StoryEditorOCM
Dalmacijaograničeno miniranje

Napreduju radovi na izgradnji prvog tunela na otoku Braču

Piše PSD
22. studenog 2019. - 00:01
IMG-20191121-WA0003

Na osnovu sklopljenog ugovora na izgradnji obilaznice Ložišća s tvrtkom Strabag d.o.o., (stručni nadzor provodi tvrtka Institut IGH d.d), 25.4.2019. godine izvršen je postupak uvođenja Izvođača u posao, te je počeo teći ugovorni rok za izvođenje radova od 18 mjeseci (tj. 25.10.2020. god.). Iznos ugovorenih radova je 32 milijuna kuna.

Najznačajniji objekt na izgradnji obilaznice Ložišća na otoku Braču duljine 1,56 km je svakako tunel Korito (koji je prvi tunel koji će biti izgrađen na otoku Braču) ukupne dužine 190 metara s portalnim građevinama, odnosno 160 metara tunelskog iskopa.

Iskop sjevernog predusjeka tunela Korito započeo je 1.8.2019. godine, a sam tunelski iskop započeo je 5.9.2019.

Iskop južnog predusjeka krenuo je završetkom turističke sezone početkom listopada, budući je iskopom privremeno stavljena van funkcije lokalna cesta koja spaja naselje Bobovišća na moru sa ostatkom cestovne mreže (prometovanje za naselje Bobovišća na moru je organizirano preko privremene prometnice u suradnji s Općinom Milna i načelnika gospodina Frane Lozića uz adekvatnu privremenu organizaciju komunalnih, vatrogasnih i drugih službi budući se radi o prometnici vrlo skromnih gabarita).

Sam iskop, odnosno proboj tunela vršen je u suradnji s konzervatorskim uvjetima koji štite crkvicu Gospe od Korita koja se nalazi u neposrednoj blizini, tako da se radilo o ograničenom miniranju uz stalno praćenje seizmičkih pomaka uzrokovanih miniranjem.

Prosječno napredovanje podzemnog iskopa sa zahvatom primarne podgrade uz 24 satnu radnu organizaciju bilo cca 1,5 metara dnevno, odnosno 106 dana od početka tunelskog iskopa.  

Daljnji prvi gradilišni prioriteti su što hitnije vraćanje privremeno prekinute prometnice za Bobovišća na moru u punu prometnu funkciju koja će se realizirati odmah po izvedbi južne armiranobetonske portalne građevine, odnosno do kraja veljače 2020. godine.

Radovi na ostatku trase napreduju vrlo dobro, tako da ukoliko vremenske prilike budu naklonjene graditeljima može se očekivati i raniji završetak od planiranog tj. moguće je da prometnica bude u uporabi već i u turističkoj sezoni 2020. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. studeni 2024 23:21