Uvjet tome je da svi ti radovi budu i financijski pokriveni. Ovo je procjena stručnjaka koji su uključeni u radovima na tunelu od samih početaka.
- Nemojte pisati naša imena i prezimena, jer kada smo upozoravali da se nastave neki radovi, da se svaki danom gubi ako se ne radi, nije nas nitko slušao. I sada za kompletan završetak treba oko 270 milijuna kuna, a prema našim saznanjima HAC raspolaže sa 190 milijuna kuna. Tko će osigurati ostatak od 80 milijuna? - pitaju se neki stručnjaci.
Prema tome, najavljeni završetak tunela i njegovo svečano otvaranje koje je, prema našim informacijama, trebalo biti prvoga dana srpnja ove godine, čista je utopija.
Iz zagrebačke “Hidroelektre–niskogradnje”, točnije iz samoga čelništva te tvrtke, doznajemo da “Hidroelektra” može završiti radove i na pristupnoj cesti sa sjeverne strane do sredine ove godine.
Problem će biti servisna cijev tunela i sanacija podzemnih špilja i odrona, koji su se pokazali prilikom građenja. Treba izabrati izvođača, rok žalbi i tek onda uvođenje u posao. Za sve to treba vremena.
Problemi s južne strane
Slična situacija je i s južnom pristupnom prometnicom u dužini od oko 1880 metara, uključujući i izgradnju rotora na Jadranskoj magistrali kod Baškog Polja.
Kada bi se u najboljem slučaju startalo s radovima 1. ožujka, upitno je bi li se taj dio prometnice s kompletnom infrastrukturom - strujom, vodom, odvodnim kanalima - mogao urediti do početka srpnja.
S južne strane ima problema, to je nedvojbeno. No, i pored teškoća radnici “Konstruktora” mogli bi dovršiti sve radove u tunelu do roka koji bi jamčio otvaranje tunela oko početka srpnja.
Treba priznati da smo i u crpljenju informacija za sve ovo nailazili i na dijametralno suprotne procjene stručnjaka involviranih u problematiku izgradnje tunela, posebno kada su u pitanju rokovi.
No, svi se slažu u jednom, da već sada treba osigurati kompletna sredstva za uređenje tunela, a vjeruju da će i tu biti problema.
Ono što još više daje vjetar u leđa investitoru HAC-u, odnosno hrvatskoj Vladi, jest činjenica da bi se nepuštanjem tunela u promet, kako stručnjaci prosuđuju, samo ove godine izgubilo 41,5 milijuna kuna.
- Kao neovisni prometni i građevinski stručnjak, koji je od prvog dana u projektu tunela, odgovorno tvrdim da se rok od 1. srpnja ove godine može ispoštovati. Radovi na sjevernom dijelu već su počeli.
Oni bi mogli biti gotovi do 1. lipnja. Neka u najgorem slučaju radovi s južne strane počnu 1. ožujka i do sredine lipnja mogli bi biti gotovi.
Zagrebački “Dalekovod” dobio je radove na opremanju tunela, pa i tu ne vidim problema. Sanacija kraških kaverni u servisnoj cijevi jest problem, ali ubrzanim radom na izboru izvođača radova i to bi moglo teći bez problema.
Spreman sam ove teze braniti pred svojim kolegama, dakako ako se za sve navedene radove osiguraju novci - riječi su neovisnoga prometnog stručnjaka ing. Ive Peke, koji tvrdi da će se neizgradnjom tunela svake godine izgubiti oko 42 milijuna kuna. Opet nauštrb države.
Sanader ide Milanoviću
I sada su opet sve oči Imoćana, ali i Makarana i Baškovođana, uprte prema Zagrebu.
Gore se kroje financijski programi, odozgo se upravlja. Nije naodmet pripomenuti i izjavu predsjednika države Ive Josipovića, koji je prilikom posjeta tunelu prošle godine izjavio da je tunel kapitalni objekt, kako za Imotsku krajinu tako i za Makarsko primorje, te da je i brzina njegova završetka i brzina početka nekih novih vrijednosti pučanstva s obiju strana Biokova.
Doznajemo da se i župan Ante Sanader ovih dana sprema na sastanak s novim premijerom i da će jedna od tema upravo biti Tunel “Sveti Ilija”. I dok traju sva ova prepucavanja i uvjeravanja, Imoćani i mnogi stanovnici Makarskog primorja nestrpljivi su. I jednima i drugima tunel je izlaz u svijet.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....