StoryEditorOCM
Dalmacijau petak otvorena magistralna prometnica na ulazu u grad ploče

Luka Ploče spojena s Dalmatinom

Piše PSD.
16. svibnja 2008. - 23:56

Nakon stotinjak dana intenzivnih radova na čvoru Čeveljuša, zbog čega je u dolini Neretve vladao prometni kaos, u petak je otvorena magistralna prometnica na ulazu u Ploče.

Riječ je o dionici brze ceste služnenog naziva “Ploče 1 - Luka Ploče” kojom je povezana Luka Ploče s drugim krakom Dalmatine koja dolazi do naselja Karamatići.

- Radili smo u tri smijene kako bi se ispoštovali zadani rokovi s obzirom na prometnu konfuziju na terenu. Nekada je na gradilištu bilo i do 500 radnika, a posao im je dodatno otežavao promet, koji je bio otvoren za lokalno stanovništvo - kazao je voditelj gradilišta brze ceste, diplomirani inženjer Ante Leko, naglašavajući da se radovi nastavljaju te da bi ovo zahtijevno prometno čvorište trebalo potpuno biti u funkciji do konca ove godine.

Osim gradnje brza cesta prema Luci Ploče, na gradilištu dugom desetak kilometara probijaju se tri tunela i šest vijadukata, premošćuje željeznička pruga i Crna rijeka u iznimno zahtjevnom, kamenitom ili močvarnom terenu. Iskopano je više od 600 tisuća kubika materijala koji je iskorišten za nasipanje terminala u luci Ploče.

- Radi se u najmanju ruku u čudnim uvijetima građenja. S jedne strane razlama se brdo, dok tek pedesetak metara dalje vijadukt temeljimo u močvarnom i muljevitom tlu - pojašnjava inženjer Leko.

Od spoja na autocestu brza cesta je na četiri kilometra predviđena kao četverotračna da bi prema luci Ploče prešla u dvotračnu, dok će se na većim nagibima graditi pretjecajna traka za spora vozila.

Tunel Zmijarevići je dvocjevni dok su ostala dva Međak i Petrovac jednocjevni. I prije nego se počela graditi ova dionica, službenog naziva brza cesta „Ploče 1- Luka Ploče“, izazvala je prijepore u hrvatskoj javnosti zbog visoke cijene koštanja.

Naime, slučaj “Čeveljuša“ prvi je pokrenuo saborski zastupnik Ivica Pančić, istaknuvši da je 700 milijuna kuna previše novca za izgradnju brze ceste. Građevinci i investitori su mu odgovorili da se zbog močvarnog i kliskog terena treba ojačati trasu buduće ceste što u konačnici zahtijeva i veće troškove. S građevincima se složio i gradonačelnik Ploča Ante Karamatić koji je tada javno osporio tvrdnje svog stranačkog kolege Ivice Pančića.

– Otvaranje ove prometnice pobjeda je svih građana Ploča. Prometni kaos je završen i sada slijedi sanacija lokalnih cesta koje su služile kao obilaznica - zaključio je gradonačelnik Karamatić.

Stanislav SOLDO / EPEHA

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. studeni 2024 23:30