NAJNOVIJE
Vlada je potvrdila ugovor o prodaji Brodotrogira tvrtki Kermas energija poduzetnika Danka Končara!
Potpisivanje ugovora je u subotu u Trogiru, uz nazočnost premijera Zorana Milanovića . Ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak kazao je kako je ugovorom utvrđeno da Vlada, uz otpis potraživanja nastalih preuzimanjem kredita za koje su izdana državna jamstva, dodatno snosi troškove restrukturiranja u iznosu od 380 milijuna kuna.
Predviđena je i isplata 20 milijuna kuna ekvivalenata državnih potpora za avansna jamstva za novogradnje brodova.
S druge strane, Končar mora za restrukturiranje isplatiti 2,04 milijarde kuna. Dinamika je - za ovu godinu i to 134 milijuna kuna, 310 u idućoj godini, 294 u 2015. godini, 264 milijuna kuna u 2016. godini, a preostali iznos do ispunjenja uvjeta od najmanje 40 posto ukupnih troškova restrukturiranja do završetka roka restrukturiranja, 1. srpnja 2018. godine.
Kao sredstvo osiguranja Končar je pristao staviti pod hipoteku zemljište u Istri, procijenjeno na 3,3 milijuna eura, a ostatak do iznosa od 75 milijuna kuna pokriva korporativno jamstvo društva Kermas Ltd.
NAJAVA
Nakon sedam godina iščekivanja i neizvjesnosti, “Brodotrogir” je konačno privatiziran te ima svoga novog vlasnika − Danka Končara, vlasnika tvrtke “Kermas energija”. Kupoprodajni ugovor s državom, koji je već parafiran, bit će svečano potpisan u subotu 6. travnja, u 13.30, u trogirskoj gradskoj vijećnici.
Svoj potpis na ugovor stavit će Danko Končar i ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak. Tom povijesnom događaju za radnike škvera i sam grad Trogir nazočit će i predsjednik Vlade Zoran Milanović.
Završna verzija ugovora
− Mi ćemo biti “promatrači” − kazao je povjerenik Sindikata metalaca Hrvatske u “Brodotrogiru” Slavko Bilota. Vjeruje da je jedno teško razdoblje, u kojemu je bilo raznih varijanti poput “modela Kraljevice”, zatvaranja te zabrane ugovaranja poslova, iza njih. Kupoprodajni ugovor, veli, nisu dobili na uvid. On će tek nakon potpisivanja biti javni dokument, ustvrdio je.
Budući da sindikalisti imaju još nekih nejasnoća, Bilota kaže kako će do subote, dakle danas ili sutra, održati sastanak s Končarom na kojemu će tražiti da im se prezentiraju detalji programa restrukturiranja, odnosno završne verzije, koje je Bruxelles prihvatio, a s kojima nisu upoznati, nego su doznali iz medija. Riječ je o smanjenju dopuštene količine izgradnje brodova, povećanju državne potpore za brodogradilište, te navodno zašto neće moći trgovati slobodnim kapacitetima ostalih brodogradilišta.
Uz to će razgovarati i o socijalnom sporazumu, u koji je uključen kolektivni ugovor, ustupanje dionica radnicima, status branitelja Domovinskog rata i dr. Kad završi restrukturiranje po dogovorenom programu u idućih pet godina, od postojećih 1200 radnika ostat će njih 900. Bilota veli kako taj broj od 300 radnika viška treba biti uvjetno shvaćen s obzirom da će se, osim osnovne djelatnosti brodogradnje, razvijati i druge djelatnosti kao što su megamarina ili servis jahti, tako da će dio radnika iz brodograđevne djelatnosti za koje se utvrdi da nemaju dovoljno posla moći pronaći radno mjesto u novim djelatnostima.
‘Brodotrogir’ ima dogovorenu gradnju dvaju kemikal tankera, a namjerava se baviti i servisiranjem jahti /Joško Ponoš / CROPIX |
− Taj remont jahta ćemo pojačati. Dakako, nije sve na nama, nego na svjetskom tržištu kojemu se moramo prilagoditi − rekao je.
Što se pak radnika tiče, istaknuo je kako će jednom dijelu biti ponuđena stimulativna otpremnina, sve u dogovoru sa sindikatima. Nastavio je kako će inzistirati na dokvalifikaciji i prekvalifikaciji što većeg broja radnika kako bi zadržali što veći broj radnih mjesta.
Nova šansa
− Naš odnos prema radnicima bit će ljudski. Nismo mi veliki gazde, nego se smatramo jednakima s radnicima i nadam se da ćemo zajedničkim naporom uspjeti u borbi sa svjetskim tržištem − rekao je. Potvrdio je da će danas ili sutra razgovarati sa sindikatima.− Nije upitna suradnja s njima jer moramo biti svjesni činjenice da privatizacijska priča s “Brodotrogirom” ne bi uspješno završila da nije bilo sindikata – zaključio je Nenad Končar.
Predsjednik Uprave Mateo Tramontana ističe kako je ovo kraj povijesne stranice “Brodotrogira”.
– To je ono što smo tražili, šansu za novi početak. Imamo je, ona je realna i trebamo je iskoristiti na najbolji mogući način. Jedno poglavlje smo zatvorili. Novo je pred nama – zaključio je Tramontana.
– Konačno možemo kazati da je grad Trogir uspješno iznio jednu veliku gospodarsku pobjedu.
Sačuvana je stoljetna tradicija brodogradnje, sačuvana su radna mjesta i rad malih gospodarskih tvrtki koje su poslovale s brodogradilištem – istaknuo je trogirski gradonačelnik Damir Rilje.
S obzirom na iznimno dobru suradnju s novim vlasnikom škvera Dankom Končarom, najavio je s njim još neke nove gospodarske poteze koji su, rekao je, povezani s izgledom i namjenom restrukturiranog brodogradilišta.
Riječ je o lukama nautičkog turizma koje će otvoriti dodatna radna mjesta.
– Grad Trogir ulazi u novo razdoblje gospodarskog razvoja i turističke ponude – zaključio je trogirski poteštat.