StoryEditorOCM
DalmacijaSTRATEŠKI PARTNER ILI LIKVIDACIJA

Jadrankamen u stečaju: dok uprava traži novog ulagača, inspektori nadziru bračke 'kave'

23. listopada 2017. - 01:19
jadrankamen14-240512

"Jadrankamen" u stečaju iz Pučišća na Braču drugi put je u potrazi za strateškim partnerom koji bi u tvrtku unio svježi kapital.

Tim novcem bi se djelomično isplatili vjerovnici, a uložilo bi se i u opremu za eksploataciju i obradu kamena kako bi se smanjili troškovi proizvodnje i povećala dobit od koje bi se dovršilo podmirivanje starih dugova. Cilj je da tvrtka s otoka bijelog mramora brže stane na zdrave noge. No, ako u pogone ne dođe financijska injekcija, mogao bi uslijediti crni scenarij - likvidacija, odnosno prodaja imovine i kraj "Jadrankamena".

Iako se na prvi poziv javio John Richard Alm iz SAD-a koji je ponudio ulaganje 3 milijuna eura kroz dvije godine, s prijedlogom daljnjeg investiranja, postupak se ponavlja na zahtjev Ministarstva financija koje je vjerovnik te pučiške tvrtke. Država, naime, želi pronaći ulagača koji je spreman izdvojiti više novca i koji će za ulaganje dati jamstvo.

Po ponudi Amerikanca u potpunosti bi se podmirila radnička potraživanja, dok bi spomenuto ministarstvo dobilo Staru pilanu. Dijelu razlučnih vjerovnika i državi bi se prepustio dio nekretnina, a ostalim razlučnim vjerovnicima bi se namirilo 47,2 posto duga tijekom osam godina i uz godišnju kamatu od četiri posto. Vjerovnici iz općeg isplatnog reda dobili bi samo 20 posto iznosa svojih tražbina i to u roku šest godina. No, ni ta ponuda više nije u igri jer se Alm sada okrenuo turizmu, jer ulaže u marinu i hotel u Njivicama na otoku Krku.

"Jadrankamen" nakon otvaranja stečaja prije pet godina uspješno posluje s višemilijunskom dobiti i zapošljava oko 130 radnika kojima uredno isplaćuje plaće. U tvrtki kažu da je najvažnije da budući ulagač ima određenu viziju i da želi nastaviti s proizvodnjom.

Italija iskazuje veliku potrebu za kupnju tehničkog kamena koji se koristi za izgradnju luka i nasipanje. No, ne postoje uvjeti za njegov ukrcaj u pučiškoj luci, a time i za izravan prekojadranski transport. Druga opcija je materijal staviti na kamione i trajektom ih prebaciti do Splita, pa potom brodom do Italije, što znatno poskupljuje postupak.

Rudarska inspekcija je od 26. travnja do 15. rujna obavila nadzore nad svih 14 eksploatacijskih polja na kojima bračka tvrtka ima koncesije. Ministarstvo gospodarstva postupalo je po predstavkama koje su očito nezadovoljni građani slali Uredu predsjedniceKolinde Grabar-Kitarović.

– Utvrđeno je da se rudarski radovi na četiri eksploatacijska polja arhitektonsko-građevnog i tehničko-građevnog kamena obavljaju u skladu s dodijeljenom koncesijom, te nisu utvrđene povrede Zakona o rudarstvu. Na jednom polju je utvrđeno da tvrtka ne obavlja radove u skladu s koncesijskim ugovorom, odnosno projektnoj dokumentaciji temeljem koje je dodijeljena koncesija. Zbog toga je rudarska inspekcija poduzela predviđene upravne i kaznene mjere – kažu u resornom ministarstvu.

U spomenutim predstavkama, kako doznajemo iz drugog izvora, Jadrankamen u stečaju je "optužen" da ne plaća koncesijske naknade, no u Ministarstvu napominju da je utvrđeno da pučiška tvrtka te obveze uredno podmiruje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
01. studeni 2024 21:32