StoryEditorOCM
Auto-motostanje na cestama

Velike promjene na hrvatskome tržištu automobila, limuzinama pada popularnost, a ova vozila su najtraženija

Piše Karlo Huzjak/JL
6. rujna 2023. - 12:46

Različiti oblici karoserije automobila odražavaju različite potrebe. Neki vozači preferiraju manja gradska vozila, dok se drugi odlučuju za prostranije opcije kao što su karavani ili SUV-ovi. Istraživanje koje je u Hrvatskoj provela tvrtka za automoto podatke carVertical pokazalo je da Hrvati preferiraju manje automobile i nisu toliko zainteresirani za vozila iz segmenata D i E.

Kompakt je najpopularniji oblik karoserije u Hrvatskoj (na njega otpada 42,1 posto svih provjera povijesti automobila provedenih na carVerticalu u 2023.), što je porast s obzirom na 38,7 posto u 2022. Iako i limuzine i karavani imaju udio od 18,7 posto, to je pad u odnosu na prošlu godinu – smanjenje s 26 posto, odnosno 21,3 posto.

image

Kompakt je najpopularniji oblik karoserije u Hrvatskoj (na njega otpada 42,1 posto svih provjera povijesti automobila provedenih na carVerticalu u 2023.), što je porast s obzirom na 38,7 posto u 2022. (ilustracija)

Ingo Wagner/Afp

"Kompaktni automobili sve su popularniji na carVerticalu u Hrvatskoj. Ovi automobili savršeno kombiniraju praktičnost i ekonomičnost goriva, još su pristupačni za kupnju i održavanje nije skupo", kaže carVerticalov stručnjak za automobile Matas Buzelis. Coupe je najmanje popularan oblik karoserije automobila u Hrvatskoj, s udjelom od samo 1,9 posto, što je pad u odnosu na 2,7 posto prošle godine, piše Jutarnji list.

u kupnji je najvažnije ne preskočiti ni jedan korak

Monovolumeni ili višenamjenski automobili također imaju manji broj kupaca, iako je njihov udio porastao s 3,5 posto na 6,9 posto. Najviše je porasla popularnost SUV-ova: sa 7,9 posto na 11,7 posto. Ovo predstavlja globalni trend jer prodaja SUV-ova konstantno raste na mnogim tržištima. Istovremeno, potražnja za limuzinama opada.

"Možda je glavni razlog zašto vozači odustaju od limuzina taj što nisu praktične za gradsku vožnju. Veći automobili s manjim prtljažnim prostorom nešto su što ljudi ne žele za svakodnevnu upotrebu", pojašnjava Buzelis.

Prema Buzelisu, nije važno koju vrstu automobila kupci odaberu, sve dok ne preskoče nijedan korak u procesu kupnje, uključujući probnu vožnju, provjeru fizičkog stanja u servisu i provjeru povijesti. Izvješća o povijesti otkrivaju zapise o oštećenju vozila i vraćanje kilometraže, i tako pomažu u filtriranju loših izbora prije nego što potrošite vrijeme i novac na fizičke preglede i testne vožnje.

image

Najviše je porasla popularnost SUV-ova: sa 7,9 posto na 11,7 posto. To je globalni trend jer prodaja SUV-ova konstantno raste na mnogim tržištima

/Shutterstock
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2024 03:42