Hoće li se radovi na čiovskome mostu napokon pokrenuti s mrtve točke?
Može li se, realno, očekivati da se konačno dostigne postavljeni rok – 15. lipnja 2018. godine?
Čvrstih obećanja kojih smo se naslušali proteklih godina više nema, a iz Hrvatskih cesta, nakon 35 dana šutnje od otvaranja ponuda, na naše izravno pitanje, umorni od optimizma i preciznih najava, oglasili su se tek šturim odgovorom iz kojega se može zaključiti da će, u najboljem slučaju, gradilište ponovno oživjeti koncem ovoga mjeseca.
Ali, i to, dakako, treba uzeti s rezervom. Jer najave su, donedavno, govorile o radovima u rujnu ili najdalje sredini listopada.
- U tijeku je postupak pregleda i ocjene ponuda, odnosno institut pojašnjenja i upotpunjavanja ponuda. Nakon toga slijedi dostava ažuriranih popratnih dokumenata od najpovoljnijeg ponuditelja, pretpostavljamo do kraja idućeg tjedna - kaže se u pisanom odgovoru iz Hrvatskih cesta.
Žalbe i mirovanje
Nakon toga, pojašnjava investitor, donosi se odluka o odabiru s rokom žalbe/mirovanja u trajanju od 10/15 dana.
Ako se ne uloži žalba na istu odluku o odabiru, nakon isteka roka mirovanja nastaje ugovorni odnos.
Dakle, ako ne bude žalbe, koncem mjeseca odabrani izvođač radova trebao bi biti uveden u posao. Ako i bude tako, počet će velika i nepredvidiva utrka s vremenom jer strateški državni projekt, prema postavljenim rokovima, treba završiti u roku od osam mjeseci. Za mnoge stručnjake je i to vrlo zahtjevan okvir, a čak i da se ispoštuje, sadašnjim tempom, otvaranje mosta ne bi bilo moguće tog famoznog 15. lipnja.
Podsjetimo, izvođač radova na čiovskome mostu do početka travnja ove godine bila je tvrtka "Viadukt", koja je u taj posao ušla, s priličnim zakašnjenjem, u veljači 2015. godine. Rok za dovršetak radova bio je kraj 2016. godine, no on je pomaknut do polovice lipnja ove godine. Ali sve je stalo nakon što je tvrtka Viadukt "upala" u nevolje.
Hrvatske ceste su s izvođačem, zbog nastalih problema, raskinule ugovor i raspisan je novi natječaj, a cijeli postupak trajao je dugih pet mjeseci. Ponude, tek njih dvije, otvorene su 29. kolovoza.
Jedna je stigla od zajednice ponuditelja Poduzeća za ceste Split i "Strabaga", vrijednosti 119 milijuna kuna bez PDV-a, i druga od zajednice ponuditelja koju čine "Pomgrad", "Zagreb montaža" i "Đuro Đaković", a vrijednost njihove ponude je oko 113 milijuna kuna bez PDV-a.
Betonski stupovi
Odmah nakon otvaranja ponuda najavljen je početak evaluacije nakon koje se brzo trebala donijeti odluka o odabiru izvođača. No, to se još nije dogodilo. Što novog izvođača čeka na terenu?
Tek nekoliko masivnih betonskih stupova strši iznad površine mora i ne odaje podatak da je obavljeno 57 posto radova. Ali, kažu upućeni, odrađen je najzahtjevniji posao, poput postavljanja temelja mosta osam metara ispod mora, a gotov je i veći dio čelične konstrukcije. Oko 700 tona čelične konstrukcije navodno se nalazi u proizvodnim pogonima "Đure Đakovića". Nedostaje, kažu, oko sto tona lima.
Posebna priča su pristupne ceste za koje su odgovorne Hrvatske ceste čije uređenje bi moglo biti možda i sporije od gradnje mosta. Tu je i još jedan zanimljiv detalj - buduća otočna cesta na Čiovu u nadležnosti je Županijske uprave za ceste i nije dio ovog projekta.
Čiovski most, umjesto mjesecima, gradi se godinama. Dosad su ga rušili pogrešan odabir tehnologije i financijski problemi izvođača uz neadekvatne i spore reakcije investitora i Ministarstva mora, prometa i infrastrukure.
Troši li se upravo i zadnja šansa da se most ukaže do početka iduće sezone? Na to, danas, nitko nema siguran odgovor.
Ima u boga dana
- Izvođač radova do početka travnja bila je tvrtka 'Viadukt'
- 'Viadukt' je u posao ušao s priličnim zakašnjenjem, u veljači 2015.
- Rok za dovršetak radova bio je kraj 2016. godine
- Rok je pomaknut do polovice lipnja 2017. Sve je stalo nakon što je 'Viadukt' upao u nevolje
- Hrvatske ceste su s izvođačem raskinule ugovor i raspisan je novi natječaj, a postupak je trajao dugih pet mjeseci
- Nove ponude, tek njih dvije, otvorene su 29. kolovoza
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....