Volkswagen na europsko tržište lansira novi SUV model Tayron. Ovo veliko svestrano vozilo s pet ili sedam sjedala smješteno je između ekskluzivnog modela Touareg (premium klasa) i učinkovitog modela Tiguan (srednja klasa). Početak pretprodaje planiran je za kraj godine. Tayron je razvijen i dizajniran u Wolfsburgu, a tamo će se i proizvoditi. Tehnička osnova SUV vozila najnoviji je evolucijski stupanj modularne poprečne (MQB evo) platforme. Osim toga, prilagođeni su tehnološki sustavi koji su prvo razvijeni za Touareg.
Primjeri tehnologije prenesene na Tayron uključuju interaktivna IQ.LIGHT HD Matrix glavna svjetla i sjedala s pneumatskom funkcijom masaže pritisnih točaka s 10 komora. Jedno je sigurno: novi je Tayron SUV vozilo čije su značajke komfora najbolje u klasi, čiji dojam kvalitete s pojedinostima kao što su ukrasi od pravog drveta daju dojam luksuzne klase, čiji vrhunski kapacitet prtljažnika s pet putnika u vozilu doseže do 885 litara, čija izvanredna aerodinamika (koeficijent otpora = 0,28) znatno optimizira učinkovitost i čiji je plug-in hibridni pogon s dosegom na električni pogon većim od 100 km (prognozirana vrijednost) jedan od najekonomičnijih sustava te vrste na svijetu. Tayron je također elegantno vučno vozilo koje je – s maksimalnom težinom prikolice do 2,5 tone – savršeno za prijevoz konja, klasičnih automobila, motornih čamaca ili velikih kamp kućica za odmor.
Tayron Life – sve u vozilu
Tayron će biti predstavljen s tri linije opreme: Life2, Elegance2 i R-Line2. Ponuda počinje s modelom Tayron Life koji je već bogato opremljen. Između ostalog, uključuje sljedeće značajke: trozonski automatski klima-uređaj, pozadinsko osvjetljenje u 10 boja, devet zračnih jastuka, prekidač za iskustvo vožnje (upravlja profilima vožnje (uključujući profile pogona na sva četiri kotača za modele 4MOTION), glasnoćom zvuka i aktivacijom opcije Atmospheres kao unaprijed programiranim osvjetljenjem i audio ugođajima), zaštitu od sunca na stražnjim vratima, bežični App-Connect (za Apple CarPlay i Android Auto), digitalne instrumente, LED glavna svjetla uključujući automatsku regulaciju dugih svjetala (Light Assist), osvijetljeni Volkswagen logotip sprijeda i straga kao i 17-inčne kotače od lakog metala.
Ponuda serijskih sustava potpore za vozača također je velika. Oni uključuju automatsku regulaciju razmaka (ACC), funkciju kočenja pri skretanju ako se približava vozilo iz suprotnog smjera, sustav potpore pri promjeni voznog traka (Side Assist), sustav potpore za zadržavanje vozila na voznom traku (Lane Assist), sustav automatskog kočenja u nuždi uključujući nadzor pješaka i biciklista (Front Assist), sustav stražnje kamere i dinamički prikaz prometnih znakova. Serijska oprema također uključuje upozorenje pri izlasku (Exit Warning). To je proširenje sustava za potporu pri promjeni voznog traka trake i, unutar ograničenja sustava, može spriječiti otvaranje jednih vrata ako se vozilo približava straga. Sustav izdaje i akustična i vizualna upozorenja.
Tayron Elegance i R-Line – dvije top verzije.
Iznad paketa Life, dvije su top verzije, Elegance i R-Line, jednake u pogledu specifikacija, ali s individualnim fokusom. Elegantni Tayron Elegance dolazi s dodatnim značajkama kao što su pravo drvo s otvorenim porama u unutrašnjosti, laminirano sigurnosno staklo sa zvučnom izolacijom na bočnim prozorima, električni poklopac prtljažnika, sustav Park Assist Pro s memorijom i funkcijama upravljanja na daljinu, sjedala od materijala ArtVelours Eco (mikrovlakna), sustav za zaključavanje i pokretanje bez ključa i 18-inčni kotači od lakog metala. Dinamični Tayron R-Line karakteriziraju detalji kao što su sportska komforna sjedala od materijala ArtVelours Eco s integriranim naslonima za glavu, široka upotreba materijala ArtVelours Eco na instrumentnoj ploči i vratima, ukrasna letvica aluminijskog izgleda, pojedinačni branici R-Line dizajna i 19-inčni kotači od lakog metala. Elegance i R-Line također su opremljeni LED Plus glavnim svjetlima (uključujući dinamičko svjetlo za vožnju zavojima), 3D LED stražnjim svjetlima i pozadinskim osvjetljenjem u 30 boja uključujući osvijetljene unutarnje detalje na instrumentnoj ploči i oblogama vrata.
Odgovarajući paketi – električna sigurnosna brava za djecu.
Volkswagen je izradio tri nova paketa specifikacija za SUV vozilo: s paketom Light i vanjski i unutarnji dio modela Tayron Life opremljeni su sustavima osvjetljenja iz verzija modela više razine – uključujući LED Plus glavna svjetla. Family paket dostupan je za sve verzije i uključuje električnu sigurnosnu bravu za djecu za stražnja vrata, utičnicu od 230 V u prtljažniku i sustav upravljanja prtljagom. Paket Black Style, koji se nudi isključivo za Tayron R-Line, uključuje ukrasne letvice karoserije i dodatke (uključujući krovne nosače) crne boje visokog sjaja, 19-inčne kotače od lakog metala crne boje visokog sjaja, prednji branik individualiziranog R-Line dizajna i unutarnju ukrasnu letvicu izgleda poput tamnog kroma. Ovisno o paketu specifikacija, Tayron se također može individualizirati paketima Leather, Design, Comfort, HD Light te pomoću dva Infotainment paketa, dva Winter paketa i dva Assist paketa. Ti paketi uključuju širok raspon opreme. Primjer paketa Comfort (serijski integriran u opremu Elegance): paket uključuje električno otvaranje i zatvaranje poklopca prtljažnika, funkciju Easy Open i Easy Close poklopca prtljažnika (otvaranje i zatvaranje pokretom noge), sustav za zaključavanje i pokretanje bez ključa i sustav Park Assist Pro.
