Božo Petrov je, naime, na blagdanskoj press-konferenciji objavio, a mediji su požurili prenijeti, kako se u Metkoviću doslovno dogodilo čudo i kako je u samo sedam mjeseci gradski dug smanjen za čak 6,5 milijuna kuna. A čulo se i kako je to rezultat oštre gradonačelnikove politike stezanja remena, te kako je Petrov prvo sam sebi smanjio plaću na samo 3600 kuna mjesečno, da bi zatim na minimalcu završili i svi ostali gradski službenici.
– Drago mi je zbog kolege Petrova, no ako je njegovo postignuće okarakterizirano čudom, što je onda s nama u Omišu, jer mi smo gradski dug smanjili za čak 9,5 milijuna kuna – govori Kovačić, a vašem reporteru oči stalno bježe na ključeve sa škodinim privjeskom što skupljaju prašinu u kutu radnoga stola.
Auto, auto nas zanima, gradonačelniče. Što ćemo s autom i vrtićem?
– Svjestan sam da se to može okarakterizirati populističkim potezom, no time se previše ne zamaram. Za razliku od vrtića u Kučićima, automobil Omišu nije potreban. Ionako na teren idem svojim privatnim autom, dok sam službeno vozilo koristio tek kad bih išao na duži put, recimo, u Zagreb – objašnjava Kovačić.
Škoda je superb, praktično nova, kupio ju je 2012. godine, za nešto više od 250.000 kuna, bivši gradonačelnik Ivan Škaričić, koji je usluge osobnog vozača, premda i sam posjeduje vozačku dozvolu B kategorije, koristio tijekom svih 18 godina vladavine gradom na ušću Cetine.
– Suludo mi je, da ne kažem još kakvu goru riječ, vozikati se u službenom autu i sa službenim vozačem dok istodobno znam i mogu sam voziti, i to vlastiti automobil, kao što to čini golema većina zaposlenih Hrvata – veli Kovačić.
Škodu će dati na bubanj čim projekt unutarnjeg uređenja vrtića bude gotov. A za tih 150.000 kuna, koliko planira uprihoditi od prodaje automobila, u Kučićima, mjestu u Omiškoj zagori, kupit će osmijeh na licima desetak mališana, a da o sreći njihovih roditelja i ne govorimo.
"Auto za vrtić" za hrvatske je prilike senzacionalna trampa. Možda čak i najava nekog novog trenda. Recimo, danas prodajemo auto kako bismo dobili vrtić, a sutra dajemo čitav vozni park za školu. S pripadajućim igralištem.
Ipak, jedna će osoba u omiškoj trampi loše proći. A to je, naravno, gradski vozač. Nije valjda da će čovjek o kojemu je godinama ovisilo hoće li gradonačelnik na vrijeme stići na neki događaj ostati bez posla, te da će Kovačić pogaziti riječ danu prigodom inauguracije.
– Obećao sam da neće biti otpuštanja i toga se držim. I vozaču ćemo tako naći novo radno mjesto, ništa se vi ne brinite – odgovara Kovačić, pa ponosno ističe kako u Omišu ne samo da nije bilo otpuštanja, nego nikome ni plaće nisu dirali.
A dug su, rekosmo, smanjili za 9,5 milijuna kuna. I to bez podizanja novih kredita i prodaje – Liniću, čitaš li ti ovo? – gradske imovine.
– Svi znamo da je Omiš, s više od 31 milijun kuna duga, bio među rekorderima u državi. Stanje u blagajni nam još uvijek ne dopušta opuštanje, no daleko je od kritičnog kakvo je bilo u lipnju prošle godine. Uistinu smo napravili pravo malo čudo, i to bez diranja u plaće, jer mi se ne sviđa taj tip uravnilovke prema kojemu su svi isto krivi za loše gospodarenje gradskim resursima. Zbog čega bi, štojaznam, neki činovnik u komunalnom odjelu dobio manju plaću ako je gradonačelnik, ili neka druga odgovorna osoba, vukao krive poteze – rezonira Kovačić.
Omiški dug, dodaje, nije smanjen potezom čarobnog štapića, nego racionalnim i nadasve transparentnim poslovanjem.
– Vodimo grad kao što odgovoran čovjek vodi svoju obitelj, a to prije svega znači da ne bacamo novac na gluposti, poput asfaltiranja pristupnih putova do svakog kokošinjca. Ponašamo se, ukratko, sasvim suprotno od većine hrvatskih političara, koji doma piju kvasinu, dok na račun države ili grada naručuju najskuplja vina – zaključuje Kovačić.
Prodali audi, kupuju cisternuNije ovo prva priča o omiškim automobilima koja je zaintrigirala javnost. Pred kraj prošle godine smo već izvijestili kako je gradonačelnik Kovačić odlučio da se audi A4, u vlasništvu Dobrovoljnog vatrogasnog društva, pretvori u cisternu. Audi je bio ponuđen na javnoj dražbi, a kako nije prodan, iskorišten je da se prebije dio duga (100.000 kuna) prema lokalnom autobusnom prijevozniku, a novac koji je bio namijenjen za tu svrhu bit će, kaže Kovačić, preusmjeren u kupnju polovne cisterne kojom će se tijekom ljetnih mjeseci dovoziti voda u žedna zamosorska sela. |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....