StoryEditorOCM
DalmacijaNADZORNI INŽENJER U HRVATSKIM CESTAMA DOMINIK VEŽA UPOZORAVA

Alarmantno: Čiovskom mostu prijeti urušavanje

Piše PSD.
14. ožujka 2008. - 10:50

Stanje na sponi Čiova i Trogira, zbog opterećenosti kamionima nedozvoljene težine, alarmantno je i mostu prijeti urušavanje - ističe Dominik Veža

Zbog opterećenosti vozilima nedopuštene težine, stanje Čiovskog mosta alarmantno je i prijeti mu urušavanje. Na to je upozorio Dominko Veža, nadzorni inženjer u Hrvatskim cestama, ali i trogirski gradonačelnik Vedran Rožić na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća. I jedan i drugi apeliraju na to da bi se hitno trebale poduzeti određene mjere kako ne bi došlo do katastrofalnih posljedica. Veža kaže da je početkom siječnja ove godine na 35 adresa odaslao obavijest o tome, ali da su se, nažalost, svi oni oglušili.

 Čiovski je most star 40 godina. Hrvatske ceste, u čijoj je on nadležnosti, 1993. su ga obnovile i pojačale čeličnu konstrukciju te propisale najveće opterećenje od 25 tona. No, prema statističkim podacima Hrvatskih cesta, koja provode mjerenja o broju vozila koja mostom prolaze, krajem prošle godine samo u jednom danu evidentirano ih je 12.000. Isti podaci govore da je most bio preopterećen nedopuštenom težinom 550 puta, od čega je čak 11 teretnjaka bilo mase od 70 do 90 tona - istaknuo je Veža.

Dodao je da upravo vozila koja mostom prolaze “na crno” predstavljaju opasnost da se na njegovoj čeličnoj konstrukciji pojave pukotine te da on padne, kaže Veža, i sam ogorčen nesavjesnim ponašanjem vozača. Naime, podsjetio je na to da bi vozila teža od 25 tona morala ishoditi dozvolu za prijelaz. Bilo ih je i težih od 40 i 50 tona, ali ta su vozila most prelazila s posebnom signalizacijom i uz policijsku pratnju.  Međutim, ne sjećam se da je već dugo itko zatražio takvu dozvolu - kazao je. 

Teretna vozila nedopuštene težine najčešće most prelaze u noćnim i ranim jutarnjim satima, ali ne ustručavaju se prolaziti ni usred dana. Riječ je uglavnom o teretnjacima koji prevoze materijal za potrebe Brodotrogira, bagerima te kamionima miješalicama – dodao je. Zbog svega spomenutog, uputili smo zahtjev Hrvatskim cestama u Zagrebu da se na mostu uvede videonadzor, te očekujemo da će on biti u funkciji prije 1. svibnja. Ako i tada bude prekoračenja težine, ostaje nam, nažalost, s prekršiteljima “ganjati” se sudski, ali to uistinu neće biti rješenje – zaključio je Dominko Veža.

Brojke

- 12.000 vozila izbrojano je prošle godine u samo jednom danu na mostu - 550 put u istom danu most je bio preopterećen 11 teretnjaka s masom od -70 do 90 tona most je tog dana prelazila “na crno” 25 tona je granica težine vozila nakon koje za prelazak mosta treba ishoditi dozvolu

 
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. studeni 2024 03:39