Parkiran sa strane ceste ostao je građevinski stroj s logotipom “Viadukta”.
Iako Hrvatske ceste i Kalmetino ministarstvo ne daju nikakve službene informacije, lako je zaključiti da je “Viadukt” zaustavljen Pančićevim istupom kako su radovi na Stupici bez javnog natječaja upitni. Na terenu su ostali samo radnici riječkoga “Geoteha” dovršavati sanaciju pokosa.
Iz pouzdanih izvora se pronijela informacija kako se s tunelom kreće prvih dana travnja.
Onda se ispriječio zastupnik Ivica Pančić, očito poput megabloka koji se srušio u listopadu na cestu na Stupici, i tražio da se stvar vrati na početak. Odnosno da Hrvatske ceste provedu javni natječaj, koji se u najboljem slučaju ne može završiti sljedećih šest mjeseci.
A nakon što je Vlada RH proglasila megaodron na Stupici elementarnom nepogodom, upravo radi skraćivanja postupka, Hrvatske ceste su uputile tri poziva za neposredni odabir izvođača.
Kako doznajemo, zagrebački “Viadukt” je izabran ponudivši najpovoljniju cijenu od 48 milijuna kuna. U roku od tri mjeseca trebao se probiti tunel “ugrubo” i samo betonom pošpricati svod te pustiti cestu u promet. Nastavak radova uslijedio bi na jesen, nakon turističke sezone, a trajali bi dva mjeseca.
Zašto su u HC-u čekali šest mjeseci za rješenje sanacije?
Hrvatske ceste teško mogu naći izliku zašto im je trebalo šest mjeseci da odluče koji je način sanacije najefikasniji i da završi projektnu dokumentaciju. U svakom slučaju, prije papirnate pripreme nije se mogao raspisati ni pozivni ni javni natječaj za izvođenje radova.
Mnogim građevinarima još je uvijek čudno da se nije moglo raščistiti cestu tako da se maknu tone stijena s ceste, obore prijeteća kamenja i stepenasto uradi zaštita prometnice od odrona, i to sve u prvih mjesec dana. Čitav posao bio bi puno jeftiniji od kopanja tunela, tvrde oni.
Ako su Hrvatske ceste zakonito odlučile o izvođaču radova na pozivnome natječaju, zašto se povlače pred pitanjem jednog političara, pita se Makaranin Jadran Begović.
Do sada su zbog sporosti radova najoštrije reagirali stanovnici vrgoračkog kraja, ali su najnovije političke igre oko Stupice i te kako uznemirile i primorce, koji su spremni pridružiti se Zabiokovcima u prosvjedima i blokadi cesta.
Ako se Stupica hitno ne počne raditi, turističku Makarsku će zahvatiti pravi kolaps. Preko Ravče i Stupice usmjeravali su se gosti s autoceste, jer su Dupci vikendom pravi prometni čep.
Kolona turista spuštala se svakodnevno iz hercegovačkog i bosanskog zaleđa na Makarsku rivijeru. Redoviti su također izleti u Međugorje. Na pobunu se spremaju i seljaci vrgoračkog kraja, kojima je ljeti glavna zarada od prodaje povrća i voća duž primorja.
Gluha tišina u HC-u i Ministarstvu prometa, odakle više i ne “cure” informacije, za njih je prijeteća.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....