Sjajna priča koji slavi snagu i neovisnost žena ispričana je ovoga ožujka, u sklopu globalne Mastercardove kampanje, koja kratkim dokumentarnim filmovima prati priče pet nevjerojatnih žena s pet različitih kontinenata.
Riječ je o kolekciji kratkih dokumentarnih filmova "FIVE". Objektiv kamere pratio je pet poduzetnica iz različitih dijelova svijeta čiji život i rad doprinosi sveopćem razvoju društva. Hrvati su posebno ponosni jer Europu predstavlja naše gore list, splitska poduzetnica Irena Orlović! Filmovi su predstavljeni javnosti na ShortsTV-u na Dan žena, pa je za Ireninu hvalevrijednu priču saznao cijeli svijet.
- Osjećam se sjajno, čak i pomalo čudno. Ne mogu još uvijek vjerovati. Znate, to je kao i kod odgoja djece, uvijek je potrebna jedna osoba koja će djetetu dati podršku i prepoznati njegov rad i trud. Sada se to dogodilo meni, moj rad je prepoznat i na tome sam zahvalna - kaže nam Irena, urednica i poduzetnica koja svojom strašću za promjenama u društvu besprijekorno utjelovljuje ljepotu ženske snage.
Film koji prati Ireninu jedinstvenu priču nosi naziv "Harfa", ime je to njene izdavačke kuće. Majka je Mateje, danas tinejdžerice, koja je rođena s teškoćama u razvoju. U nedostatku specijalizirane literature na hrvatskom jeziku, Irena je neumorno učila, pa naposljetku i pokrenula specijaliziranu izdavačku kuću, ali i aplikaciju "Pametnica" zbog koje je i proglašena poduzetnicom godine. Na koncu je otvorila i prvu inovativnu privatnu osnovnu školu u Hrvatskoj.
- Kada su me kontaktirali za projekt FIVE, mislila sam da se netko šali. Pitala sam voditelja projekta kako je iz dalekoga New Yorka došao do mene. Rekao mi je da imaju agente koji traže dobre priče po cijelom svijetu, naravno da sam bila počašćena. Sve je postalo stvarnost kada je u Split došla filmska ekipa, cijela moja obitelj i prijatelji bili su oduševljeni, veliko je to priznanje - veli.
Pitamo je kako se osjeća nakon što je njena priča ovoga tjedna podijeljena s cijelim svijetom?
- Drago mi je. Evo, danas me prepoznao čovjek na ulici i čestitao mi. Zapravo, ovi su dokumentarci trebali biti predstavljeni u Cannesu. Pandemija nam je stala na put. No, zamislite! Zamalo sam otišla u Cannes! - smije se Irena.
I ostale priče, uvjerava nas, vrijedne su pažnje.
Jedan dokumentarac prati modnu dizajnericu iz Libanona čije luksuzno ručno rađene torbe proizvode zatvorenice ili bivše zatvorenice koje je život natjerao da novostečene vještine iskoriste kako bi svojim obiteljima omogućile što normalniji život.
Priča iz Sjedinjenih Američkih Država upoznaje nas s kuharicom iz Chicaga koja organizira kulinarske radionice za djecu iz obitelji slabijeg imovinskog statusa, a kroz koje polaznici uče o prevenciji pretilosti te važnosti unosa uravnoteženih obroka.
Indijska novinarka, nakon što se susrela s negativnim posljedicama koje upotreba pesticida ima na zajednicu u kojoj živi, odlučila se okrenuti lokalnim poljoprivrednicima obrazujući ih o korištenju nenametljivih, prirodno sigurnih i ne štetnih supstanci u obradi zemlje.
Četvrta priča, koju su kao i sve režirale mlade i uspješne redateljice iz raznih dijelova svijeta, vodi nas u San Paulo, vibrantni brazilski 20 milijunski grad. Usprkos činjenici kako se nalazi u invalidskim kolicima, protagonistica svu energiju i snagu ulaže u edukaciju kompanija o vrednovanju osoba s invaliditetom prilikom njihova zapošljavanja.
Vrijedi znati kako će tijekom ožujka i travnja na priceless.com, svi korisnici Mastercard® kartica imati priliku motivirati se sudjelovanjem u besplatnoj interaktivnoj radionici te uživo poslušati inspirativnu Ireninu priču. Propustite li live razgovor o postizanju osobnih i poslovnih ciljeva, a korisnik ste Mastercard kartice, moći ćete naknadno preuzeti cijelu snimku radionice.