Istaknute tehnološke značajke – HD glavna svjetla i DCC Pro.
Druga dodatna oprema za Tayron uključuje inovativne sustave kao što su nova adaptivna regulacija voznog postroja DCC Pro s podesivim amortizerima s dva ventila i sofisticirana IQ.LIGHT HD Matrix glavna svjetla marke Volkswagen s funkcijama interaktivnog osvjetljenja. Dodatno dostupno: nova govorna asistentica IDA s integracijom ChatGPT-a (AI - umjetna inteligencija), veliki nagibni i klizni panoramski krov, sustav zvuka Harman Kardon s izlaznom snagom od 700 W i visokokvalitetni kožni paket s električno namjestivim ergoActive Plus sjedalima uključujući funkcije masaže i ventilacije. Opcijska oprema uključuje inovativne sustave potpore za vozača kao što je sustav Travel Assist koji pruža potpomognuto uzdužno i bočno navođenje pri svim brzinama.
Sedam učinkovitih pogonskih sustava – eHybrid, eTSI, TSI i TDI
Volkswagen će novi Tayron nuditi s dva plug-in hibridna pogona (eHybrid), djelomičnim hibridnim pogonom (eTSI), dva benzinska motora opremljena turbopunjačem (TSI) i dva dizelska motora opremljena turbopunjačem (TDI). Spektar snage kreće se od 110 kW (150 KS) 1 do 200 kW (272 KS). Benzinski motor opremljen turbopunjačem i najsnažniji dizelski motor opremljen turbopunjačem kombinirani su s pogonom na sve kotače 4MOTION; sve ostale verzije imaju pogon na prednje kotače. Sve verzije modela Tayron opremljene su automatskim mjenjačem s dvije spojke (DSG).
eHybrid – električno vozilo i SUV vozilo s benzinskim motorom u jednom
Dva plug-in hibridna modela predstavljaju posebno inovativno pogonsko rješenje jer nude velike dosege na električni pogon za svakodnevnu vožnju, privremeno pretvarajući Tayron u električno vozilo. Istovremeno, oba modela Tayron eHybrid oduševljavaju u vožnji na velikim udaljenostima s velikim ukupnim dosegom od oko 850 km i niskim vrijednostima potrošnje. U osnovnoj verziji, kombinacija 4-cilindričnog motora opremljenog turbopunjačem i električnog motora proizvodi snagu sustava od 150 kW (204 KS)1. Nasuprot tome, top verzija isporučuje 200 kW (272 KS) 1. Zahvaljujući bateriji s kapacitetom od 19,7 kWh (neto), Volkswagen predviđa doseg na električni pogon veći od 100 km za modele Tayron eHybrid. Baterija se može puniti snagom do 11 kW na AC wallboxu ili AC punjaču i snagom do 50 kWh na DC stanicama za brzo punjenje.
eTSI – upotreba kinetičke energije
Ulazak visoke tehnologije u svijet modela Tayron s benzinskim motorima obilježen je djelomičnim hibridom snage 110 kW (150 KS) 1 (eTSI) s 48 V starter generatorom pokretanim remenom i aktivnim upravljanjem cilindrima (ACTplus). Tijekom kočenja, kinetička energija se rekuperira putem generatora i pohranjuje u zasebnu bateriju od 48 V. Tayron upotrebljava tu energiju za isključivanje benzinskog motora visoke tehnologije opremljenog turbopunjačem u fazama usporavanja i na nizbrdici, čime pomaže u uštedi goriva. Baterije od 48 V opskrbljuju sve sustave energijom, čak i kada je motor na izgaranje isključen. Nadalje, sustav od 48 V optimizira performanse vozila tijekom kretanja zahvaljujući funkciji pojačanja električne snage; u ovom slučaju generator preuzima ulogu električnog motora.
TSI i TDI – učinkoviti 2.0 litreni motori
Benzinski motori opremljeni turbopunjačem (TSI evo4) i dizelski motori opremljeni turbopunjačem (TDI evo2) – najnovija generacija 2.0 litrenih 4-cilindričnih motora opremljenih turbopunjačem marke Volkswagen – igraju važnu ulogu u ponudi pogonskog sustava modela Tayron. TDI sa 110 kW (150 KS) 1 i pogonom na prednje kotače posebno je ekonomičan pogonski sustav. Veći TDI sa 142 kW (193 KS) 1 također je vrlo ekonomičan i serijski je kombiniran s pogonom na sve kotače 4MOTION. Dva TSI motora sa 150 kW (204 KS) 1 i 195 kW (265 KS) 1 uvijek se kombiniraju s pogonom na sve kotače. Svi modeli Tayron 4MOTION s mehanizmom za vuču odobreni su za težinu prikolice do 2500 kg (kočeno, uspon od 12 posto).
Pretprodaja modela modela Tayron u Hrvatskoj starta krajem godine kada će biti poznate i cijene, dok prve primjerke na hrvatskim cestama očekujemo na proljeće 2025. godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....