba. Također pomaže smanjiti naginjanje vozila u zavojima, održavajući automobil udobnim i stabilnim i filtrirajući vibracije.
LBX pokreće nova generacija Lexusova hibridnog električnog sustava sa samopunjenjem koji sadrži kompaktan i lagan 1,5-litreni trocilindrični motor. Glavne komponente hibridnog sustava podvrgnute su znatnom redizajnu, uključujući mjenjač-diferencijal i upravljačku jedinicu snage, kako bi se poboljšala učinkovitost, smanjili gubici, uštedjelo na težini i smanjila veličina. Tu je i nova bipolarna nikal-metal-hidridna (NiMH) baterija s niskim otporom i visokim učinkom koja omogućuje dodatnu potporu električnom motoru pri ubrzavanju i proširuje mogućnost potpuno električne vožnje automobila.
Razvoj tehnologije omogućio je Lexusu da se usredotoči na bolje performanse i razinu užitka u vožnji koja nije bila moguća s prethodnim sustavima. Maksimalna izlazna snaga potpunog hibridnog sustava iznosi 136 KS (100 kW) s najvećim okretnim momentom od 185 Nm. Novi LBX ima elektronički kontinuirano varijabilni prijenos, a ubrzanje od 0 do 100 km/h je 9,2 sekunde.
Motor radi s toplinskom učinkovitošću svjetske klase, podržanom tehnologijom izgaranja velike brzine i značajkama dizajna kao što su ravni usisni otvori i laserski obložena sjedišta usisnog ventila. Druge ključne značajke uključuju ultralagane klipove projektirane za rad pri visokim okretajima i elektroničko inteligentno varijabilno vrijeme ventila. Pogonski sklop također ima novodizajnirani mjenjač-diferencijal. Revidirana jedinica za upravljanje snagom postavljena je izravno iznad sklopa mjenjač-diferencijal, dizajn koji LBX-u daje nisku liniju poklopca motora. Daljnji prostor štede dva motor-generatora smještena na odvojenim osovinama, smanjujući ukupnu duljinu pogonskog sklopa.
NiMH baterija potpuno je nova bipolarna jedinica smanjene težine i kompaktnijeg dizajna, no ipak daje veću snagu uz mnogo brži odziv. Stoga pridonosi performansama LBX-a trenutnim, snažnim ubrzanjem poput onog kod električnih vozila na baterije, kao i svojom učinkovitošću goriva. Ima koristi od redizajniranog sustava hlađenja koji pomaže produžiti trajanje baterije i performanse. Vozački kokpit je interpretacija Lexusova koncepta Tazuna, prvi put predstavljenog na NX SUV-u srednje veličine. Ovo postavlja glavne kontrole i izvore informacija neposredno oko vozača, tako da njihov rad zahtijeva samo minimalne pokrete ruke ili oka. To pomaže da vozač ostane usredotočen na zadatak vožnje, uz najmanje ometanja. Položaj i kut upravljača precizno su izračunati kako bi vozaču pružili zadovoljavajući osjećaj kontrole.
LBX je opremljen najnovijim sustavom Lexus Link Connect, kojim se upravlja putem 9,8-inčnog zaslona osjetljivog na dodir. Integracija pametnog telefona omogućena je korištenjem bežičnih ili žičnih veza za Apple CarPlay ili žičane veze za Android Auto. Dodatnu pogodnost pruža opcijski digitalni ključ. Kompatibilan s pametnim telefonima Apple i Android, omogućuje vlasnicima da koriste svoj pametni telefon za otključavanje i pokretanje automobila. Također mogu dijeliti digitalni ključ kada drugi ljudi trebaju pristupiti ili koristiti vozilo. Kao i prethodni novi Lexus modeli, LBX nudi besprijekorno bežično ažuriranje softvera za svoje multimedijske i sigurnosne sustave, tako da vlasnici mogu imati koristi od nadogradnji bez potrebe za organiziranjem posjeta Lexus radionici.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....