StoryEditorOCM
Dalmacijaogorčenje kalafata

Brodograditelj Milivoj Bubić: Zbog zaboravnog Ministarstva brodari ostaju bez tisuća eura

Piše PSD.
27. travnja 2013. - 01:28

Životna želja mi se ispunila. Nažalost! - govori nam Solinjanin Milivoj Bubić dok s razglasa odjekuje svečana glazba u čast otvorenja Dana hrvatske male brodogradnje što se od jučer i peti put održavaju u marini hotela “Le Meridien Lav”.

Bubiću, naravno, nije bila želja posjetiti nautički sajam - to ga doslovno ne bi ništa koštalo jer je i ove godine ulaz na sajam u Podstrani besplatan - ali jest graditi vlastite brodove. Pa ih, eto, gradi. I zbraja novčane gubitke. Sretan što mu se san ispunio i zgrožen pri pomisli na snove koje tek ima odsanjati.

- Znan šta ćete reć, ne tribate mi vi govorit da nisan normalan. A opet, ja od sebe pobić ne mogu. Kako ću se ostavit brodova, kad su oni u meni ka šta su i bageri. Bez njih ja ne bi bija ja i gotovo - kaže Bubić i ponosno mjerka dva izloška iz svoje game.

Svjetske premijere! Ribarica betina 700 R i gliser astral 765, neka se ne naljute drugi izlagači i njihove hostese, prve su ljepotice sajma. Imaju sve: i sprijeda i straga ih je lijepo vidjeti. A s boka pogotovo.

Stvara samo - dugove

Peti po redu Dani hrvatske male brodogradnje okupili su 15
posto manje izlagača
- I, da kucnen o drvo, dobro se prodaju. U zadnje vrime, čini mi se, ka da se tržište malo miče. Eto, u misec dana smo prodali šest komada.

- Pa, to je odlično, što se žalite?! Prodati u Hrvatskoj šest brodova vrijednih najmanje 55.000 eura vijest je za naslovnicu!

- Ma, šta van je! Koja Hrvatska!? Ne moš u Hrvatskoj ni brokvu prodat. Sve to vanka iđe. U Crnoj Gori moš prodat šta oš, a u Hrvatskoj ništa, eto takva ti je danas situacija - objašnjava Bubić.

Naš sugovornik brodove je počeo graditi tek prije koju godinu. Kada su svi iz brodogradnje počeli bježati, kada su i najžilavijima udovi počeli otkazivati, Bubić se bacio u more. Na glavu.

- Fala dragome Bogu šta mi biznis s punionicama za autoplin dobro gura, inače bi bilo piši propalo, ka i većini drugih malih brodograditelja. Sve šta mi od plina pritekne pribacujen u brodove i tako se nekako pokrivan. Ko mi je kriv kad san glup. Umisto da familiji ostavin posal s plinon, a imali bi bar sto iljada kuna misečno i živili ka lordovi, a ja stavin prst u uvo i oden na more vatat ribu, ja se zajebajen sa pravljenjen brodova koji u ovoj državi nikoga ne zanimaju. A moga san i vojnu penziju uzet, šta bi mi falilo. Pogledaj druge, više bi me pripadalo, nego šta mi sad na kraju miseca ostane - priča Bubić.

Država je, naravno, omiljena tema. Njen aparat, zakoni i birokrati, nepresušan su izvor tema za razgovor.

- Kad je nova vlast ukinila trošarine, mislili smo, ajde, moglo bi od ovih bit nešto. No, brzo smo svatili da je to samo lipa, ali prazna priča. Ne čine oni ništa da nam pomognu priživit krizu, ali zato čine sve da narod misli kako nam pomažu. Donili su tako čitav niz besmislenih i nedorečenih mjera, kvazipoticaja nad kojima čovik ne zna bi li se smija ili plaka - jada se Bubić.

Adio pameti

Vrhunac će se dogoditi nakon 1. srpnja i ulaska naše zemlje u Europsku uniju. Svaki hrvatski brod će, naime, ponovno morati dobiti certifikat, odnosno svjedožbu o unosu u pomorski registar brodova, što će brodare, po brodu, koštati oko 2000 eura.

- To je ništa drugo nego adio pameti! Možete li vi zamislit da se kroz sve ove godine pregovaranja oko ulaska u EU niko u Ministarstvu pomorstva nije sitija verificirat hrvatski registar brodova. Zaboravili su to napravit, ZABORAVILI!, a stotine ih ima šta tamo rade i primaju plaću od naših davanja - gnjevno zaključuje Bubić.

vinko vuković
Snimio božidar vukičević/cropix

Od jedrenjaka do podmornice

•• Dani hrvatske male brodogradnje do nedjelje, u vremenu od devet do 19 sati, predstavljaju pedesetak plovila domaćih proizvođača, odnosno oko 60 posto danas aktivnih tvrtki i obrta u toj gospodarskoj grani.

Sajam je za 15-ak posto manji nego prošle godine, a organizatori su poseban naglasak stavili na brodove koji se koriste u turizmu, kao što je brod domaćin ovogodišnje manifestacije, M/Y Navilux, jedinstven primjer nove linije motornih jedrenjaka potpuno proizvedenih u Hrvatskoj. Uspješan projekt je i aluminijski katamaran tvrtke ‘Adriatic Workboats’, a tvrtka ‘Agena Marin’ predstavlja novi model svoje poznate polupodmornice.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. prosinac 2024 06:24