StoryEditorOCM

Autoprijevoz Sinj i Promet Makarska: partnerstvo vozi u rikverc

Piše PSD.
1. travnja 2010. - 20:23

Mate Jujnović iz Makarske preko svojih tvrtki “Promet Jujnović” d.o.o. i “Promet” d.o.o. namjerno je enormnom najamninom izvlačio novac iz “Autoprijevoza Sinj” d.o.o. te je umjesto ozdravljenja te sinjske tvrtke, na što se kao odabrani strateški partner obvezao ugovorom iz veljače 2005., “Autoprijevozu” “pakovao” gubitke. “Slobodna Dalmacija” posjeduje dva ugovora o najmu autobusa iz kojih je to razvidno.

Mate Jujnović, vlasnik “Prometa”
Ivo Ravlić/CROPIX

Prvi ugovor zaključen je 3. siječnja 2007. između “Promet Jujnovića” i “Prometa”. Njime “Promet Jujnović” iznajmljuje “Prometu” 37 autobusa na rok od 1. siječnja do 31. prosinca 2007. godine. Osim autobusa “Promet Jujnović” istim ugovorom ustupio je “Prometu” i 23 vozača.

U 4. članku ugovora se kaže: “Najmoprimac se obvezuje da će na ime godišnjeg najma za iznajmljene autobuse i vozače ... platiti najmodavcu iznos od 2.000.000 kuna. Najmoprimac će iznos najma iz predhodnog stavka plaćati u 12 mjesečnih obroka. Na obračunati iznos mjesečnog najma obračunat će se i dodati PDV”.

U 5. članku stoji da će “najmodavac na svoj teret snositi i sljedeće troškove: registracije iznajmljenih autobusa, obaveznog osiguranja od automobilske odgovornosti i obaveznog osiguranja putnika u javnom prijevozu”.

Dva dana prije zaključenja toga ugovora, koji je za “Promet Jujnović” potpisao Mate Jujnović, a za “Promet” Vice Barbir, zaključen je ugovor o najmu autobusa između “Prometa” s potpisom Vice Barbira i “Autoprijevoza Sinj” s potpisom direktora Joška Jerkana. Njime “Promet” iznajmljuje “Autoprijevozu Sinj” 23 autobusa, od kojih je 9 predmet prije spomenutog ugovora, ali po posve drukčijim uvjetima.

Umjesto ozdravljenja - gubici

Tim ugovorom “najmoprimac se obvezuje na ime dnevnog najma za iznajmljene autobuse platiti najmodavcu iznos od 26.500 kuna... Najmoprimac se obvezuje platiti i dodatni iznos od 12.000 kuna po jednoj relaciji za autobus koji održava međunarodnu liniju Sinj – Munchen – Sinj. Strane suglasno ugovaraju da će najmodavac na obračunati iznos najma obračunati i dodati PDV”.

Ispada da je “Autoprijevoz” mjesečno “Prometu” na ime najamnine za 23 autobusa plaćao 795.000 kuna, te dodatno još 96.000 za autobus koji je održavao liniju za Muenchen, dva puta tjedno. Uz dodatak PDV-a.

Ni to nije sve. “Najmoprimac će, stoji u članku 5. toga ugovora, snositi i sljedeće troškove: registracije iznajmljenih autobusa, obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti i obaveznog osiguranja putnika u javnom prijevozu”. Sve to bez ona 23 vozača.

Kada se sve zbroji, na godišnjoj razini ispada da je “Promet” platio “Prometu Jujnović” za 37 vozila i 23 vozača dva milijuna kuna plus PDV, dok je “Autoprijevoz Sinj” za 23 vozila “Prometu” bio dužan platiti oko 10,7 milijuna, plus PDV, plus registracija, osiguranje. To je formula putem koje je “Promet”, umjesto ozdravljenja, “Autoprijevoz Sinj” otjerao u debele gubitke.

Dnevna najamnina 554 kn

Vlasnik “Prometa” Mate Jujnović i direktor tvrtke Vice Barbir predočili su nam, međutim, ugovore za najam autobusa iz 2007. po kojima je “Promet Jujnović” iznajmio 36 autobusa i 23 vozača “Prometu” za 12 milijuna kuna, a isto toliko novca iznosi najam “Prometovih” u prosjeku godišnje po 27 autobusa “Autoprijevozu Sinj”. Kada se izračuna prosjek od 1. svibnja 2005. do 28. veljače 2010., najamnina po autobusu dnevno iznosi 554 kn.

Posljednje dvije godine, otkako je “Autoprijevoz Sinj” dospio u stečaj najamnina se ne naplaćuje. Vlasnik i direktor napominju da su u istom razdoblju za druge autobuse, koje su iznajmljivali turističkim agencijama, naplaćivali po prosječnoj cijeni od 1927 kn, uz ograničenu kilometražu od 250 km, te je “Promet” dobio od “Autoprijevoza Sinj” 15 milijuna kuna manje prihoda.

Naglašavaju da je najam autobusa Sinju bio nužan za nastavak poslovanja te tvrtke sa zastarjelim i neodržavanim autobusima. Kada je “Promet” ušao kao strateški partner u sinjsku firmu, ona je bila s blokiranim žiroračunom i poslovalo se preko sindikalnog računa. Nije se u javnoj nabavi mogao ni unajmiti ni kupiti novi autobus.

Da se ispoštovao ugovor između “Prometa”, Grada Sinja i “Autoprijevoza” o konsolidaciji tvrtke, kojim se “Promet” obvezao dokapitalizirati firmu s po pet autobusa u dvije godine, i da je postao vlasnik 2005. a ne 2007., situacija ne bi bila ista.

Pišu toni paštar
ana dragičević

123 radnika

Od 125 radnika u “Prometu“njih 123 je potpisao podršku  tvrtki, vlasniku Mati Jujnoviću i direktoru Vici Barbiru. Peticija je upućena Vladi RH i svim institucijama, kao i medijima. Radnici žele zaštititi radna mjesta i firmu u kojoj redovito dobivaju plaću. Ustali su protiv medijskog linča, neistina i uvreda.

Prosvjeduju i protiv izjava sindikalnih čelnika “Autoprijevoza Sinj”, koji “neistinama i ucjenama u teškim vremenima, kada je u Sinju 3500 nezaposlenih, dovode u pitanje i svoju firmu i odvode sve skupa u propast”.

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. studeni 2024 01:57