I to nakon što je njezin vlasnik nekoliko mjeseci uzaludno pokušavao doznati što je zapelo s izdavanjem. A baš nekako u te iste dane sinjski gradonačelnik Ivica Glavan uputio je pismo predsjedniku Ivi Josipoviću u kojemu ga, kako piše, želi izvijestiti o problemu s neotvorenom stanicom za tehnički pregled vozila.
Gradonačelnik, znakovito, ne spominje dvije neotvorene stanice, nego samo jednu.
− U situaciji kada se svi zaklinjemo u investicije i nužnost uklanjanja barijera koje koče poduzetnike u njihovu ulaganju, u Sinju imamo specifičan slučaj, zapravo nonsens da stanica za tehnički pregled vozila, koja je izgrađena sukladno svim potrebnim dozvolama, čami neotvorena, zbog čega nisu realizirana ni planirana nova radna mjesta − navodi gradonačelnik, pa potom, pomalo čudno za jednog neovisnog političara, izražava zadovoljstvo što je na natječaju za gradnju stanice, objavljenom 14. listopada 2010., pobijedila državna tvrtka “Croatia osiguranje”.
− Neotvaranjem izgrađene stanice za tehnički pregled ne nanosi se ogromna šteta samo gradu Sinju i Sinjanima, nego i “Croatia osiguranju”, pa vas molim za pomoć i posredovanje pri rješavanju ovog problema − zaključuje Glavan pismo poslano, eto Tako se namjestilo, baš u dane kad su se novinari počeli raspitivati što se to sa stanicama za tehnički pregled vozila u Sinju događa.
A događa se, ako ćemo pravo, svašta. Stanica u Trnovači, u vlasništvu “Croatia osiguranja”, neće, prema svemu sudeći, do daljnjega ni biti otvorena, a ona druga, koju je gradonačelnik zatajio u svojem jadanju predsjedniku, dobila je 15. veljače uporabnu dozvolu, pa njezinu vlasniku Mati Jujnoviću, čini se, nema druge nego otvoriti je.
− Jesam, dobio sam dozvolu, evo mi je u ruci − zadovoljno nas je obavijestio Jujnović, dodajući kako problema s otvaranjem neće imati jer MUP-ovu dopusnicu već posjeduje. Sa stare će je stanice, njegova je logika, samo prebaciti na novu.
Zaboravili smo, naime, reći kako je Jujnović, točnije njegova tvrtka “Autoprijevoz Sinj”, vlasnik i dosadašnje − neadekvatne za narasle potrebe Sinjana − stanice za tehnički pregled vozila koju do 2014. godine, slovom prastarog ugovora potpisanog dok Jujnović još nije bio ni isplovio s Novog Zelanda, u najmu drži “Croatia osiguranje”.I upravo je zbog nje, zbog njezine zastarjelosti, MUP u listopadu 2010. raspisao natječaj za gradnju nove stanice.
Sinjani su tako u dane kad nema Alke i Gospe dobili vrhunsku zabavu. Sjede po kafićima i slušaju kako frcaju optužbe.
− Ovo je kriminal! − viču i s jedne i s druge strane. Dreka je tolika da se čuje i do Zagreba, pa su centralu “Croatia osiguranja” posjetili i djelatnici USKOK-a. Jujnović je, naime, podnio prijavu protiv čelnika te tvrtke tvrdeći da su za višemilijunski iznos oštetili državni proračun.
− “Croatia” je od građevinske tvrtke “Hazarder” kupila zemlju po puno višoj cijeni od tržišne, a poslije ju je bez natječaja dala “Hazarderu” i da gradi stanicu. Meni su prvome nudili da kupin tu zemlju, i to po cijeni od 110 eura po kvadratu, a ja san ih odbio jer je to bilo preskupo, a posli su “Croatiji” taj isti teren, ukupno 3600 kvadrata, prodali za 150 eura po kvadratu. Ako to nije kriminal, onda ne znan šta je − čudi se Jujnović.
Optužnice za ovaj slučaj još nema, nema, dakle, ni službeno osumnjičenih, no zato je u siječnju ove godine MUP poništio vlastiti natječaj i tako de facto potvrdio kako je rabota sa stanicom za tehnički pregled na Trnovači u najmanju ruku sumnjiva.
− Koliki je to bio lopovluk, vidi se i iz cijene radova, pa je tako “Hazarderu” za objekt od samo 556 kvadrata tribalo bit isplaćeno više od devet milijuna kuna plus PDV − pjeni se Jujnović. A zapravo gušta. Tako nam barem tvrdi visokopozicionirani izvor u “Croatia osiguranju”. Naš sugovornik zgrožen je načinom na koji su čelnici MUP-a izigrali jednu državnu tvrtku. A sve kako bi pogodovali Jujnoviću.
− Sve smo odradili prema zakonu i objavljenom natječaju, no u MUP-u su nam još koncem svibnja prošle godine bez ikakva obrazloženja odbili dati dopusnicu za rad, da bi sedam mjeseci kasnije, također bez ikakva objašnjenja i taman u vrijeme kada je Jujnović završio svoju stanicu, poništili vlastiti natječaj.
Ni jedna Jujnovićeva optužba nije dokazana, no unatoč tome, čini se sve da mu se velikodušno prepusti ogromnu zaradu. Ne zaboravite, naime, da je velika lova u igri, mi jesmo uložili u stanicu oko 15 milijuna kuna, ali taj je gubitak ništa prema gubitku od stotinjak milijuna kuna u idućih 10 godina ako je ne otvorimo. Taj novac pripast će Jujnoviću − zaključuje naš izvor.
Stanicu u vlasništvu “Croatia osiguranja”, koja ima sve potrebne papire za rad osim MUP-ove dopusnice, trenutačno osiguravaju zaštitari, za što se mjesečno troši oko 30.000 kuna. Otvaranje joj, međutim, nije predviđeno ni u ovoj godini. MUP iz 2010. dao, a MUP iz 2013. uzeo. I pred novinarima zašutio. Premda smo upit uredno adresirali, odgovor nismo dobili. U “Croatia osiguranju” bili su tek donekle rječitiji, ali ne i konkretniji.
Hazarder: ’Čisti smo kao suza’Davor Žanko, vlasnik tvrtke “Hazarder”, tvrdi da nema što tajiti jer je poslovanje njegove tvrtke čisto kao suza. − Razlog zbog kojega je natječaj poništen nitko ne zna. Činjenica je, međutim, da je stanica koju smo gradili za “Croatiju”, i koja sa zemljištem vrijedi oko 15 milijuna kuna, uredno dobila sve papire, pa tako i uporabnu dozvolu. Očito je netko učinio sve samo da Jujnović otvori svoju stanicu, a ako to nije kriminal, onda ne znam što je. Vjerujte mi, ja bolje spavam od onoga koji je to Mati omogućio − kaže Žanko. |
‘Osebujan lik’Mario Radevenjić, pročelnik Upravnog odjela za prostorno uređenje Splitsko-dalmatinske županije, nije se začudio Jujnovićevim optužbama o namjernom odugovlačenju izdavanja uporabne dozvole za njegovu novu stanicu za tehnički pregled vozila. − Jujnović vam je, kako da kažem, osebujan lik. Nije tu bilo riječi ni o kakvom otezanju, nego smo jednostavno poštovali proceduru i čekali da on ispravi sve uočene nedostatke. A kad je to napokon učinio, onda smo mu i izdali dozvolu, tako da, što se nas tiče, stanica može početi s radom − tvrdi Radevenjić. |